Δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κάθε χρόνο.

Δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κάθε χρόνο. Και φυσικά μεγάλο μέρος ξοδεύεται στην “στράτευση” των ποπ ειδώλων της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Σύμφωνα με την έρευνα αμερικανών επιστημόνων οι σταρ βλάπτουν σοβαρά την υγεία των παιδιών και των εφήβων, διότι συμμετέχουν σε διαφημίσεις που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα. Ερευνόντας όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους «κολυμπούσαν» στα λίπη, τις θερμίδες και τη ζάχαρη.

Η Κέιτι Πέρι διαφήμισε αναψυκτικά και πατατάκια, ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ αλυσίδες πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών, οι One Direction αναψυκτικά και μπισκότα, και οι Maroon 5 που διαφήμισαν αναψυκτικά και φρουτοποτά.

Στο χορό των προσοδοφόρων διαφημίσεων μπήκαν και μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής κάουντρι σκηνήε. Η Κάρι Άντρεγουντ διαφήμισε βιταμινούχο νερό και σοκολάτες και ο Μπλέικ Σέλτον αναψυκτικά και πίτσες.

«Δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα που έκαναν οι αστέρες της μουσικής αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη. Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία », υποστήριξε η επικεφαλής ερευνήτρια η δρ Μέρι Μπραγκ, επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Στην Αμερική το μέσο παιδί σχολικής ηλικίας βλέπει περίπου 4.700 τέτοιου είδους διαφημίσεις τον χρόνο, ενώ ο μέσος έφηβος βλέπει 5.900.Συνολικά, τα τέσσερα πέμπτα των διαφημίσεων τροφίμων και τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων ροφημάτων είναι ανθυγιεινά.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση “Pediatrics”έδειξε ακόμα ότι κανένας σταρ δεν συμμετείχε σε διαφημίσεις φρούτων, λαχανικών ή προϊόντων ολικής αλέσεως – γεγονός απολύτως λογικό, σύμφωνα με την δρα Μπραγκ, διότι «καμία εταιρεία παραγωγής τέτοιων προϊόντων δεν έχει αρκετά χρήματα ώστε να πληρώσει έναν μεγάλο σταρ».

empty alt

Οι ‘ημερομηνίες» που πρέπει να τηρούνται ευλαβικά

Οι αναγραφόμενες ενδείξεις κατανάλωσης στις συσκευασίες των βρώσιμων προϊόντων είναι στο κέντρο των συζητήσεων τον τελευταίο καιρό. Ο βασικός κανόνας που ισχύει επιβάλλει ότι εάν αναγράφεται η ένδειξη «ημερομηνία λήξης» στα συσκευασμένα τρόφιμα θα πρέπει να μην καταναλώνεται μετά την παρέλευσή της.
empty alt

Επιδόρπια ανά τον κόσμο: Πώς τα απολαμβάνουν οι 10 πιο υγιείς λαοί;

Θα περίμενες ότι μιλώντας για τους πιο υγιείς λαούς του πλανήτη, θα απορρίπταμε από τη διατροφή τους τα γλυκά; Ότι η λέξη «επιδόρπιο» τους είναι παντελώς άγνωστη; Κι όμως, ένα υγιεινό πλαίσιο διατροφής μπορεί να περιλαμβάνει ΚΑΙ επιδόρπιο, αρκεί η κατανάλωσή του να γίνεται με μέτρο.
empty alt

Τα 11 οφέλη του γκρέιπφρουτ

Ξέρεις ότι σου κάνει καλό να πίνεις φρέσκους χυμούς και προσπαθείς να στύβεις πορτοκαλάκια. Το γκρέιπφρουτ όμως, ξινούτσικο σου φαίνεται και το αποφύγεις.
empty alt

Πώς θα απολαμβάνεις το τσάι σου σαν Βρετανός γαλαζοαίματος

Αν κατά βάθος νιώθεις λίγο Βρετανός και μάλιστα γαλαζοαίματος, οι συμβουλές του σομελιέ και ειδικού στο τσάι (ναι, υπάρχουν και τέτοιοι) Neil Phillips θα σε βοηθήσουν να γίνεις εξπέρ στην προετοιμασία αλλά και την κατανάλωσή του.
empty alt

Ο ευκολότερος τρόπος να ετοιμάσεις ένα υγιεινό πρωινό

Κάθε τόσο βάζεις στόχο να πίνεις για πρωινό ένα πλούσιο, θρεπτικό και χορταστικό σμούθι, αλλά καταλήγεις να ξυπνάς τελευταία στιγμή και να τρέχεις στο γραφείο μόνο με έναν καφέ και ένα κουλουράκι; Υπάρχει τρόπος να ετοιμάσεις από πριν τα σμούθι όχι μόνο της επόμενης μέρας, αλλά ολόκληρης […]
empty alt

Πώς να βγάλετε μια έντονη μυρωδιά από την επιφάνεια κοπής

  Ένα από τα πιο δυσάρεστα που μπορεί να σας συμβεί κόβοντας σε κομμάτια τα ώριμα φρούτα εποχής είναι όταν αυτά παίρνουν τη γεύση του τελευταίου φαγώσιμου που προετοιμάσατε στην επιφάνεια κοπής σας.
empty alt

Barbie Cocktail: μια συνταγή για να μπεις στον μεθυστικά ροζ κόσμο της

H Barbie έχει αυτή την εποχή την τιμητική της και σε κερνάει το κοκτέιλ της
empty alt

Βουτυρένιες μπάρες κολοκύθας

Ο καλύτερος τρόπος για να υποδεχθούμε την εποχή της γλυκιάς κολοκύθας
Back To Top