1. Άνοιξε την αγκαλιά σου στις εναλλακτικές. Το γεγονός ότι ένας σεφ βραβευμένος με Michelin προτείνει μια συγκεκριμένη συνταγή με ζυμαρικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να τα μαγειρέψεις λίγο διαφορετικά.

1. Άνοιξε την αγκαλιά σου στις εναλλακτικές. Το γεγονός ότι ένας σεφ βραβευμένος με Michelin προτείνει μια συγκεκριμένη συνταγή με ζυμαρικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να τα μαγειρέψεις λίγο διαφορετικά. Δείξε εμπιστοσύνη στις ικανότητές σου. Αντικατέστησε το λάδι με βούτυρο, την παρμεζάνα με γραβιέρα, το στήθος κοτόπουλου με μανιτάρια σε μια συνταγή α λα κρεμ.

2. Μην παίρνεις τις ποσότητες τοις μετρητοίς. Μπορεί στη ζαχαροπλαστική ο αυτοσχεδιασμός στις ποσότητες να φέρει την καταστροφή, αλλά στη μαγειρική συνήθως έχει ως αποτέλεσμα μια ελαφρώς διαφορετική εκδοχή του ίδιου πιάτου. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ποσότητες είναι απλώς θέμα γούστου. Μη διστάσεις λοιπόν, παραδείγματος χάρη, να προσθέσεις περισσότερο κιμά από όσο συνιστά μια συνταγή κιμαδόπιτας αν σου αρέσει ιδιαίτερα η γεύση του κιμά ή περισσότερο σκόρδο στο γιαούρτι αν θέλεις το τζατζίκι πιο πικάντικο.

3. Να είσαι φειδωλός με το αλάτι. Ένα φαγητό που χρειάζεται τεράστιες ποσότητες αλατιού για να γίνει νόστιμο ίσως στην πραγματικότητα έχει ανάγκη π.χ. από περισσότερα μπαχαρικά. Το αλάτι, εκτός του ότι δεν κάνει καλό στην υγεία, ισοπεδώνει και τις άλλες γεύσεις ενός πιάτου όταν χρησιμοποιείται σε μεγάλες ποσότητες.

4. Προσάρμοσε τις οδηγίες στη δική σου πραγματικότητα. Μπορεί, ας πούμε, ο φούρνος σου να χρειάζεται 1 ώρα –και όχι 45’, που λέει η συνταγή– για να ψήσει το κρέας. Το ζητούμενο δεν είναι να ακολουθήσεις τυφλά μια συνταγή, αλλά να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα (π.χ. το κρέας να ροδίσει, το κρεμμύδι να γίνει διάφανο στο σοτάρισμα, τα λαχανικά να μαλακώσουν στην κατσαρόλα).

5. Μη φοβάσαι να εξελληνίσεις μια συνταγή. Ίσως ένα πιάτο με κάρι να σου ακούγεται ιδιαίτερα λαχταριστό, αλλά αν δεν υπάρχουν εκείνη τη στιγμή στο σπίτι βλαστάρια μπαμπού ή βούτυρο καρύδας δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Έχεις το ελεύθερο να προσαρμόσεις τη συνταγή στα ελληνικά δεδομένα, αντικαθιστώντας για παράδειγμα το μπαμπού με καρότο ή το βούτυρο καρύδας με κανονικό βούτυρο. Έτσι, δίνεις έμφαση σε τοπικά προϊόντα και δεν ξοδεύεις ώρες ατελείωτες ψάχνοντας το τάδε εξωτικό υλικό σε μπαχαράδικα και έθνικ μπακάλικα.

empty alt

Η δύναμη του πρωινού

Και να που το παλίο γνωμικό «το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδυ σαν φτωχός» αποκτά επιστημοκική βάση.
empty alt

3 υλικά + 3 λεπτά είναι όλα όσα χρειάζεσαι για μια σπιτική ζεστή σοκολάτα!

Υπάρχουν άπειρες συνταγές ζεστής σοκολάτας, π.χ. με μπαχαρικά, κονιάκ και λικέρ, όμως μια πολύ απλή και εγγυημένα επιτυχημένη βασίζεται στην εξής απλή λογική: ανακατεύεις γάλα με την μπάρα σοκολάτας της επιλογής σου και προσθέτεις μαρσμέλοου.
empty alt

Βράσε (καστανό) ρύζι: όλη η διαδικασία βήμα βήμα

Πώς το καστανό σου ρύζι δεν θα λασπώσει ούτε θα παραμείνει σκληρό και μισοψημένο; Αρκεί να ακολουθήσεις την παρακάτω διαδικασία.
empty alt

Το ιδανικό μπολ για να φτιάξεις μια σαλάτα

Με την άνοδο της θερμοκρασίας επιστρέψαμε, επίσημα, στην εποχή που οι σαλάτες κυριαρχούν στο μενού μας. Ιδιαίτερα αν προσπαθούμε να φτιάξουμε σώμα για παραλία.
empty alt

Μπορεί να μεταδοθεί ο κορονοϊός μέσω των τροφίμων;

Με την κατάσταση που επικρατεί γύρω από το COVID-19 να αλλάζει γρήγορα κάθε μέρα, οι άνθρωποι έχουν πολλές ερωτήσεις.
empty alt

Γράφουμε τον μεθυστικό επίλογο του καλοκαιριού

Το καλοκαίρι είναι ακόμα εδώ κι εσύ μπορείς να συνεχίζεις να το απολαμβάνεις πίνοντας φανταχτερά κοκτέιλ μαρτίνι, ειδικά για όσο υπάρχει φρέσκο καρπούζι.
empty alt

Πώς να νικήσετε τις ιώσεις από το… πιάτο σας!

Τώρα που ιώσεις χτυπάνε κόκκινο, εκτός από τα μέτρα προφύλαξης που αφορούν την υγιεινή και σκέφτεστε να πάρετε, φροντίστε να τονώσετε την άμυνα του οργανισμού σας και το ανοσοποιητικό σας… τρώγοντας! Η πλήρης και ισορροπημένη διατροφή είναι ένας ισχυρός σύμμαχος που μπορεί να θωρακίσει την υγεία...
empty alt

Λαχταριστή κι εύκολη ροδακινόπιτα χωρίς ψήσιμο

Κρατήστε τη γεύση του καλοκαιριού σε μια απολαυστική γλυκιά πίτα

Back To Top