Από την αρχαιότητα, το μέλι χρησιμοποιείται τόσο ως τροφή όσο και ως φάρμακο. Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ενώσεις και προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία.

Από την αρχαιότητα, το μέλι χρησιμοποιείται τόσο ως τροφή όσο και ως φάρμακο.

Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ενώσεις και προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία. Το μέλι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία όταν χρησιμοποιείται αντί για ραφιναρισμένη ζάχαρη, η οποία είναι 100% άδειες θερμίδες.

 

Εδώ είναι τα κορυφαία οφέλη για την υγεία του μελιού:

Το μέλι είναι ένα γλυκό, παχύ υγρό φτιαγμένο από μέλισσες.

Οι μέλισσες συλλέγουν ζάχαρη – κυρίως το πλούσιο σε ζάχαρη νέκταρ λουλουδιών – από το περιβάλλον τους.

Το τελικό προϊόν είναι το μέλι, ένα υγρό που χρησιμεύει ως αποθηκευμένη τροφή για τις μέλισσες. Η μυρωδιά, το χρώμα και η γεύση εξαρτώνται από τους τύπους των λουλουδιών που χρησιμοποιούν οι μέλισσες.

Διατροφικά στοιχεία:

1 κουταλιά της σούπας μέλι (21 γραμμάρια) περιέχει 64 θερμίδες και 17 γραμμάρια ζάχαρης, συμπεριλαμβανομένων φρουκτόζης, γλυκόζης, μαλτόζης και σακχαρόζης.

Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου φυτικές ίνες, λίπη ή πρωτεΐνες.

Περιέχει επίσης ίχνη αρκετών βιταμινών και μετάλλων, αλλά θα πρέπει να τρώτε πολλά κιλά για να ικανοποιήσετε τις καθημερινές σας ανάγκες.

Εκεί που το μέλι υπερέχει είναι η περιεκτικότητά του σε βιοδραστικές φυτικές ενώσεις και αντιοξειδωτικά. Οι σκοτεινότεροι τύποι τείνουν να είναι ακόμη υψηλότεροι σε αυτές τις ενώσεις από τον πιο φωτεινό τύπο.

Το μέλι υψηλής ποιότητας είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Το μέλι υψηλής ποιότητας περιέχει πολλά σημαντικά αντιοξειδωτικά. Αυτά περιλαμβάνουν οργανικά οξέα και φαινολικές ενώσεις όπως τα φλαβονοειδή.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο συνδυασμός αυτών των ενώσεων δίνει στο μέλι την αντιοξειδωτική του δύναμη.

Είναι ενδιαφέρον ότι δύο μελέτες έχουν δείξει ότι το μέλι του φαγόπυρου αυξάνει την αντιοξειδωτική αξία του αίματος.

Τα αντιοξειδωτικά έχουν συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων και ορισμένων τύπων καρκίνου. Μπορούν επίσης να προωθήσουν την υγεία των ματιών.

honey2

Το μέλι βοηθά επίσης στη βελτίωση της χοληστερόλης

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης LDL είναι ένας ισχυρός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Αυτός ο τύπος χοληστερόλης παίζει σημαντικό ρόλο στην αθηροσκλήρωση, η συσσώρευση λιπών στις αρτηρίες σας που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια.

Είναι ενδιαφέρον ότι αρκετές μελέτες δείχνουν ότι το μέλι μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης σας.

Μειώνει την ολική και την «κακή» χοληστερόλη LDL ενώ αυξάνει σημαντικά την «καλή» χοληστερόλη HDL.

Το μέλι μπορεί να μειώσει τα τριγλυκερίδια

Τα αυξημένα τριγλυκερίδια αίματος είναι ένας άλλος παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Συνδέονται επίσης με την αντίσταση στην ινσουλίνη, έναν σημαντικό παράγοντα διαβήτη τύπου 2.

Τα επίπεδα τριγλυκεριδίων τείνουν να αυξάνονται σε μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

Είναι ενδιαφέρον ότι πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την τακτική κατανάλωση μελιού με χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων, ειδικά όταν χρησιμοποιείται για την αντικατάσταση της ζάχαρης.

Το μέλι προάγει την επούλωση εγκαυμάτων και πληγών

Η τοπική θεραπεία μελιού έχει χρησιμοποιηθεί για την επούλωση πληγών και εγκαυμάτων ήδη από την αρχαία Αίγυπτο και είναι ακόμη συχνή μέχρι σήμερα.

