Πόση καφεΐνη έχει ο ντεκαφεϊνέ σου;

44     

Πόση καφεΐνη έχει ο ντεκαφεϊνέ σου;

Ακούγεται παράδοξο, αντιφατικό και πιθανόν νομίζεις ότι κάνουμε κάποιου είδους πλάκα. Παραδέξου το, ο τίτλος σε κάνει να κοιτάς με άλλο μάτι τον decaf που παρήγγειλες μόλις πριν και κρατάς τώρα στα χέρια σου.

Το να πίνεις καφέ ξέρεις ότι έχει ένα σωρό οφέλη για τον οργανισμό σου, όπως προστασία του συκωτιού, μειωμένος κίνδυνος διαβήτη και καρδιακών παθήσεων, τόνωση του οργανισμού.

Επειδή όμως έχεις επιλέξει να λαμβάνεις μόνο τα θετικά και όχι τα αρνητικά (χέρια που τρέμουν από την υπερκατανάλωση, για παράδειγμα ή γουρλωμένα μάτια στις 3 η ώρα το πρωί), προτιμάς τον ντεκαφεϊνέ. Και καλά κάνεις.

Συγνώμη αν στο χαλάω αλλά ναι, ο ντεκαφεϊνέ περιέχει μια δόση καφεΐνης, η οποία για να επηρεάσει τα νεύρα σου πρέπει μάλλον να κατεβάσεις μερικά λίτρα, όπως διαβάζω σε σχετικό άρθρο της Huffington Post.

Μάθε, λοιπόν ότι για να γίνει ο καφές σου έχει αφαιρεθεί από τον κόκκο το 94-98% της καφεΐνης.

Ενώ δηλαδή ένας κανονικός καφές περιέχει 188 mg καφεΐνης, ο decaf έχει μόλις 9,4 mg, σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε το 2006 από το πανεπιστήμιο της Florida.

Οι ερευνητές μάλιστα είπαν ότι πρέπει να πιεις 5-10 κούπες ντεκαφεϊνέ για να νιώσεις την επίδραση της καφεΐνης στον οργανισμό σου ενώ επεσήμαναν ότι μπορεί να βρεις και καφέ απολύτως απαλλαγμένο από την καφεΐνη αλλά είναι εξαιρετικά σπάνιο.

Και φυσικά τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο απλά καθώς εξαρτάται από την ποικιλία των κόκκων και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί επεξεργάζονται ενώ και ο εσπρέσσο διαφέρει καθώς ένας κανονικός έχει 63 mg καφεΐνης ενώ ένας ντικάφ 3-15,8 mg.

Αν διαβάζοντας αυτό το άρθρο έχεις αποκτήσει ένα ελαφρύ τρέμουλο όχι από το αγαπημένο σου ρόφημα αλλά από την αγωνία γιατί π.χ. η έφηβη κόρη σου πίνει ακριβώς αυτόν τον καφέ, μην ανησυχείς. Οι γιατροί λένε ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Απλά, καλό είναι να ξέρουμε τι πίνουμε και όχι να καταπίνουμε άκριτα ό,τι μας σερβίρουν. 

 

(τα στοιχεία προέρχονται από άρθρο της Huffington Post)