Όταν έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα π.χ. σε μια μηλόπιτα και μια τάρτα σοκολάτας, ίσως επιλέγουμε την πρώτη, όσο κι αν αγαπάμε τη σοκολάτα, με το σκεπτικό ότι περιέχει μήλα και, άρα, είναι λιγότερο βλαβερή για το σώμα και την υγεία μας.


Όταν έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα π.χ. σε μια μηλόπιτα και μια τάρτα σοκολάτας, ίσως επιλέγουμε την πρώτη, όσο κι αν αγαπάμε τη σοκολάτα, με το σκεπτικό ότι περιέχει μήλα και, άρα, είναι λιγότερο βλαβερή για το σώμα και την υγεία μας.

Αυτή η ιδέα, όμως, έχει τελικά βάση; Μήπως κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας πιστεύοντας ότι τα επιδόρπια με φρούτα είναι λιγότερο βλαβερά, έως και ωφέλιμα;

«Η φράση υγιεινό γλυκό είναι σχεδόν οξύμωρη», απαντά η Dr. Kima Cargill, καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας και συγγραφέας του βιβλίου «The Psychology of Overeating: Food and the Culture of Consumerism». «Αυτό που κάνει κάτι γλυκό είναι η ζάχαρη η οποία, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, έχει συνδεθεί με τον καρκίνο και το Αλτσχάιμερ».

Μια διαφορετική προσέγγιση υιοθετεί η διαιτολόγος-διατροφολόγος Marisa Moore, η οποία όσον αφορά τα γλυκά, δεν συμβουλεύει την απόλυτη στέρηση αλλά τη μετρημένη κατανάλωση «Όταν δουλεύω με κάποιον, εξετάζω συνολικά τον τρόπο ζωής του. Στην περίπτωση των γλυκών, ας θυμηθούμε ότι αποτελούν ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Δεν θέλω λοιπόν κάποιος να νιώθει ότι δεν μπορεί να φάει ούτε ένα γλυκό. Ας το φάει, αλλά ας προσπαθήσει να παραμείνει σε ένα μικρότερο κομμάτι και να κάνει μετρημένες επιλογές».

Ενδεικτικά, η ίδια προσπαθεί να βοηθήσει τους ασθενείς της να μειώσουν τη συνολική πρόσληψη ζάχαρης σε έως έξι κουταλάκια του γλυκού ημερησίως για τις γυναίκες και εννέα για τους άντρες, σύμφωνα με τις συστάσεις της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Στην πραγματικότητα, ένα μπισκότο με σοκολάτα περιέχει τις ίδιες ποσότητες ζάχαρης, λιπαρών, φυτικών ινών και θερμίδων με ένα άλλο που περιέχει βρόμη και σταφίδες. Και δυστυχώς θα ήταν εξαιρετικά περίπλοκο να αποφασίσουμε ποιο είναι, μακροπρόθεσμα, πιο υγιεινό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Paul Adams, επιστημονικό συνεργάτη του περιοδικού Cook’s Illustrated, για να συγκρίνουμε τη δράση ανάμεσα στα επιδόρπια με φρούτα και σε άλλα γλυκά:

«{Θα έπρεπε] να διεξαγάγουμε μια μακροχρόνια μελέτη όπου μια ομάδα ανθρώπων θα έτρωγε για χρόνια μόνο επιδόρπια με φρούτα, ενώ μια άλλη θα κατανάλωνε μόνο επιδόρπια χωρίς φρούτα, αλλά και οι δύο θα είχαν κατά τα άλλα όμοιο τρόπο ζωής και διατροφή, και κατόπιν να εξετάσουμε τις επιπτώσεις στην υγεία τους».

