Οι σαλάτες φαίνεται ότι είναι το φυσικό αντικαταθλιπτικό της φύσης. Όσοι αλλάζουν τη διατροφή τους,και βάζουν στο διαιτολόγιό τους άφθονες σαλάτες και φρούτα παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στην ψυχική διάθεσή τους, υποστηρίζει μία νέα μελέτη.

Οι σαλάτες φαίνεται ότι είναι το φυσικό αντικαταθλιπτικό της φύσης. Όσοι αλλάζουν τη διατροφή τους,και βάζουν στο διαιτολόγιό τους άφθονες σαλάτες και φρούτα παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στην ψυχική διάθεσή τους, υποστηρίζει μία νέα μελέτη. Η βελτίωση συμβαίνει σταδιακά σε βάθος χρόνου και είναι ανεξάρτητη από την κατάσταση της υγείας και τις συνθήκες της ζωής τους.

Όμως είναι τόσο ισχυρή ώστε για τα άτομα που δεν έτρωγαν καθόλου φρέσκα προϊόντα και φθάνουν να τρώνε οκτώ μικρομερίδες την ημέρα είναι εφάμιλλη με την χαρά που θα ένιωθε ένας άνεργος ο οποίος θα έβρισκε δουλειά, λένε οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ουώργουϊκ στη Βρετανία και το Πανεπιστήμιο του Κουήνσλαντ στην Αυστραλία.

Τα νέα αποτέλεσμα βασίσθηκαν στην ανάλυση στοιχείων από 12.385 Αυστραλούς οι οποίοι κράτησαν λεπτομερή ημερολόγια διατροφής επί έξι χρόνια και συμπλήρωναν ερωτηματολόγια για την ψυχική διάθεσή τους σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Ο διαπίστωσαν ότι, με κάθε έξτρα μερίδα φρούτων και λαχανικών που πρόσθεταν οι εθελοντές στην ημερήσια διατροφή τους και έως 8 μερίδες την ημέρα, αυξανόταν το επίπεδο της ευτυχίας που ένιωθαν ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο συνέβαινε στη ζωή τους.

Οι αλλαγές αυτές δεν συνέβησαν με την πρώτη σαλάτα, αλλά σταδιακά, σε βάθος χρόνου.«Το απαιτούμενο διάστημα όμως δεν είναι πολύ μεγάλο, φθάνει το πολύ τα δύο χρόνια, και σαφώς είναι πολύ μικρότερο από εκείνο που απαιτείται για να ωφελήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά την σωματική υγεία» τονίζει ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άντριου Όσβαλντ, καθηγητής Συμπεριφορικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Ουώργουϊκ.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι τα οφέλη των φυτικής προελεύσεως τροφίμων στην ψυχική διάθεση και την ικανοποίηση από τη ζωή οφείλονται στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν και ιδίως στα καροτενοειδή – μία ομάδα συστατικών που προσδίδουν σε φρούτα και λαχανικά το χαρακτηριστικό κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα τους.

empty alt

Ποια τρόφιμα μπορούμε να καταναλώσουμε μετά την ημερομηνία λήξης τους;

Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στους σχολαστικούς, που πετούν μια τροφή στα σκουπίδια δευτερόλεπτα αφού παρέλθει η ημερομηνία λήξης της.
empty alt

Ποιες τροφές πρέπει να τρως οπωσδήποτε στα 30 σου

Αν περιμένεις να φτάσεις στα 60 και να μετανιώσεις για τις λάθος διατροφικές επιλογές που έκανες στα 30, επιλογή σου.
empty alt

Ποιες τροφές θεραπεύουν μια ραγισμένη καρδιά

Τι πρέπει να κάνεις όταν νιώθεις ότι ο κόσμος καταρρέει και έχεις ραγισμένη καρδιά; Όταν νομίζεις ότι τίποτα δεν έχει νόημα.
empty alt

Τρία tips για να απολαμβάνεις καθημερινά ένα εύκολο και υγιεινό πρωινό

Ξυπνάς στις 7 το πρωί, ετοιμάζεσαι βιαστικά, αρπάζεις τον καφέ που έχεις φτιάξει με την ψυχή στο στόμα και ξεκινάς για τη δουλειά.
empty alt

Τα καλύτερα τρόφιμα για Fitness

Η επίτευξη μιας σωστής προπόνησης υπερβαίνει τον αριθμό των επαναλήψεων που κάνετε ή τα μίλια που τρέχετε στον δρόμο ή στον διάδρομο (αν και αυτό βοηθά επίσης).
empty alt

Μηλόξιδο: ένα ελιξίριο υγείας και ομορφιάς

Οι άνθρωποι το έχουν χρησιμοποιήσει εδώ και αιώνες στο μαγείρεμα και στην ιατρική – κι εσύ πλέον μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε diy περιποίηση ομορφιάς.
empty alt

Το μπαχαρικό που βελτιώνει τη διάθεση και τη μνήμη

Αν αγαπάς το ινδικό φαγητό, σου έχουμε καλά νέα: η ουσία κουρκουμίνη, που δίνει στο ινδικό κάρι το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα του, βελτιώνει τη μνήμη και τη διάθεση σε ανθρώπους με μέτρια απώλεια μνήμης η οποία συνδέεται με την ηλικία τους.
empty alt

Μανταρίνι: το εκπληκτικό διατροφικό του προφίλ και τα σημαντικά του οφέλη

Το μανταρίνι είναι άλλο «θαυματουργό» φρούτο για να προσθέσεις στη διατροφή των παιδιών

Back To Top