Το λάχανο είναι εξαιρετικά θρεπτικό και πλούσιο σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες και βιταμίνη Κ. Επιπλέον, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να υποστηρίξει την πέψη, να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τη φλεγμονή.

Παρά την εντυπωσιακή περιεκτικότητά του σε θρεπτικά συστατικά, το λάχανο συχνά παραβλέπεται.

Αν και μπορεί να μοιάζει πολύ με μαρούλι, στην πραγματικότητα ανήκει στο γένος λαχανικών Brassica, το οποίο περιλαμβάνει μπρόκολο, ραπανάκια και λαχανάκια Βρυξελλών.

Έρχεται σε μια ποικιλία σχημάτων και χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του κόκκινου, του μωβ, του λευκού και του πράσινου, και τα φύλλα του μπορεί να είναι είτε τσαλακωμένα είτε λεία.

Αυτό το λαχανικό καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο εδώ και χιλιάδες χρόνια και μπορεί να βρεθεί σε μια ποικιλία από πιάτα, όπως ξινολάχανο, kimchi και λαχανοσαλάτα.

Επιπλέον, το λάχανο είναι γεμάτο με βιταμίνες και μέταλλα.

Παρόλο που το λάχανο είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες, έχει ένα εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ.

Στην πραγματικότητα, μόνο 1 φλιτζάνι, ή 89 γραμμάρια ωμού πράσινου λάχανου περιέχει:

Θερμίδες: 22

Πρωτεΐνη: 1 γρ

Φυτικές ίνες: 2 γρ

Βιταμίνη Κ: 56% της Ημερήσιας Αξίας

Βιταμίνη C: 36% της Ημερήσιας Αξίας

Φολικό οξύ: 10% της Ημερήσιας Αξίας

Μαγγάνιο: 6% της Ημερήσιας Αξίας

Βιταμίνη Β6: 6% της Ημερήσιας Αξίας

Ασβέστιο: 3% της Ημερήσιας Αξίας

Κάλιο: 3% της Ημερήσιας Αξίας

Μαγνήσιο: 3% της Ημερήσιας Αξίας

Το λάχανο περιέχει επίσης μικρές ποσότητες άλλων μικροθρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Α, του σιδήρου και της ριβοφλαβίνης.

Όπως μπορείτε να δείτε στην παραπάνω λίστα, είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β6 και φυλλικό οξύ, τα οποία είναι απαραίτητα για πολλές σημαντικές διεργασίες στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου του ενεργειακού μεταβολισμού και της κανονικής λειτουργίας του νευρικού συστήματος.

Επιπλέον, το λάχανο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων πολυφαινολών και ενώσεων θείου.

Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το σώμα από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που έχουν περιττό αριθμό ηλεκτρονίων, γεγονός που τα καθιστά ασταθή. Όταν τα επίπεδά τους γίνουν πολύ υψηλά, μπορεί να βλάψουν τα κύτταρά σας.

Το λάχανο είναι ιδιαίτερα υψηλό σε βιταμίνη C, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να προστατεύει από καρδιακές παθήσεις, ορισμένους καρκίνους και απώλεια όρασης.

Δέκα λόγοι που το λάχανο κάνει καλό στην υγεία σου

1. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

2. Τα περισσότερα σταυρανθή, στα οποία ανήκει και το λάχανο έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Η κατανάλωσή του βοηθάει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του παγκρέατος και των πνευμόνων.

3. Είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ, που έχει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία νέων κυττάρων, στη σύνθεση του DNA και RNA.

4. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, που συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του εντέρου, στα ισορροπημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, αλλά και στον κορεσμό.

5. Τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα επηρεάζονται θετικά με την πρόσληψη του λάχανου.

6. Η σουλφοραφάνη που περιέχει, φαίνεται να προφυλάσσει και από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, το οποίο θεωρείται η πρωταρχική αιτία εμφάνισης έλκους στο στομάχι.

7. Είναι διαθέσιμο σε πολλά χρώματα και μεγέθη: Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε λαχανάκια Βρυξελλών, κινέζικο λάχανο, άσπρο λάχανο και μοβ λάχανο.

