Η καλή και ισορροπημένη διατροφή ακόμα κι αν δεν θεραπεύει συγκεκριμένες παθήσεις, πολλές φορές βοηθάει στην πρόληψη και στο να μη χειροτερέψουν.

Η καλή και ισορροπημένη διατροφή ακόμα κι αν δεν θεραπεύει συγκεκριμένες παθήσεις, πολλές φορές βοηθάει στην πρόληψη και στο να μη χειροτερέψουν. Η υπέρταση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη διατροφή. Εδώ σας παρουσιάζουμε μερικές τροφές που θα σας βοηθήσουν να διατηρείτε την πίεσή σας σε κανονικά επίπεδα.

Πράσινες φυλλώδεις σαλάτες

Το κάλιο βοηθάει τα νεφρά να απαλλαγούν από το παραπάνω νάτριο μέσω των ούρων. Αυτό με τη σειρά του μειώνει την αρτηριακή πίεση. Τα φυλλώδη λαχανικά, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο είναι: Το μαρούλι, η ρόκα, το λάχανο, τα γογγύλια, το σπανάκι το σέσκουλο, το μπρόκολο και άλλα.

Τα κονσερβοποιημένα λαχανικά συχνά έχουν πρόσθετο νάτριο, αλλά τα κατεψυγμένα λαχανικά περιέχουν ίδια θρεπτικά συστατικά με τα φρέσκα λαχανικά και είναι ευκολότερο να αποθηκευτούν.

Μούρα και ρόδι

Τα μούρα, ειδικά τα κράνα και τα blueberries, είναι πλούσια σε φυσικές ενώσεις που ονομάζονται φλαβονοειδή. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αυτών των ενώσεων μπορεί να αποτρέψει την υπέρταση και να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τα μούρα, τα σμέουρα και οι φράουλες είναι εύκολο να προστεθούν στη διατροφή – στο πρωινό με τα δημητριακά ή σε γιαούρτι. Εξίσου ωφέλιμο είναι και το ρόδι.

Παντζάρια

Τα παντζάρια είναι υψηλά σε νιτρικό οξείδιο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει να ανοίξουν τα αιμοφόρα αγγεία και να μειώσετε την αρτηριακή πίεση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τα νιτρικά άλατα στον χυμό τεύτλων μείωσαν την πίεση αίματος των συμμετεχόντων στην έρευνα μέσα σε 24 ώρες. Μπορείτε να απολαύσετε και τον χυμό τους.

mjr66-min

Αποβουτυρωμένο γάλα και γιαούρτι

Το αποβουτυρωμένο γάλα είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Αυτά είναι και τα δύο σημαντικά στοιχεία μιας δίαιτας για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε γιαούρτι εάν δεν σας αρέσει το γάλα.

Βρόμη

Η βρόμη ταιριάζει με μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο που θα μειώσει την αρτηριακή σας πίεση. Τρώγοντας βρόμη για πρωινό είναι ένας πολύ καλός τρόπος να πάρετε την ενέργεια που χρειάζεστε.

Μπανάνες

Η κατανάλωση τροφίμων που είναι πλούσια σε κάλιο είναι καλύτερη από τη λήψη συμπληρωμάτων. Προσθέστε μια μπανάνα σε δημητριακά ή βρόμη για μια πλούσια σε κάλιο προσθήκη. Μια μπανάνα είναι ένα εύκολο κι υγιεινό σνακ που μπορείτε να έχετε πάντα μαζί σας.

Σολομός, σκουμπρί και ψάρια με ωμέγα-3

Τα ψάρια είναι μια μεγάλη πηγή άπαχης πρωτεΐνης. Τα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί και ο σολομός έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, να μειώσουν τη φλεγμονή και να μειώσουν τα τριγλυκερίδια. Επίσης περιέχουν βιταμίνη D, που έχει ιδιότητες που μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση.

750x500-5-low-sugar-fruits-to-help-you-losing-weight-1708226

Σπόροι

Οι ανάλατοι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο και άλλα μέταλλα που είναι γνωστό ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση. Απολαύστε ¼ φλιτζάνι ηλιόσπορους ή (κολοκυθόσπορους) πασατέμπο ως σνακ. Επίσης, τα φιστίκια Αιγίνης κάνουν καλό.

