Στο Πανεπιστήμιο του Gothenburg, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μελέτη σε παιδιά ηλικίας 9 και 10 ετών και φάνηκε ότι τα καλά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κυρίως ωμέγα 3, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βέλτιστες δεξιότητες ανάγνωσης.

Στο Πανεπιστήμιο του Gothenburg, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μελέτη σε παιδιά ηλικίας 9 και 10 ετών και φάνηκε ότι τα καλά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κυρίως ωμέγα 3, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βέλτιστες δεξιότητες ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα της μελέτης που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Child Psychology and Psychiatry έδειξαν ότι τα παιδιά και ειδικά εκείνα με διάσπαση της προσοχής που έλαβαν την ενδεδειγμένη αναλογία ω3 και ω6 λιπαρών οξέων επί 3 μήνες σημείωσαν καλύτερη επίδοση στο τεστ που σχεδιάστηκε για να μετρήσει τις δεξιότητες ανάγνωσης, σε σύγκριση με εκείνα που έλαβαν εικονικό φάρμακο.

Ο επικεφαλής αυτής της έρευνας πιστεύει ότι περεταίρω μελέτες θα πρέπει να εμβαθύνουν στη σχέση μεταξύ των πολυακόρεστων λιπαρών και της ικανότητας μάθησης των παιδιών. «Η σύγχρονη διατροφή, περιέχει λίγα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία θεωρείται ότι έχουν αρνητική επίδραση στα παιδιά μας όταν πρόκειται για τη μάθηση, τη παιδεία και την προσοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «τα πολυακόρεστα λιπαρά αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος των κυτταρικών μεμβρανών στο μυαλό μας».

Είναι συνεπώς ιδιαίτερα σημαντικό να εμπλουτίσουμε τη διατροφή των παιδιών μας με τρόφιμα πλούσια σε ωφέλιμα λιπαρά, εκθέτοντας τα παιδιά από μικρή ηλικία στα ιδιαίτερα ωφέλιμα τρόφιμα όπως είναι τα ψάρια, τα καρύδια, οι σπόροι chia, ο κολοκυθόσπορος, ο λιναρόσπορος, η λαχανίδα (kale) & τα άγρια χόρτα.

Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι προκειμένου τα ωμέγα 3 λιπαρά να έχουν θετική επίδραση στον οργανισμό μας θα πρέπει η πρόσληψη σε «κακά» λιπαρά να είναι χαμηλή. Τρόφιμα που περιέχουν «κακά» λιπαρά και εμποδίζουν τη θετική επίδραση των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι τα συσκευασμένα σνακ (π.χ. μπισκότα, κρουασάν, πατατάκια, σοκολατοειδή) και τα τρόφιμα τύπου φαστ-φουντ που περιέχουν υδρογονωμένα λίπη και γενικώς φυτικά λιπαρά αμφιβόλου προέλευσης & ποιότητας.

Όλγα Κουνάρη

ΠΗΓΗ: www.childit.gr

empty alt

Τι να τρως για να έχεις άψογη όραση.

Ξέρεις ότι τώρα τελευταία δεν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή. Και δεν είναι μόνο ότι μπορεί να πάρεις κιλά.
empty alt

5 τροφές για γονιμότητα στη διάρκεια του χειμώνα

Μπορεί το καλοκαίρι να γεμίζεις το πιάτο σου με μεγάλη ποικιλία από χρώματα από τα διαφορετικά φρούτα και λαχανικά, τα πλούσια σε βιταμίνες που ενισχύουν τη γονιμότητα σου, όμως και ο χειμώνας δεν υστερεί καθόλου στα πλούσια αγαθά που προσφέρει για τον ίδιο σκοπό.
empty alt

Μπορεί η σωστή διατροφή να βοηθήσει τους μικρούς μαθητές να γίνουν καλύτεροι στην ανάγνωση;

Στο Πανεπιστήμιο του Gothenburg, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μελέτη σε παιδιά ηλικίας 9 και 10 ετών και φάνηκε ότι τα καλά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κυρίως ωμέγα 3, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βέλτιστες δεξιότητες ανάγνωσης.
empty alt

Ο θηλασμός με παχαίνει

Νιώθεις προδομένη. Και χοντρή. Σου είχαν πει ότι με τον θηλασμό θα χάσεις κιλά και εσύ βλέπεις τη ζυγαριά ασταμάτητη στην ανηφόρα.
empty alt

Honey love: Μάθε τα εκπληκτικά οφέλη του μελιού

Από την αρχαιότητα, το μέλι χρησιμοποιείται τόσο ως τροφή όσο και ως φάρμακο. Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ενώσεις και προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία.
empty alt

Μίλα μου για μήλα και όχι μόνο…

  Τα φρούτα έχουν σίγουρα μια θέση στο πρόγραμμα απώλειας βάρους. Εδώ είναι οι καλύτερες επιλογές που σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας.
empty alt

Γνωρίστε τον κρόκο Κοζάνης – το χρυσάφι της γης

Ο κρόκος, το χρυσάφι της ελληνικής γης όπως αποκαλείται, συγκαταλέγεται στα πιο προσφιλή και πολύτιμα μπαχαρικά των αρχαίων πολιτισμών, για το άρωμα, το χρώμα, τις φαρμακευτικές και αφροδισιακές του ιδιότητες.
empty alt

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν πίνετε καφέ κάθε μέρα

Η αγαπημένη δόση του καφέ σας μπορεί να κάνει περισσότερα για εσάς από το να σας δίνει ένα ενεργειακό μπουστάρισμα.

Back To Top