Σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα, οι άνθρωποι που αποφεύγουν τη γλουτένη, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, ενώ η κατανάλωση περισσότερης γλουτένης μειώνει αυτό τον κίνδυνο.

Σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα, οι άνθρωποι που αποφεύγουν τη γλουτένη, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, ενώ η κατανάλωση περισσότερης γλουτένης μειώνει αυτό τον κίνδυνο.

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη, προσδίνοντας στο ψωμί και σε άλλα προϊόντα της αρτοποιίας ελαστικότητα κατά το ψήσιμο, καθώς και καλύτερη γευστική υφή. Ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού (γύρω στο 1%) δεν ανέχεται τη γλουτένη και πρέπει να την αποφεύγουν, ενώ ένα ακόμη 4% έως 6% μπορεί να έχει μικρότερα προβλήματα. Όμως, οι δίαιτες χωρίς γλουτένη τείνουν να γίνουν δημοφιλείς ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν καθόλου τέτοια προβλήματα, παρόλο που υπάρχει έλλειψη στοιχείων, τα οποία να αποδεικνύουν ότι η αποχή από τη γλουτένη θα αποφέρει κάποιο όφελος μακροπρόθεσμα. Περίπου ένας στους δέκα ανθρώπους (10%), ιδίως κάποιος πιο μορφωμένος και πιο πλούσιος, δηλώνει πλέον ότι αποφεύγει τη γλουτένη στο πλαίσιο ενός -υποτίθεται- πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

Οι ερευνητές του Τμήματος Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε επιδημιολογικό συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης στο Πόρτλαντ, ανέλυσαν στοιχεία για τη διατροφή σχεδόν 200.000 ατόμων σε βάθος 30ετίας.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν την περισσότερη γλουτένη, είχαν κατά μέσο όρο 13% μικρότερη πιθανότητα να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους κατανάλωναν τη λιγότερη (λιγότερα από τέσσερα γραμμάρια τη μέρα).

«Οι τροφές χωρίς γλουτένη συχνά έχουν λιγότερες διατροφικές ίνες και άλλα θρεπτικά ιχνοστοιχεία, όπως βιταμίνες και μέταλλα (Β12, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σελήνιο κ.α.), πράγμα που τις καθιστά λιγότερο θρεπτικές, αλλά και πιο ακριβές», δήλωσε ο ερευνητής Γκεντ Ζονγκ. Οι ίνες αποτελούν γνωστό παράγοντα προστασίας έναντι του διαβήτη.

empty alt

Ποιο ελληνικό νησί ψήφισε η Telegraph για το φαγητό του;

Οι ειδικοί της Telegraph ταξίδεψαν, ερεύνησαν και προτείνουν τα 19 καλύτερα ελληνικά νησιά, με κριτήριο τι είδους διακοπές θέλει να κάνει κανείς.
empty alt

Το S.Pellegrino και το Acqua Panna στηρίζουν την υψηλή γαστρονομία

Τα αγαπημένα fine dining νερά S.Pellegrino και Acqua Panna, η επιλογή των κορυφαίων εστιατορίων και σεφ διεθνώς, έδωσαν φέτος δυναμικό «παρών» σε δύο από τους πιο σημαντικούς θεσμούς της ελληνικής γαστρονομίας.
empty alt

Οι τάρτες που φτιάχνει μια Γερμανίδα είναι τόσο όμορφες, που κάποιος θα δίσταζε να τις φάει

Για τη Γερμανίδα εικαστικό, φωτογράφο και ζαχαροπλάστη Karin Pfeiff Boscheck, τα γλυκά δεν είναι απλώς νόστιμες δημιουργίες αλλά βρώσιμα έργα τέχνης.
empty alt

Πέντε σημαντικοί λόγοι να μαγειρέψεις στον ατμό!

Οι περισσότεροι από εμάς από τη μία αναζητούμε την υγιεινή διατροφή, με πολλά λαχανικά, άπαχο κρέας και λίγα λίπη.
empty alt

Κάθε μέρα δώρα από τη Misko. O μεγάλος νικητής του Smart fortwo!

Η MISKO, η πιο αγαπημένη μάρκα ζυμαρικών στην Ελλάδα εδώ και 92 χρόνια, προσφέρει «ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΧΑΡΑ» αλλά και ΔΩΡΑ! Ο απολαυστικός διαγωνισμός «ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΩΡΑ», που έτρεξε μέσα από τις ειδικές συσκευασίες στα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα από τον Απρίλιο μέχρι και τον Αύγουστο, […]
empty alt

Τριήμερο Φεστιβάλ με «ΓΕΥΣΗ από το ΜΕΛΛΟΝ» στο ΑΒ Ελληνικό

Με οδηγό τη «χαρά να προσφέρει το καλύτερο», η ΑΒ Βασιλόπουλος γιορτάζει τα 80 της χρόνια και μας προσκαλεί στο κατάστημα του μέλλοντος στο ΑΒ Ελληνικό, για να ανακαλύψουμε ολοκαίνουρια τμήματα και νέες ψηφιακές υπηρεσίες.
empty alt

Barilla Pesto alla Genovese… και έγινε!

Η σάλτσα Barilla Pesto alla Genovese, με την υπογραφή της κορυφαίας εταιρείας ζυμαρικών στον κόσμο, μετέφερε μια μοναδική γευστική εμπειρία δημιουργίας, αποκάλυψης και απόλαυσης στους επισκέπτες του Golden Hall.
empty alt

Τα ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΑΥΓΑ με νέα ταυτότητα!

Τα Ηπειρώτικα Αυγά, της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων Α.Ε., που για περισσότερα από 50 χρόνια προσφέρουν σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό φρέσκα αυγά από κότες ταϊσμένες με αγνές πρώτες ύλες, μας συστήνονται ξανά με νέο λογότυπο και νέο tagline καθώς και νέες συσκευασίες δίνοντας έμφαση στον τόπο προέλευσης...
Back To Top