Σε όλους μας έχει συμβεί να το ρίξουμε στα… σουβλάκια στις 2 η ώρα το πρωί ή να βγούμε για ένα ποτό και το ένα να γίνουν δύο, τρία και τέσσερα.

Σε όλους μας έχει συμβεί να το ρίξουμε στα… σουβλάκια στις 2 η ώρα το πρωί ή να βγούμε για ένα ποτό και το ένα να γίνουν δύο, τρία και τέσσερα. Με τη γνωστή κατάληξη: το άλλο πρωί θα ξυπνήσουμε με ένα στομάχι που διαμαρτύρεται και το κεφάλι μας «κουδούνι».

Πώς θα προστατεύσουμε λοιπόν τον εαυτό μας από τις διατροφικές καταχρήσεις χωρίς να στερηθούμε τις αγαπημένες μας γευστικές απολαύσεις; Το μυστικό κρύβεται στον τρόπο σκέψης μας.

Αν αρχίσουμε να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας, να χαιρόμαστε την καθημερινότητά μας και να μην αφήνουμε τις αρνητικές σκέψεις να μας κυριεύουν, θα αντιμετωπίζουμε το φαγητό και το ποτό σαν μια ακόμα (συμπληρωματική) απόλαυση και όχι σαν το νόημα της ζωής μας.

Διαφορετικά, θα είναι ευκολότερο να καταφύγουμε στην υπερβολή, μετά να πλημμυρίσουμε από τύψεις, η αυτοεκτίμησή μας να υποστεί πλήγμα και να εγκλωβιστούμε έτσι σε ένα φαύλο κύκλο.

Οι παρακάτω δύο στρατηγικές θα γίνουν σύμμαχοί μας:

1. Φάε ό,τι σε κάνει να νιώθεις ωραία (εκείνη τη στιγμή και τις επόμενες ώρες). Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μπορείς να τρως οτιδήποτε δεν… σου προκαλεί γαστρεντερίτιδα. Για να καταλάβεις ποιες τροφές πληρούν το συγκεκριμένο κριτήριο, προτού τις καταναλώσεις κάνε στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις;

-Αυτή η τροφή υποστηρίζει το σκοπό μου να διατηρήσω ή να αποκτήσω το σώμα που θέλω; (Αν ναι, μπορείς να ενδώσεις!)

-Αν όχι, θα μου προκαλέσει αργότερα τύψεις; (Αν όχι, μπορείς να τη δοκιμάσεις!)

-Ακόμα και αν αυτή η τροφή δεν υποστηρίζει το σκοπό μου, θα μου προσφέρει κάποια καινούρια εμπειρία; (Αν όχι, μην ενδώσεις!)

Το μυστικό είναι να κάνεις συνειδητές διατροφικές επιλογές, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι ενδίδεις, πού και πού, σε αμαρτωλούς πειρασμούς.

2. Ακολούθησε τον «κανόνα της πρώτης μπουκιάς». Αυτή η πρώτη γουλιά από ένα καλό κρασί Sauvignon Blanc μια ζεστή, ηλιόλουστη ημέρα. Αυτή η πρώτη μπουκιά ενός cookie που μόλις βγήκε από το φούρνο. Προτού προχωρήσεις στη δεύτερη, απόλαυσε την πρώτη, αργά. Έτσι θα τρως συνειδητά και, ειλικρινά, θα προστατέψεις τον εαυτό σου από τις υπερβολές. Το συγκεκριμένο κόλπο έχει και βιολογική βάση: τρώγοντας σιγά σιγά, δίνεις στον εγκέφαλό σου το χρονικό περιθώριο να συνειδητοποιήσει ότι το στομάχι σου έχει γεμίσει, προτού περάσεις το «κατώφλι» που οδηγεί στην υπερβολή, τη δυσπεψία και τα περιττά κιλά.

empty alt

Μήπως το παρακάνεις με τα light προϊόντα;

Το καλοκαίρι πλησιάζει και διανύουμε την «εποχή της δίαιτας», όπου η επιθυμία για γρήγορη και αποτελεσματική απώλεια βάρους είναι ιδιαίτερα έντονη.
empty alt

Τσουρέκι ή κουλουράκια;

Το σπίτι μύρισε (έψησες πάλι, νοικοκυρά!) ή απλώς το τραπέζι γέμισε με φρέσκα τσουρέκια και λαχταριστά κουλουράκια (τα αγόρασες απ’ έξω).
empty alt

Τι να τρως για να έχεις άψογη όραση.

Ξέρεις ότι τώρα τελευταία δεν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή. Και δεν είναι μόνο ότι μπορεί να πάρεις κιλά.
empty alt

15 τροφές που θα σου δώσουν υπερδυνάμεις όλη μέρα

Οι παρακάτω διατροφικές επιλογές, καθώς δίνουν πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, ωφέλιμα λιπαρά ή διάφορα πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά, ή και όλα αυτά μαζί, θα σε εφοδιάσουν με την απαραίτητη ενέργεια για να τα βγάλεις πέρα ακόμα και στη διάρκεια της πιο απαιτητικής ημέρας: 1.
empty alt

Αγκινάρα: η εξαιρετικά θρεπτική και πολύτιμη για την υγεία σου

  Αν και συχνά θεωρείται λαχανικό, οι αγκινάρες (Cynara cardunculus var. Scolymus) είναι ένας τύπος γαϊδουράγκαθου. Αυτό το φυτό προέρχεται από τη Μεσόγειο και χρησιμοποιείται για αιώνες για τις πολλές φαρμακευτικές του ιδιότητες.
empty alt

Να γιατί είναι καλό να βάλετε το ταχίνι στη διατροφή σας

Το ταχίνι είναι μια πάστα φτιαγμένη από αλεσμένους σπόρους σησαμιού. Έχει μια ελαφριά γεύση καρυδιού. Είναι πιο γνωστό ως συστατικό του χούμους αλλά χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλά πιάτα σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στη μεσογειακή και ασιατική κουζίνα.
empty alt

Τα σημαντικά οφέλη που σου προσφέρει ο φρέσκος χυμός πορτοκάλι

Ο χυμός πορτοκάλι αποτελεί μια υγιεινή αγαπημένη συνήθεια σε όλο τον κόσμο. Για να τον φτιάξεις δεν θα χρειαστείς τίποτα παραπάνω από έναν απλό στίφτη.
empty alt

Ρόδι: Ποια σημαντικά οφέλη προσφέρει στην υγεία

Τα ρόδια είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά, αλλά πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Τα οφέλη περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά, υγεία της καρδιάς, υγεία του ουροποιητικού συστήματος, αντοχή στην άσκηση και πολλά άλλα.
Back To Top