«Είναι ιδιαίτερα δελεαστικό να αντιμετωπίσουμε τον εαυτό μας σαν μια μηχανή, σαν ένα αυτοκίνητο στο οποίο βάζεις συγκεκριμένα καύσιμα και περιμένεις ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα», προσθέτει ο ίδιος και συμπληρώνει: «Αλλά δεν διαθέτουμε το είδος της κατανόησης, πάνω στη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, που θα μας επέτρεπε να αποφανθούμε ότι ένα συγκεκριμένο φαγητό ή συστατικό έχει μια συγκεκριμένη δράση στην υγεία».

empty alt

6 κατηγορίες τροφών που καλό είναι να περιορίσεις αν θηλάζεις

Μπορεί να έχεις κόψει «μαχαίρι» το αλκοόλ, ή τουλάχιστον να έχεις μειώσει την κατανάλωσή του στο ελάχιστο, το ήξερες όμως ότι υπάρχουν και άλλες τροφές που πρέπει να αποφεύγονται την περίοδο του θηλασμού, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία; 1.
empty alt

Σούπερ διατροφή για σούπερ…γονιμότητα!

Για να διευκολύνετε τη σύλληψη ο οργανισμός σας πρέπει να είναι στα καλύτερά του. Εδώ θα μάθετε ποιες βιταμίνες χρειάζεται να έχετε στο οπλοστάσιό σας και ποια είναι η λειτουργία της κάθε μίας ως προς τη γονιμότητα.
empty alt

Καλοκαίρι χωρίς μελιτζάνα δεν γίνεται!

Παπουτσάκια, μουσακάς, ιμάμ, μπριάμ, τηγανητές …και να μη μιλήσω για τον πουρέ καπνιστής μελιτζάνας μιας και μου τρέχουν ήδη τα σάλια! Δοκίμασε ακόμα να τις προσθέσεις ως επιλογή ανάμεσα σε ντομάτες και πιπεριές στα γεμιστά σου ή να τις ψήσεις σε φέτες με σκόρδο, ελαιόλαδο και τριμμένα […]
empty alt

Ποιες τροφές αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας

Όταν είστε άρρωστοι με κρυολόγημα ή ίωση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να καταπολεμήσετε την ασθένειά σας. Μπορείτε να φάτε ωφέλιμα τρόφιμα όπως την κοτόσουπα κοτόπουλου και τα φρούτα που είναι γεμάτα βιταμίνη C, τα οποία είναι ικανά να σας δώσουν μια ισχυρή ώθηση στο ανοσοποιητικό σας σύστημα.
empty alt

Τα καλύτερα τρόφιμα για Fitness

Η επίτευξη μιας σωστής προπόνησης υπερβαίνει τον αριθμό των επαναλήψεων που κάνετε ή τα μίλια που τρέχετε στον δρόμο ή στον διάδρομο (αν και αυτό βοηθά επίσης).
empty alt

Πώς να κάνεις τον καφέ σου εξαιρετική πηγή ενέργειας και ωφέλιμων ιδιοτήτων

Ανήκετε σε αυτούς που ξεχνάνε να πάρουν τη βιταμίνη τους αλλά και σε αυτούς που δεν ξεχνάνε ποτέ τον καφέ τους; Τότε σας έχουμε καλά νέα κι έναν εύκολο τρόπο να τονώσετε το αγαπημένο σας ρόφημα με ακόμα πιο ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σας.
empty alt

La vita e bella: Η ζωή είναι ωραία όταν είναι νόστιμη

Είτε απολαμβάνουν τα ζυμαρικά, το καλό κρασί, είτε απλώς γεύονται τη ζωή, οι Ιταλοί φαίνεται να έχουν καταλάβει ότι το μυστικό της ευζωίας είναι απλό.
empty alt

Green power smoothie: Ένα πρωινό όλο ενέργεια στο ποτήρι σου

Ο συνδυασμός kale και αβοκάντο καθιστά αυτή την υγιεινή συνταγή smoothie εξαιρετικά πράσινη. Οι σπόροι Chia προσδίδουν σε αυτό το κρεμώδες smoothie μια γροθιά ινών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που είναι η βάση για μια υγιή καρδιά.

Back To Top