Πασχαλινό τραπέζι: Τι να κάνεις για να μην ξεφύγεις!

0     

Πασχαλινό τραπέζι: Τι να κάνεις για να μην ξεφύγεις!

Νηστεύεις, νηστεύεις και έρχεται η μέρα του Πάσχα και τρως λες και δεν υπάρχει αύριο! Το ξέρεις ότι έτσι υποβάλλεις τον οργανισμό σου σε ένα ισχυρό σοκ; Δες τι πρέπει να κάνεις και για να απολαύσεις τις πασχαλινές λιχουδιές αλλά και για να υπάρχει αύριο- με υγεία.

Αρνί ή κατσίκι: Και τα δύο είναι πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Έχουν όμως μεγάλη περιεκτικότητα σε πουρίνες, από τις οποίες παράγεται σημαντικό ποσοστό ουρικού οξέος.

Τα 100 γραμμάρια άψητου κρέατος (αρνιού ή κατσικιού) δίνουν περίπου 370 θερμίδες, με μεγάλη όμως συμμετοχή σε αυτές από λίπος.

Μαγειρίτσα: Φάε (ξαναφάε, δηλαδή αφού έφαγες και το βράδυ της Ανάστασης) μόνο μία μερίδα, που θα σου δώσει μέχρι και 580 θερμίδες και έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε χοληστερόλη.

Τα κόκκινα αυγά: Κάθε αυγό δίνει περίπου 75-80 θερμίδες, 6 γραμμάρια πρωτεΐνης, 5 γραμμάρια λίπους και κυρίως 215-230 mg χοληστερίνης, που σύμφωνα με έρευνες δεν είναι επικίνδυνη.

Το κοκορέτσι: Κανονικά και με τον νόμο, η κατανάλωσή του είναι απαγορευμένη. Επειδή όλοι θα το φάμε στα χωριά μας, ας γίνει τουλάχιστον μόνο με συκώτια, έντερα και βότανα, όχι με σπλήνα.

Τι μπορεί να πάθουμε αν ξεφύγουμε;
-Δυσπεψία και υπεργλυκαιμία, που θα ταράξουν την υγεία μας και τη γλυκαιμική ρύθμιση, κυρίως αν έχουμε σακχαρώδη διαβήτη.

-Η μεγάλη συσσώρευση λίπους, η παρουσία ποσοτήτων κορεσμένων λιπών και χοληστερόλης μπορεί να επηρεάσει και τη λειτουργία της χολής.

Ποιοι πρέπει να προσέξουν λίγο περισσότερο;

-Τα παχύσαρκα άτομα, καθώς και όσοι πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, υψηλή χοληστερίνη ή άλλες διαταραχές των λιπιδίων του αίματος.

-Οι καρδιοπαθείς και όσοι έχουν αυξημένους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.