Μια ανασκόπηση 26 μελετών σχετικά με το μέλι και τη φροντίδα των πληγών βρήκε το μέλι πιο αποτελεσματικό στην επούλωση εγκαυμάτων μερικού πάχους και πληγών που έχουν μολυνθεί μετά τη χειρουργική επέμβαση.

Το μέλι είναι επίσης μια αποτελεσματική θεραπεία για τα διαβητικά έλκη των ποδιών, τα οποία είναι σοβαρές επιπλοκές που μπορούν να οδηγήσουν σε ακρωτηριασμό.

Μία μελέτη ανέφερε ποσοστό επιτυχίας 43,3% με το μέλι ως θεραπεία πληγών. Σε μια άλλη μελέτη, το τοπικό μέλι επούλωσε ένα επιβλητικό 97% των διαβητικών ελκών των ασθενών.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι θεραπευτικές δυνάμεις του μελιού προέρχονται από τις αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις του, καθώς και από την ικανότητά του να τρέφει τον περιβάλλοντα ιστό.

Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία άλλων παθήσεων του δέρματος, συμπεριλαμβανομένων των αλλοιώσεων της ψωρίασης και του έρπητα.

Το μέλι Manuka θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό για τη θεραπεία πληγών εγκαυμάτων.

 

 

empty alt

Αρακάς: Τα μικρά πράσινα θαυματουργά μπιλάκια

  Μικρά, πράσινα μπιλάκια: έτσι λένε τον αρακά τα περισσότερα παιδάκια, που και μόνο χρώματος δεν τον συμπαθούν και ιδιαίτερα.
empty alt

4 συνήθειες φαγητού που πρέπει να υιοθετήσεις

Κατά τη διάρκεια των κυρίως γευμάτων, το έντονο αίσθημα πείνας, ειδικά σε περιπτώσεις που έχει προηγηθεί πολύωρη νηστεία, ο τρόπος που συνηθίζουμε να σερβίρουμε το φαγητό, καθώς και διάφοροι παράγοντες που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή μας, είναι πιθανό να οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση φαγητού...
empty alt

Τι να πίνεις για να έχεις μνήμη ελέφαντα

  Τώρα τελευταία η μνήμη σου σε απατά. Πολλές φορές, δεν θυμάσαι τι έφαγες χθες, όπως λέμε χαρακτηριστικά και ουδόλλως τυχαία.
empty alt

Τρεις «έξυπνες» επιλογές σε κρέας με λιγότερες θερμίδες και περισσότερες πρωτεΐνες

Η πρωτεΐνη είναι αναπόσπαστο μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, αλλά τι μπορείς να κάνεις αν συνοδεύεται από υψηλή ποσότητα λιπαρών; Και ιδιαίτερα αν είσαι σε διακοπές και δεν έχεις την επιλογή του σπιτικού φαγητού; Τότε, θα σου φανούν χρήσιμες οι συμβουλές του personal trainer...
empty alt

Σαρδέλα, ένα νόστιμο και ωφέλιμο ψάρι

Καλοκαίρι και ψαράκι είναι ένας απόλυτος συνδυασμός απόλαυσης. Η σαρδέλα είναι μια εξαιρετική επιλογή καθώς μαγειρεύονται και με πολλούς τρόπους Στα κάρβουνα, τηγανητές ή ακόμα και παστές, εκτός από υπέροχη γεύση χαρίζουν και πολλές ωφέλιμες ιδιότητες στον οργανισμό σου.
empty alt

Χυμοί και φρούτα: Πότε να τα καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα;

Τα φρούτα όπως και οι χυμοί από αυτά, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι είναι ιδιαίτερα υγιεινά, προσφέροντας πολύτιμα οφέλη στον οργανισμό μας.
empty alt

Διατροφή για την ψυχή: οι 10 πιο «αντικαταθλιπτικές» τροφές

Μεταξύ όλων των στρατηγικών για τη διασφάλιση της ψυχικής μου υγείας, η κατανάλωση των σωστών τροφών είναι η πιο σημαντική (σε συνδυασμό με επαρκή ύπνο).
empty alt

Ταχίνι: το πολύτιμο διατροφικό του προφίλ

Θα θες να το τρως κάθε μέρα μόλις διαβάσεις πόσο ωφέλιμο είναι!

Back To Top