Σκόρδο και αρωματικά βότανα

Το σκόρδο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της υπέρτασης αυξάνοντας την ποσότητα του μονοξειδίου του αζώτου στο σώμα. Το οξείδιο του αζώτου βοηθά στην αγγειοδιαστολή ή στη διεύρυνση των αρτηριών, για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η ενσωμάτωση αρωματικών βοτάνων και μπαχαρικών στην καθημερινή διατροφή μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να μειώσετε την πρόσληψη αλατιού. Παραδείγματα βοτάνων και μπαχαρικών που μπορείτε να προσθέσετε περιλαμβάνουν, ρίγανη, βασιλικό, κανέλα, θυμάρι, δενδρολίβανο και πολλά άλλα.

Μαύρη σοκολάτα

Μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου (CVD). Η μελέτη δείχνει ότι έως και 100 γραμμάρια ανά ημέρα μαύρης σοκολάτας μπορεί να σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο CVD. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει περισσότερο από 60% στερεά κακάου και έχει λιγότερη ζάχαρη από τη σοκολάτα γάλακτος.

empty alt

Τι να πίνεις για να έχεις μνήμη ελέφαντα

  Τώρα τελευταία η μνήμη σου σε απατά. Πολλές φορές, δεν θυμάσαι τι έφαγες χθες, όπως λέμε χαρακτηριστικά και ουδόλλως τυχαία.
empty alt

Η θρεπτική ουσία που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι

Σίγουρα θα έχεις διαβάσει πολλά για θρεπτικά στοιχεία όπως η βιταμίνη C και το φυλλικό οξύ, ωστόσο υπάρχει ένα ακόμα διατροφικό συστατικό που αξίζει την προσοχή σου: η χολίνη, η οποία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία των κυττάρων, του μεταβολισμού, του νευρικού συστήματος, του συκωτιού,...
empty alt

Τι τροφές και πώς να βάλεις αυτό το διάστημα στην κατάψυξη

Υποστηρίζουμε τη λήψη όσων περισσότερων φρούτων και λαχανικών στα γεύματά σας μπορείτε – νωπά ή κατεψυγμένα – αλλά αυτές είναι οι κορυφαίες επιλογές για τα κατεψυγμένα λαχανικά και τα φρούτα που μπορείτε να αποθηκεύσετε.
empty alt

Διεθνής Ημέρα Καφέ – κι έχεις πολλούς καλούς λόγους για να τη γιορτάσεις δεόντως!

Καφές το πρωί, καφές και κουβεντούλα με παλιούς φίλους. Συνάντηση για καφέ με το νέο σου date… Πίνεις καφέ το πρωί, μέρα και νύχτα με φίλους, συνεργάτες και εραστές.
empty alt

Άσκηση και διατροφή – πριν και μετά τη γυμναστική

Η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο και στη γυμναστική και την άσκηση. Η επίτευξη μιας σωστής προπόνησης υπερβαίνει τον αριθμό των επαναλήψεων που κάνετε ή τα μίλια που τρέχετε στον δρόμο ή στον διάδρομο (αν και αυτό βοηθά επίσης).
empty alt

Tροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο για να προσθέσετε στη διατροφή σας

Ο ψευδάργυρος είναι ένα απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τον οργανισμό μας, που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα όλες τις εποχές του χρόνου.
empty alt

7 συνήθειες που πρέπει να εγκαταλείψετε για να έχετε μια πιο προσεκτική διατροφή

Μικρές αλλαγές για περισσότερη συνειδητή απόλαυση και καλή υγεία
empty alt

5 «κακοί» υδατάνθρακες που μπορείτε να τρώτε όταν έχετε διαβήτη, σύμφωνα με τους διαιτολόγους

Οι υδατάνθρακες μπορούν να είναι υγιείς επιλογές όταν έχετε διαβήτη ή προσέχετε τη διατροφή σας

Back To Top