Γιατί η γύρη μελισσών θεωρείται από κάποιους «υπερτροφή»; Μπορούμε να την καταναλώνουμε άφοβα και αν ναι, έχουμε λόγο να το κάνουμε; Καταρχήν, όσοι τρώνε γύρη μελισσών ισχυρίζονται ότι περιέχει βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά στοιχεία.

Γιατί η γύρη μελισσών θεωρείται από κάποιους «υπερτροφή»; Μπορούμε να την καταναλώνουμε άφοβα και αν ναι, έχουμε λόγο να το κάνουμε;

Καταρχήν, όσοι τρώνε γύρη μελισσών ισχυρίζονται ότι περιέχει βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά στοιχεία. Άλλωστε δεν έχει γεύση, οπότε μπορεί να προστεθεί άνετα στα περισσότερα φαγητά.

Όντως η γύρη δίνει κάποιες βιταμίνες (π.χ. βιταμίνες Β και φυλλικό οξύ), καθώς και μακροθρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνη και λιπαρά αλλά σε πολύ μικρές ποσότητες, όπως υποστηρίζει η κλινική διατροφολόγος Mascha Davis, MPH, RDN. «Για να πάρουμε αυτά τα στοιχεία σε πραγματικά χρήσιμες ποσότητες πρέπει να καταναλώσουμε πολλή γύρη», σχολιάζει. Η ίδια προσθέτει ότι οι περισσότερες μελέτες πάνω στη γύρη είναι μικρές ή έχουν γίνει σε τρωκτικά, οπότε προς το παρόν δεν έχουμε αρκετά στοιχεία για να μιλήσουμε με βεβαιότητα για τη δράση της στους ανθρώπους. «Αυτό δεν σημαίνει ότι η γύρη δεν έχει οφέλη, απλώς ότι δεν έχουμε προς το παρόν στη διάθεσή μας αρκετές αποδείξεις γι’ αυτά», συνοψίζει.

Υπάρχει επίσης η θεωρία ότι το μέλι που περιέχει γύρη μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αλλεργιών. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο αλλεργιολόγος Miguel Wolbert, «προς το παρόν δεν έχουμε κλινικά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι όντως ανακουφίζει από τα συμπτώματα της αλλεργίας».

Τουλάχιστον η κατανάλωση γύρης δεν φαίνεται να συνοδεύεται από ιδιαίτερους κινδύνους, αν εξαιρέσουμε κάποιες περιπτώσεις ανθρώπων με ιστορικό αλλεργίας που έχουν παρουσιάσει αλλεργικές αντιδράσεις στο μέλι και τη γύρη. «Θα συνιστούσα όποιος έχει ευαισθησία στα τσιμπήματα μέλισσας να καταναλώνει με προσοχή το μέλι», υποστηρίζει ο Dr. Wolbert. Επιπλέον, στην εγκυμοσύνη συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού προσθέσετε γύρη στη διατροφή σας.

Το συμπέρασμα; Αν θέλετε να φάτε γύρη κάντε το, αλλά χωρίς να περιμένετε θαύματα. Για καλύτερα αποτελέσματα, επενδύστε σε τροφές με πολλάκις επιβεβαιωμένες αντιοξειδωτικές και άλλες θρεπτικές ιδιότητες.

empty alt

Αυτή είναι η τροφή της μακροζωίας

Έχεις ακούσει τους διατροφολόγους που λένε ότι το καλύτερο πρωινό είναι ένα γεύμα με γάλα, φρούτα, ξηρούς καρπούς και βρώμη; Κάτι ξέρουν! Η βρώμη σε βοηθάει όχι μόνο να χάσεις κιλά με τον πλέον υγιεινό τρόπο αλλά σου εξασφαλίζει και μακροζωία.
empty alt

5 καθημερινές συνήθειες των διατροφολόγων

Η διατροφή τους στηρίζεται στην επιστημονική έρευνα και τη μακροχρόνια εμπειρία. Αν λοιπόν αναζητάς το ιδανικό πρότυπο για να αποφασίσεις τι θα βάζεις στο πιάτο σου, δεν υπάρχει καλύτερο από τους διατροφολόγους.
empty alt

Τροφική δυσανεξία ή αλλεργία;

Αν σε πιάνει στομαχόπονος μετά από ένα ποτήρι γάλα, ίσως έχεις απλώς μια δυσανεξία στη λακτόζη, αλλά ενδέχεται και να είσαι αλλεργικός στα γαλακτοκομικά.
empty alt

Χριστουγεννιάτικο δέντρο φρούτων

Αν ψάχνεις για μια υγιεινή εναλλακτική επιλογή για τις γεμάτες πιατέλες με τα χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακάρονα, οι δίπλες και οι κουραμπιέδες ή απλώς θέλεις να φτιάξεις κάτι διασκεδαστικό με τα παιδιά σου ή τα ανίψια σου ένα κρύο απόγευμα, αξίζει τον κόπο να δοκιμάσεις […]
empty alt

Η πιο γλυκιά καρδιά του καλοκαιριού κρύβεται στο καρπούζι!

Η πιο λαχταριστή κατακόκκινη καρδιά του καλοκαιριού είναι κυριολεκτικά για φάγωμα… Το καρπούζι είναι ένα νόστιμο και δροσιστικό φρούτο που σου προσφέρει πολλά οφέλη.
empty alt

Παγκόσμια Μέρα Μπίρας και σου έχουμε 7 λόγους για να πιείς μια «στην υγειά» σου

Μερικές φορές δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την απόλαυση μιας παγωμένης μπίρας – ειδικά τώρα που ο καιρός αρχίζει να ζεσταίνει και να προχωράμε προς το καλοκαίρι.
empty alt

Αυτό είναι το καλύτερο φρούτο για την υγεία του εντέρου σας, σύμφωνα με έναν γαστρεντερολόγο

Αν και υποτίθεται ότι καταναλώνουμε 25 έως 38 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, μια σύσταση που βασίζεται στη συνολική κατανάλωση θερμίδων μας, ο μέσος Δυτικός καταναλώνει στην πραγματικότητα μόνο περίπου 10 έως 15 γραμμάρια την ημέρα, αναφέρουν οι ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ.
empty alt

Μούσμουλο: ένα φρούτο με εκπληκτικά ωφέλιμο διατροφικό προφίλ

Τα οφέλη που προσφέρει το μούσμουλο στην υγεία σου θα σε ενθουσιάσουν

Back To Top