Το άγχος είναι μια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από συνεχή ανησυχία και νευρικότητα και μερικές φορές σχετίζεται με κακή υγεία του εγκεφάλου.

Το άγχος είναι μια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από συνεχή ανησυχία και νευρικότητα και μερικές φορές σχετίζεται με κακή υγεία του εγκεφάλου. Η φαρμακευτική αγωγή απαιτείται συχνά ως θεραπεία. Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή, υπάρχουν πολλές στρατηγικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μειώσεις τα συμπτώματα άγχους, από την άσκηση έως τη βαθιά αναπνοή.

Επιπλέον, υπάρχουν μερικές τροφές που μπορείς να φας που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της έντασης των συμπτωμάτων, κυρίως λόγω των ιδιοτήτων που ενισχύουν τον εγκέφαλό σου.

Ακολουθούν 6 τροφές και ποτά που υποστηρίζονται από την επιστήμη και μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση από το άγχος.

Σολομός

Ο σολομός μπορεί να είναι ευεργετικός για τη μείωση του άγχους. Περιέχει θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης D και των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και του δοκοσαεξανοϊκού οξέος (DHA). Τα EPA και DHA μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των νευροδιαβιβαστών ντοπαμίνης και σεροτονίνης, τα οποία μπορούν να έχουν χαλαρωτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι αυτά τα λιπαρά οξέα μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να αποτρέψουν τη δυσλειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων που οδηγεί στην ανάπτυξη ψυχικών διαταραχών όπως το άγχος. Η κατανάλωση επαρκών ποσοτήτων EPA και DHA μπορεί επίσης να προωθήσει την ικανότητα του εγκεφάλου να προσαρμοστεί στις αλλαγές, επιτρέποντάς σου να χειριστείτε καλύτερα τα συμπτώματα άγχους. Η βιταμίνη D έχει επίσης μελετηθεί για τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει στη βελτίωση των επιπέδων ηρεμιστικών νευροδιαβιβαστών. Ακόμη και μερικές μερίδες σολομού την εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετές για να προωθήσουν την ανακούφιση από το άγχος.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα βότανο που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους. Περιέχει υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών που έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, η οποία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άγχους. Αρκετές μελέτες έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ του χαμομηλιού και της ανακούφισης του άγχους. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που διαγνώστηκαν με γενικευμένη αγχώδη διαταραχή (GAD) παρουσίασαν σημαντικά μεγαλύτερη μείωση των συμπτωμάτων μετά την κατανάλωση εκχυλίσματος χαμομηλιού, σε σύγκριση με εκείνους που δεν το έπιναν.

bananacov

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό που περιέχει κουρκουμίνη, μια ένωση που μελετήθηκε για το ρόλο της στην προώθηση της υγείας του εγκεφάλου και στην πρόληψη διαταραχών άγχους. Μελέτες δείχνουν ότι η κουρκουμίνη μπορεί να ενισχύσει το ωμέγα-3 λιπαρό οξύ DHA στον εγκέφαλο βοηθώντας το σώμα να το συνθέσει πιο αποτελεσματικά. Η κουρκουμίνη έχει επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχουν αποδειχθεί ότι προλαμβάνουν βλάβες στα εγκεφαλικά. Αυτά τα αποτελέσματα οφείλονται εν μέρει στην ικανότητα της κουρκουμίνης να μειώνει τους φλεγμονώδεις δείκτες, όπως οι κυτοκίνες, οι οποίες συχνά συνδέονται με την ανάπτυξη άγχους. Επιπλέον, η κατανάλωση κουρκουμίνης έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα, τα οποία τείνουν να είναι χαμηλά σε άτομα με άγχος.

Μαύρη σοκολάτα

Η ένταξη μαύρης σοκολάτας στη διατροφή μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη για τη μείωση του άγχους. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονόλες, που είναι αντιοξειδωτικά που μπορούν να ωφελήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Το κάνουν αυτό βελτιώνοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και προωθώντας την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε αγχωτικές καταστάσεις. Αυτό μπορεί να σου επιτρέψει να προσαρμοστείς καλύτερα στις καταστάσεις άγχους που μπορούν να οδηγήσουν σε άγχος και άλλες διαταραχές της διάθεσης. Σε μια μελέτη, τα άτομα που κατανάλωναν 74% μαύρη σοκολάτα δύο φορές την ημέρα για δύο εβδομάδες είχαν βελτιωμένα επίπεδα ορμονών του στρες που σχετίζονται συνήθως με άγχος, όπως οι κατεχολαμίνες και η κορτιζόλη. Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης του νευροδιαβιβαστή, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες.

boostc

Γιαούρτι

Εάν πάσχεις από άγχος, το γιαούρτι είναι ένα εξαιρετικό φαγητό που περιλαμβάνεται στη διατροφή. Τα προβιοτικά ή τα υγιή βακτήρια που βρίσκονται σε ορισμένους τύπους γιαουρτιού μπορούν να βελτιώσουν διάφορες πτυχές της ευημερίας, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά τρόφιμα όπως το γιαούρτι μπορούν να προωθήσουν την ψυχική υγεία και τη λειτουργία του εγκεφάλου αναστέλλοντας τις ελεύθερες ρίζες και τις νευροτοξίνες, οι οποίες μπορούν να βλάψουν τον νευρικό ιστό στον εγκέφαλο και να οδηγήσουν σε άγχος.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει L-θεανίνη, ένα αμινοξύ που έχει μελετηθεί για τις θετικές επιδράσεις που μπορεί να έχει στην υγεία του εγκεφάλου και στη μείωση του άγχους. Σε μια μικρή μελέτη, οι άνθρωποι που κατανάλωναν L-θεανίνη παρουσίασαν μείωση των ψυχολογικών αντιδράσεων στο άγχος που σχετίζονται συνήθως με άγχος, όπως αυξημένος καρδιακός ρυθμός. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν ένα ποτό που περιείχε L-θεανίνη είχαν μειωμένα επίπεδα κορτιζόλης, μια ορμόνη του στρες που συνδέεται με το άγχος. Αυτές οι επιδράσεις μπορεί να οφείλονται στη δυνατότητα της L-theanine να αποτρέπει την υπερβολική διέγερση των νεύρων. Επιπλέον, η L-θεανίνη μπορεί να αυξήσει το GABA, τη ντοπαμίνη και τη σεροτονίνη, τους νευροδιαβιβαστές που έχουν αποδειχθεί ότι έχουν αγχολυτικά αποτελέσματα.

