Θέλεις να ακολουθείς μία σωστή και υγιεινή διατροφή αλλά δεν μπορείς να αποφασίσεις τι είναι καλύτερο: να τρως τα λαχανικά σου ωμά, από την παραγωγή στην κατανάλωση που λέμε; Ή να τα κάνεις ψητά, βραστά, στον ατμό; Η θεωρία πίσω από την άποψη ότι τα λαχανικά πρέπει […]

Θέλεις να ακολουθείς μία σωστή και υγιεινή διατροφή αλλά δεν μπορείς να αποφασίσεις τι είναι καλύτερο: να τρως τα λαχανικά σου ωμά, από την παραγωγή στην κατανάλωση που λέμε; Ή να τα κάνεις ψητά, βραστά, στον ατμό;

Η θεωρία πίσω από την άποψη ότι τα λαχανικά πρέπει να τρώγονται ωμά είναι ότι πολλά φυσικά συστατικά τους που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό καταστρέφονται με το μαγείρεμα. Για παράδειγμα, η βιταμίνη C στις πιπεριές και στο μπρόκολο εξαφανίζεται με το μαγείρεμα, το ίδιο και οι βιταμίνες Β, όπως η θειαμίνη, η βιοτίνη και η ριβοφλαβίνη.

Από την άλλη, έρευνες έχουν δείξει ότι για παράδειγμα οι τομάτες όταν μαγειρεύονται αυξάνουν έως και 25% την περιεκτικότητά τους σε λυκοπένια, ενώ τα ψημένα καρότα έχουν περισσότερα καροτενοειδή, αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C από ότι τα ωμά.

Αλλά και τα μανιτάρια αποκτούν πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά όταν μαγειρεύονται, αν και για να είμαστε απολύτως ακριβείς, τα μανιτάρια είναι μύκητες και όχι λαχανικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ αναφέρει ότι τα μαγειρεμένα μανιτάρια έχουν αυξημένες ποσότητες καλίου, ψευδάργυρου και νιασίνης (που είναι βιταμίνη Β) από ότι οι ωμοί συνάδελφοί τους.

Πρέπει, επίσης, να ξέρεις ότι και τα πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι ή το όλο και πιο διαδεδομένο kale περιέχουν ασβέστιο και σίδηρο αλλά μία φυσική ουσία που λέγεται οξαλικό οξύ εμποδίζει το σώμα να απορροφήσει αυτά τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Όταν όμως βράσεις τα χορταράκια, το οξαλικό οξύ διαλύεται και το σώμα σου τρέφεται με αυτά τα σημαντικά ιχνοστοιχεία.

Συμπέρασμα 1ο: (γενικό) πρέπει να τρως καθημερινά φρούτα και λαχανικά

Συμπέρασμα 2ο: και τα ωμά και τα μαγειρεμένα λαχανικά σου κάνουν πολύ καλό

Συμπέρασμα 3ο: για να απολαμβάνεις αυτά που έχουν να σου προσφέρουν στο μέγιστο, ανάλογα με το τι προτιμάς, τρώγε ένα μείγμα ωμών και μαγειρεμένων λαχανικών.

empty alt

Τα δώρα του ροδιού

Το ρόδι είναι πλούσιο σε μικροθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και συχνά χαρακτηρίζεται εφάμιλλο με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι ως προς τα οφέλη που παρέχει στην υγεία.
empty alt

Μιλάμε εκ… μπύρας!

Ο καιρός ζέστανε και πλέον οι διαφημίσεις μπύρας στην τηλεόραση φαίνονται τόσο, μα τόσο δελεαστικές! Από την άλλη, σκέφτεσαι τις θερμίδες, φοβάσαι την φουσκωμένη κοιλιά, λες «άστο, άλλη φορά»… Διάβασε τα οφέλη της μπύρας και θα αλλάξεις γνώμη μέχρι να πεις «αφρός».
empty alt

Τα καλά τα τρώνε οι γνωστοί.

Μερικές φορές ντρέπομαι για τα καμώματα κάποιων «συναδέλφων» μου. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργείς το εστιατόριο ή την ταβέρνα σου υιοθετώντας διαφορετική συμπεριφορά για τον κάθε πελάτη σου, ανάλογα πως τον «κόβεις», πόσο σπουδαίο τον θεωρείς ή ανάλογα με το «κουστουμάκι» που θέλεις να του...
empty alt

Welcome to the dark side of brownies

Αυτά τα απολαυστικά brownies ενισχύουν τη γεύση της μαύρης σοκολάτας με την προσθήκη μελάσας και σκόνης κακάου.
empty alt

Μανιτάρια Portobello γεμισμένα… αλλιώς

Ένα μείγμα από ντομάτες, σπανάκι, φέτα, ελιές και φρέσκια ρίγανη δίνει σε αυτά τα  portobellos μια μεσογειακή ατμόσφαιρα με αυτήν την υγιεινή συνταγή γεμιστών μανιταριών.
empty alt

Το «πράσινο» τσίλι… πικάντικο και χορτοφαγικό

Ο καιρός αρχίζει να ψυχραίνει σιγά σιγά – αν και κάποιοι δεν χρειάζονται κρύο για να ανεβάσουν τη θερμοκρασία στην κουζίνα και το πιάτο τους.
empty alt

Χωριάτικη σαλάτα ντιπ – δύο σε ένα

Ανάλαφρο, δροσερό και πάντα εορταστικό και επίκαιρο, αυτό το ντιπ θα φέρει το καλοκαίρι στο χειμερινό σου τραπέζι.
empty alt

Cupcake με «κρυμμένο» παγωτό

Έχουμε μάθει να συνοδεύουμε διάφορες γλυκές απολαύσεις με μπάλες παγωτού, όμως αυτή η συνταγή πάει την απόλαυση ένα βήμα παραπέρα «κρύβοντας» το παγωτό μέσα σε έναν αγαπημένο γλυκό πειρασμό – το cupcake.

Back To Top