Ένας νεαρός συντάκτης φαγητού ονόματι Oobah Butler άρχισε να αναρωτιέται μήπως δεν πηγαίνει κάτι καλά στο Tripadvisor γιατί διάφοροι «ιδιοκτήτες εστιατορίων μου πρόσφεραν δέκα λίρες για να γράψω μια θετική κριτική του χώρου τους, παρόλο που δεν είχα φάει ποτέ εκεί».
Έτσι, ξεκίνησε μια φάρσα: δημιούργησε το ψεύτικο προφίλ ενός εστιατορίου στο οποίο έδωσε το όνομα Shed at Dulwich, ανεβάζοντας φωτογραφίες από την αυλή του σπιτιού του και από πιάτα από μη βρώσιμα υλικά όπως βαμμένα σφουγγαράκια, αφρό ξυρίσματος και… το πόδι του.
Η αυλή του σπιτιού όπου «στήθηκε» το Shed at Dulwich.
Ζήτησε, επίσης, από τους φίλους του να ανεβάσουν ψεύτικες θετικές κριτικές του Shed at Dulwich και πρόσθεσε στην περιγραφή του χώρου ότι κάποιος μπορεί να το επισκεφτεί μόνο «κατόπιν ραντεβού» (αποφεύγοντας να δημοσιοποιήσει την ακριβή διεύθυνσή του).
Έτσι, λίγο οι έπαινοι από τους φίλους του, λίγο οι έξυπνα στημένες φωτογραφίες, λίγο η αίσθηση της αποκλειστικότητας και του μυστηρίου που απέπνεε το όλο εγχείρημα, το Shed at Dulwich, χωρίς να έχει σερβίρει ποτέ του ούτε αυγό, άρχισε να ανεβαίνει στην ταξινόμηση του Tripadvisor φτάνοντας, μόλις τέσσερις μήνες μετά τα υποτιθέμενα εγκαίνιά του, στη θέση 156. Όχι κι άσχημα για τη βρετανική πρωτεύουσα.
Στο μεταξύ, ο Butler είχε αρχίσει να δέχεται τηλεφωνήματα από πελάτες που ζητούσαν να κάνουν μια κράτηση (στους οποίους απαντούσε ότι όλα τα τραπέζια είναι κλεισμένα για εβδομάδες), από επίδοξους προμηθευτές που ήθελαν να του στείλουν ένα δείγμα των προϊόντων τους, από ανέργους που ζητούσαν δουλειά, ακόμα και από μια εταιρεία παραγωγής που ήθελε να τραβήξει πλάνα από το εστιατόριο για ένα βιντεάκι της.
Τελικά, την 1η Νοεμβρίου 2017, το «ανύπαρκτο» εστιατόριο Shed at Dulwich βρέθηκε στην πρώτη θέση του Tripadvisor για το Λονδίνο.
Μια από τις φωτογραφίες της φάρσας, που ανέβηκε στο διαδίκτυο κομμένη ώστε να μη φαίνεται ότι το αυγό στηρίζεται σε ένα πόδι!
Για… να το γιορτάσει, ο Βρετανός συντάκτης μετέτρεψε για μια βραδιά την αυλή του σπιτιού του όντως σε εστιατόριο, σερβίροντας γεύματα φοιτητικού επιπέδου μαγειρεμένα σε φούρνο μικροκυμάτων.
Τι απάντησε το Tripadvisor για την αδυναμία του να εντοπίσει αυτή τη φάρσα;
«Οι περισσότεροι απατεώνες προσπαθούν να ελέγξουν τις αξιολογήσεις αληθινών επιχειρήσεων», σχολίασε σχετικά μια εκπρόσωπoς του site, «και σε αυτό το κομμάτι εστιάζουν, κυρίως, οι ειδικοί μας».
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν σημαίνει, φυσικά, ότι πρέπει να αρχίσουμε να πετάμε στα σκουπίδια τις αξιολογήσεις των άλλων χρηστών στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ότι πρέπει να τις φιλτράρουμε προσεκτικά, καθώς το Ίντερνετ έχει τη δύναμη να κάνει viral ακόμα και τον κοπανιστό αέρα. Κυριολεκτικά μιλώντας.