breakfast6

Άλλα τρόφιμα που μπορεί να ανακουφίσουν το άγχος

Ενώ ορισμένα από τα τρόφιμα που αναφέρονται παρακάτω δεν έχουν μελετηθεί ειδικά για τις αγχολυτικές επιδράσεις τους, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που πιστεύεται ότι βελτιώνουν τα σχετικά συμπτώματα.

Γαλοπούλα, μπανάνες και βρόμη: Αυτές είναι καλές πηγές του αμινοξύ τρυπτοφάνης, το οποίο μετατρέπεται σε σεροτονίνη στο σώμα και μπορεί να προωθήσει τη χαλάρωση και την ανακούφιση από το άγχος.

Αυγά, κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα: Όλα παρέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων αμινοξέων που παράγουν τους νευροδιαβιβαστές ντοπαμίνη και σεροτονίνη, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ψυχική υγεία.

Σπόροι Chia: Οι σπόροι Chia είναι μια άλλη καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που ενισχύουν τον εγκέφαλο, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στο άγχος.

Εσπεριδοειδή και πιπεριές: Αυτά τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και στην πρόληψη βλάβης στα κύτταρα που μπορεί να προωθήσουν το άγχος.

Αμύγδαλα: Τα αμύγδαλα παρέχουν μια σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία έχει μελετηθεί για το ρόλο της στην πρόληψη του άγχους.

Μύρτιλλα: Τα μύρτιλλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά, όπως τα φλαβονοειδή, τα οποία έχουν μελετηθεί για την ικανότητά τους να βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου και έτσι βοηθούν στην ανακούφιση από το άγχος.

 

 

empty alt

Ποιες τροφές πρέπει να τρως οπωσδήποτε στα 30 σου

Αν περιμένεις να φτάσεις στα 60 και να μετανιώσεις για τις λάθος διατροφικές επιλογές που έκανες στα 30, επιλογή σου.
empty alt

6 κατηγορίες τροφών που καλό είναι να περιορίσεις αν θηλάζεις

Μπορεί να έχεις κόψει «μαχαίρι» το αλκοόλ, ή τουλάχιστον να έχεις μειώσει την κατανάλωσή του στο ελάχιστο, το ήξερες όμως ότι υπάρχουν και άλλες τροφές που πρέπει να αποφεύγονται την περίοδο του θηλασμού, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία; 1.
empty alt

Αγγούρι: η απόλυτα υγιεινή απόλαυση του καλοκαιριού

  Αν και συνήθως θεωρείται λαχανικό, το αγγούρι είναι στην πραγματικότητα ένα φρούτο. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, καθώς και ορισμένες φυτικές ενώσεις και αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία και ακόμη και στην πρόληψη ορισμένων προβλημάτων υγείας.
empty alt

Τα πιο δροσιστικά ροφήματα που θα σε ενυδατώσουν στον καύσωνα

Όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες τόσο θα αυξάνονται οι ανάγκες σου σε ενυδάτωση! Επειδή το νερό δεν φαίνεται πάντα η πιο δελεαστική επιλογή κι επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν διψάσουν έχουν φροντίσει να βάλουν ό,τι χρειάζονται στο ψυγείο τους… και για να μη φορτωθείς άχρηστες θερμίδες τώρα […]
empty alt

Τρεις υγιεινές συνήθειες που ανεβάζουν τη διάθεσή σου

Αναγνωρίζεις αυτήν την κακή διάθεση που εμφανίζεται όταν δεν έχεις ποιοτικό ύπνο για κάποιες μέρες (ή εβδομάδες); Ή όταν προσπαθείς να κάνεις γυμναστική αλλά δεν καταφέρνεις να ολοκληρώσεις το πρόγραμμα γιατί νιώθεις να σου τελειώνει η ενέργεια; Μπορεί να συμβεί σε όλους.
empty alt

Ποια μυρωδικά προσφέρουν περισσότερα οφέλη εκτός από έξτρα γεύση κι άρωμα

Έχεις πολλούς καλούς λόγους για να τα προσθέσεις στη μαγειρική σου
empty alt

Οφέλη για την υγεία από τους σπόρους του μάραθου, παρενέργειες και πώς να τους απολαύσετε

Οι σπόροι μάραθου είναι ένα ευέλικτο συστατικό: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνταγές, να ληφθούν ως συμπληρώματα, ακόμη και να καταναλωθούν ως έχουν. Είναι επίσης μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών. Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε τα πάντα για αυτούς τους δημοφιλείς σπόρους –...
empty alt

10 πολύτιμα οφέλη του λάχανου στην υγεία σου

Το λάχανο είναι εξαιρετικά θρεπτικό και πλούσιο σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες και βιταμίνη Κ. Επιπλέον, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να υποστηρίξει την πέψη, να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τη φλεγμονή.
Back To Top