8. Κάτι που ποτέ ίσως δεν θα περίμενες να συναντήσεις στο λάχανο και μάλιστα σε υψηλή περιεκτικότητα είναι τα ω-3 λιπαρά οξέα!

9. Είναι ό,τι πρέπει για δίαιτα! Τα 100 γραμμάρια λάχανου αποδίδουν μόλις 25 θερμίδες και περιέχουν 3 γραμμάρια φυτικών ινών που καλύπτουν το 10% των ημερήσιων αναγκών μας.

10. Ενώ για πολλά χρόνια υπήρχε η εντύπωση ότι η κατανάλωση λάχανου μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, νέα δεδομένα κατέρριψαν αυτόν τον ισχυρισμό.

 

empty alt

3 τροφές που κάνουν το άγχος σου να χτυπάει κόκκινο

Συνήθως τέτοια εποχή αγχώνεσαι με αυτά που τρως. Τα περιττά κιλά ξαφνικά μοιάζουν απίστευτα πολλά, κι ας είναι δύο ή τρία… Κι όμως δεν φταίνε μόνο αυτά για το άγχος σου αλλά και ορισμένες τροφές που το εκτινάσσουν στα ύψη.
empty alt

Τι λάθος κάνεις με τα δημητριακά και δεν χάνεις βάρος

  Θυμάμαι πριν από χρόνια μια φίλη που μετά τη γέννηση του γιου της είχε ξεκινήσει την προσπάθεια να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης.
empty alt

Παθαίνεις συχνά κράμπες; Δες ποια βιταμίνη σού λείπει!

Τον τελευταίο καιρό αισθάνεσαι κουρασμένη, το σώμα σου μουδιάζει ενώ οι κράμπες σε επισκέπτονται ανά τακτά. Τι σου συμβαίνει; Είναι πολύ πιθανόν να σου λείπει βιταμίνη Β5.
empty alt

Να τι σου συμβαίνει όταν πίνεις καφέ με άδειο στομάχι

Και ποιος δεν θέλει ένα καφεδάκι το πρωί για να ανοίξει το μάτι; Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι το πίνουμε χωρίς να έχουμε φάει κάτι πριν.
empty alt

Οκτώ τροφές που θα φορτίσουν τις μπαταρίες ενέργειάς σου

Όταν το μεσημέρι νιώθεις να πέφτουν επικίνδυνα τα επίπεδα της ενέργειά σου αλλά οι δουλειές κι οι υποχρεώσεις κρατούν ακόμα καλά, συνήθως η πρώτη σου σκέψη είναι να βάλεις ακόμα ένα φλιτζάνι καφέ – όμως η κατάχρηση της καφεΐνης μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα στον βραδινό ύπνο […]
empty alt

Παγκόσμια μέρα tofu και ρίχνουμε μια ματιά στο διατροφικό του προφίλ

Το Tofu είναι ένα φαγητό φτιαγμένο από συμπυκνωμένο γάλα σόγιας που πιέζεται σε συμπαγή λευκά τεμάχια σε μια διαδικασία παρόμοια με την τυροκομική.
empty alt

Ποια είναι η νούμερο 1 τροφή που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τη μυϊκή σου ισχύ

Όταν λέμε «τροφές που χτίζουν μυς», πιθανότατα αρχίζετε να σκέφτεστε είδη πλούσια σε ζωικές πρωτεΐνες όπως μπριζόλα, κοτόπουλο, αυγά, ψάρια … βασικά το μενού που μπορεί να φάει ο Σταλόνε ενώ ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία Ρόκι.
empty alt

Τροφές για να μειώσεις το stress και να βελτιώσεις τη διάθεσή σου

Πώς θα σου φαινόταν αν μέσα από τις διατροφικές σου επιλογές είχες την ευκαιρία να μειώσεις το stress που σε βασανίζει στην καθημερινότητα, αλλά και να βελτιώσεις συνολικά τη διάθεσή σου; Συνέχισε να διαβάζεις για δεις ποιες 7 τροφές θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν σε αυτήν την […]
Back To Top