Αποφασίζεις να βγεις, αλλά δεν θέλεις να πιείς πολύ. Τι θα παραγγείλεις; Καταλήγεις σε ένα πιο «ελαφρύ» κοκτέιλ, με μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο ξεδίνεις χωρίς να επιβαρύνεις την υγεία σου.

Αποφασίζεις να βγεις, αλλά δεν θέλεις να πιείς πολύ. Τι θα παραγγείλεις; Καταλήγεις σε ένα πιο «ελαφρύ» κοκτέιλ, με μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο ξεδίνεις χωρίς να επιβαρύνεις την υγεία σου. Ισχύει;

Αυτή η ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί με ένα «ναι» ή ένα «όχι», γιατί πρέπει να συνεκτιμηθούν και άλλοι παράγοντες, όπως η ποσότητα ζάχαρης που περιέχει το κοκτέιλ, ο τύπος του οινοπνευματώδους ποτού και τα άλλα υλικά του.

Γενικά, το αλκοόλ βλάπτει με πολλούς τρόπους την υγεία, για παράδειγμα επηρεάζοντας τους νευρώνες του εγκεφάλου (και μεταβάλλοντας την κρίση και τη συμπεριφορά μας), οδηγώντας σε αφυδάτωση και χανγκόβερ. Όσο περισσότερο πίνουμε, τόσο περισσότερο επιδεινώνονται τα συμπτώματα και αυξάνεται ο κίνδυνος για διάφορες παθήσεις, π.χ. για κάποιους τύπους καρκίνου όπως αυτός του μαστού, σύμφωνα με έρευνες.

Από την άλλη, η χαμηλή προς μέτρια κατανάλωση αλκοόλ –ας πούμε ένα ποτήρι κρασί την ημέρα– ενδέχεται, όπως έχουν δείξει κάποιες μελέτες, να λειτουργεί προστατευτικά για την υγεία, αν και αυτό το συμπέρασμα δεν θεωρείται οριστικό. Επομένως, έχουμε το ελεύθερο να πιούμε κάτι πιο ελαφρύ, όταν βγαίνουμε έξω;

Όπως απαντά ο διατροφολόγος David Wiss, τα ελαφριά κοκτέιλ έχουν τον εξής κίνδυνο: μας δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι έχουμε το ελεύθερο να τα καταναλώσουμε σε μεγαλύτερη ποσότητα, με κίνδυνο τελικά να πιούμε περισσότερα ποτά, καταλήγοντας ίσως να φορτώσουμε τον οργανισμό μας με μεγαλύτερη ποσότητα οινοπνεύματος από ό,τι αν πίναμε μόνο ένα ποτήρι από κάποιο πιο «βαρύ» ποτό.

Το συμπέρασμα; Απόλαυσε, αν θέλεις, ένα κοκτέιλ με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, θέτοντας όμως και σε αυτή την περίπτωση από την αρχή ένα όριο στην ποσότητα, ανάλογα με τις αντοχές του δικού σου οργανισμού.

empty alt

 Οργανωθείτε για να αδυνατίσετε 

Η δίαιτα δεν απαιτεί μόνο πειθαρχία αλλά και οργάνωση. Ο καλύτερος τρόπος για να ακολουθείσετε την νέα σας διατρογή που θα αλλάξει τις συνήθειές σας είναι να βάλετε τάξη στην κουζίνα σας.
empty alt

Η διατροφή επηρεάζει τα γονίδια

Αλλη μία έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την αξία της καλής και ισορροποιημένης διατροφής. Το κακό διαιτολόγιο σύμφωνα με επιστημονική μελέτη μπορεί να προκαλέσει επίμονες βλάβες στα γονίδια, οι οποίες δεν διορθώνονται καν μετά από την υιοθέτηση ενός υγιεινού διαιτολογίου.
empty alt

Το ψωμί δεν εμποδίζει το αδυνάτισμα

Ενας μύθος ακόμη καταρρίπτεται. Μια νέα μελέτη αμερικάνων επιστημόνων υποστηρίζει ότι ο περιορισμός των λιπαρών στη διατροφή οδηγεί σε καλύτερο αδυνάτισμα απ’ ό,τι ο περιορισμός των υδατανθράκων.
empty alt

5 τροφές για γονιμότητα στη διάρκεια του χειμώνα

Μπορεί το καλοκαίρι να γεμίζεις το πιάτο σου με μεγάλη ποικιλία από χρώματα από τα διαφορετικά φρούτα και λαχανικά, τα πλούσια σε βιταμίνες που ενισχύουν τη γονιμότητα σου, όμως και ο χειμώνας δεν υστερεί καθόλου στα πλούσια αγαθά που προσφέρει για τον ίδιο σκοπό.
empty alt

Κολοκύθια με τη ρίγανη

Κάνεις δίαιτα, ή διατροφή. Όπως και να το πεις, το ζητούμενο είναι να δεις τη ζυγαριά να πέφτει.
empty alt

5 «υγιεινά» λάθη που κάνουμε στο πρωινό μας

Όλοι ξέρουμε ότι το πρωινό γεύμα είναι το σημαντικότερο για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας γεμάτοι ενέργεια και υγεία, αλλά και ένας βασικός παίκτης στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος.
empty alt

Το εκπληκτικό διατροφικό προφίλ του σολομού και τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία

Ο σολομός είναι ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα στον πλανήτη.
empty alt

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για το διατροφικό προφίλ της κάππαρης

Η κάππαρη είναι τα ανώριμα μπουμπούκια ανθέων του Capparis spinosa, ενός τύπου θάμνου που καλλιεργείται συνήθως σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα.

Back To Top