Μερικές φορές το παρακάνουμε όλοι. Αυτά τα τρόφιμα βοηθούν το σώμα σου να ανακάμψει και να χωνέψει με ευκολία.

Μερικές φορές το παρακάνουμε όλοι. Αυτά τα τρόφιμα βοηθούν το σώμα σου να ανακάμψει και να χωνέψει με ευκολία. Τα καλά νέα είναι ότι η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ένας υπέροχος τρόπος για να ελαττώσεις τη ζημιά ενός πλούσιου γεύματος και να μειώσεις τις ελεύθερες ρίζες, τρώγοντας αυτά τα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα. Ο άλλος τρόπος για να βοηθήσεις το σώμα σου και να μειώσεις τις επιπτώσεις των ελεύθερων ριζών είναι βέβαια το να καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες.

 

Ναι στα φρούτα

Εάν έχεις απολαύσει ένα υπερβολικό γεύμα, συνέχισε τρώγοντας φρούτα. Η κατανάλωση φρούτων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά – συμπεριλαμβανομένων των μούρων, των σταφυλιών, των ακτινίδιων και των κερασιών – βοηθά στην ελαχιστοποίηση της επικίνδυνης βλάβης των ελεύθερων ριζών που εμφανίζεται μετά από ένα γεύμα. Φτιάξε ένα πιάτο φρούτων για επιδόρπιο ή προσπάθησε ώστε την επόμενη μέρα να έχεις ως στόχο να φας μόνο ή κυρίως φρούτα. Δοκίμασε ένα smoothie φρούτων ή μια φέτα ολικής αλέσεως με φρούτα στο πρωινό, τα φρούτα αναμειγνύονται εύκολα σε μια σαλάτα ή σερβίρονται στο πλάι για μεσημεριανό γεύμα.

 

Ναι στο ξίδι

Έχοντας μια κουταλιά της σούπας ξίδι μαζί με το γεύμα, ίσως μοιρασμένο στη σαλάτα, μπορεί να μετριάσει την ακμή του σακχάρου στο αίμα που εμφανίζεται μετά την κατανάλωση ενός μεγάλου γεύματος πλούσιου σε υδατάνθρακες.

Για τους περισσότερους, μια απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα προκαλεί εξίσου γρήγορη πτώση – κάτι που αυξάνει και την όρεξη. Αυτή η αύξηση της ζάχαρης είναι ιδιαίτερα πρόβλημα για άτομα με διαβήτη, τα οποία δεν μπορούν να καθαρίσουν αποτελεσματικά τη γλυκόζη (με την πάροδο του χρόνου, η υπερβολική γλυκόζη στο αίμα βλάπτει τους ιστούς).

oran

Ναι στο κρασί

Μπορεί να φαίνεται οξύμωρο το να κεράσεις τον εαυτό σου ένα ποτήρι, αλλά τα αντιοξειδωτικά στο κόκκινο κρασί βοηθούν πραγματικά. Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί μπορεί να μειώσει την αρνητική επίδραση των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, μειώνοντας τα επίπεδα μιας ένωσης που παράγεται στο σώμα μετά την κατανάλωση λίπους – που συνδέεται με καρδιακές παθήσεις. Μαγείρεψε με κόκκινο κρασί ή απόλαυσε ένα ποτήρι με το δείπνο σου. Αλλά να θυμάσαι, το μέτρο είναι το κλειδί! Άλλωστε υπάρχουν κι άλλα τρόφιμα που παρέχουν αντιοξειδωτικά όπως φρούτα και λαχανικά.

 

Ναι στα μπαχαρικά στα γεύματά σου

Η προσθήκη μπαχαρικών στο γεύμα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της υπερκατανάλωσης τροφής. Σε μια μικρή μελέτη του 2011 στο The Journal of Nutrition, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν ένα γεύμα που περιελάβανε περίπου 2 κουταλιές της σούπας μπαχαρικά (ένα μείγμα δεντρολίβανου, ρίγανης, κανέλας, κουρκουμά, μαύρο πιπέρι, γαρίφαλο, σκόνη σκόρδου και πάπρικα) είχαν χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκερίδιων και ινσουλίνης και υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών μετά την κατανάλωση ενός γεύματος με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και υψηλών θερμίδων σε σύγκριση με όταν έτρωγαν ένα σχεδόν ίδιο γεύμα που ωστόσο δεν είχε μπαχαρικά. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το μείγμα μπαχαρικών μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της απορρόφησης λίπους και τα αντιοξειδωτικά βοηθούν να καθαρίσουν τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες που παράγονται όταν τρως υπερβολικά.

empty alt

Τι να πίνεις για να έχεις μνήμη ελέφαντα

  Τώρα τελευταία η μνήμη σου σε απατά. Πολλές φορές, δεν θυμάσαι τι έφαγες χθες, όπως λέμε χαρακτηριστικά και ουδόλλως τυχαία.
empty alt

Πώς αντιμετωπίζουμε κάποιον που μας πιέζει να φάμε;

Όλοι έχουμε στην οικογένειά μας έναν «food pusher», όπως λέγεται στα αγγλικά: τη γιαγιά που μας πιέζει να φάμε το τελευταίο κομμάτι του κέικ, το συνάδελφο που επιμένει να πάρουμε ένα τουλάχιστον από τα κεράσματα της γιορτής του, τη μαμά που δεν θα ησυχάσει αν δεν αδειάσουμε […]
empty alt

Η βιταμίνη C μας προστατεύει από κρυολογήματα;

Η βιταμίνη C, παρόλο που αποτελεί ένα θρεπτικό στοιχείο απαραίτητο για τη λειτουργία του οργανισμού, είναι υδατοδιαλυτή και επομένως το σώμα μας δεν μπορεί να την παράγει από μόνο του ή να την αποθηκεύσει, αφού τα πλεονάσματά της αποβάλλονται καθημερινά μέσω των ούρων.
empty alt

Ελιές Καλαμών – ένας θησαυρός στο πιάτο σου

Εκτός από υπέροχη γεύση προσφέρουν πολύτιμα οφέλη στον οργανισμό σου. Οι ελιές της Καλαμάτας είναι ένας τύπος ελιάς που πήρε το όνομά του από την πόλη της Καλαμάτας, όπου καλλιεργήθηκαν για πρώτη φορά.
empty alt

Τέσσερις εύκολες τροφές που θα απογειώσουν το πρωινό σας

Όσο βιαστικοί κι αν είστε το πρωινό θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε!
empty alt

Πεινάτε συνέχεια; Μπορεί να φταίει το άγχος

  Νιώθετε την ανάγκη να καταναλώσετε υδατάνθρακες όταν είστε αγχωμένοι; Μπορείτε να θεωρήσετε τις ορμόνες σας υπεύθυνες για αυτό.
empty alt

5 εκπληκτικά οφέλη της σοκολάτας για την υγεία μας

Όσο κι αν έχει πολεμηθεί, η σοκολάτα διαθέτει σημαντικά οφέλη για την υγεία μας, πράγμα που την καθιστά σε μια λιχουδιά που μπορούμε να καταναλώνουμε σε λογικές ποσότητες δίχως τύψεις.
empty alt

Τι να φας πριν το βραδινό ύπνο για ποιοτική ξεκούραση χωρίς διακοπές

Οι κατάλληλες τροφές για ένα ελαφρύ βραδινό που δεν θα διαταράξει τον ύπνο σου

Back To Top