Κάποιες φορές αρκεί να κάνεις μια τόσο απλή αλλαγή στην καθημερινότητά σου όσο το να αρχίσεις να χρησιμοποιείς μικρότερο πιάτο για να χάσεις κιλά και να βελτιώσεις την υγεία και τη σιλουέτα σου.

Κάποιες φορές αρκεί να κάνεις μια τόσο απλή αλλαγή στην καθημερινότητά σου όσο το να αρχίσεις να χρησιμοποιείς μικρότερο πιάτο για να χάσεις κιλά και να βελτιώσεις την υγεία και τη σιλουέτα σου.

Πώς όμως θα υπολογίσεις τις ποσότητες που χρειάζεσαι, για να προσφέρεις στον οργανισμό σου όλα τα απαραίτητα συστατικά χωρίς να υπερβαίνεις καθημερινά τις απαραίτητες θερμίδες;

Παρόλο που οι διατροφικές ανάγκες του καθενός μας διαφέρουν, η διατροφολόγος Rhiannon Lambert προτείνει έναν έξυπνο και απλό τρόπο να υπολογίζεις, χονδρικά, τις μερίδες σου.

Πρωτεΐνες: Η διατροφολόγος συνιστά να καταναλώνεις δύο μερίδες στο μέγεθος της παλάμης σου καθημερινά, κατά προτίμηση από κρέας, ψάρι, τόφου ή όσπρια.

Λιπαρά: Όχι παραπάνω από μία μερίδα την ημέρα, στο μέγεθος του αντίχειρά σου. Προτίμησε πηγές όπως ελαιόλαδο και βούτυρα φυτικής προέλευσης, σύμφωνα με τη διατροφολόγο.

Υδατάνθρακες: Υπολόγισε περίπου μία χούφτα την ημέρα π.χ. από ρύζι ολικής άλεσης ή γλυκοπατάτα, που αποτελούν καλύτερες πηγές, για παράδειγμα, από το λευκό ψωμί και τα λευκά ζυμαρικά.

Λαχανικά: Η Lambert συνιστά πιο γενναιόδωρες μερίδες σε λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε μικροθρεπτικά συστατικά και χαμηλά σε θερμίδες: χονδρικά δύο χούφτες ή δύο φλιτζάνια ανά γεύμα.

«Αναμφίβολα το μέγεθος των μερίδων μετράει στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους», καταλήγει η Lambert, «αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο όπως η ποιότητα της διατροφής, η σωματική δραστηριότητα, ο ύπνος και γενικά ο τρόπος ζωής».

empty alt

Ποια είναι η τροφή που χαρίζει χρόνια ζωής;

Εάν παρακολουθείς τα θέματα διατροφής, σίγουρα γνωρίζεις ότι ένα μπολ με βρώμη, γάλα, φρούτα και ίσως λίγους ξηρούς καρπούς αποτελεί ένα ιδανικό γεύμα που προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία σου και σε βοηθά να αδυνατίσεις.
empty alt

7 tips για εύκολο κολατσιό στη δουλειά

Αν αποφάσισες φέτος να παίρνεις κάθε μέρα φαγητό μαζί σου στη δουλειά, για λόγους οικονομίας και υγείας, αλλά νιώθεις ότι δεν θα προλαβαίνεις να οργανώνεσαι σωστά, δεν έχεις παρά να εμπνευστείς από το σχολικό κολατσιό του παιδιού σου.
empty alt

Μια νέα «επιδημία» εξαπλώνεται ανάμεσα στις γυναίκες

Αν κάθε φορά που αντιμετωπίζεις ένα πρόβλημα στη δουλειά ή στην προσωπική ζωή σου καταφεύγεις σε ένα –ακόμα– ποτήρι κρασί, δεν είσαι η μόνη.
empty alt

Το θρεπτικό συστατικό που κάνει το μυαλό πιο δυνατό

Νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, δείχνει πως τα επίπεδα σιδήρου και η φυσική κατάσταση των φοιτητών, μπορεί να επηρεάσουν την απόδοσή τους στα μαθήματα.
empty alt

15 τροφές που θα σου δώσουν υπερδυνάμεις όλη μέρα

Οι παρακάτω διατροφικές επιλογές, καθώς δίνουν πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, ωφέλιμα λιπαρά ή διάφορα πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά, ή και όλα αυτά μαζί, θα σε εφοδιάσουν με την απαραίτητη ενέργεια για να τα βγάλεις πέρα ακόμα και στη διάρκεια της πιο απαιτητικής ημέρας: 1.
empty alt

Γιατί να βάλεις τα σπαράγγια στη διατροφή σου

Αυτό το δημοφιλές λαχανικό διατίθεται σε διάφορα χρώματα, όπως πράσινο, λευκό και μοβ. Χρησιμοποιείται σε πιάτα σε όλο τον κόσμο, όπως φριτάτες, ζυμαρικά και πατάτες.
empty alt

Άγχος και διατροφή, μήπως πεινάς λόγω στρες;

Το άγχος είναι η απάντηση του σώματος σε ένα ερέθισμα, που προκαλεί μια φυσιολογική απόκριση. Αναγνωρίζετε το συναίσθημα – η καρδιά αρχίζει να χτυπά γρηγορότερα και νιώθετε άγχος.
empty alt

Πώς να μείνετε ενυδατωμένοι στον καύσωνα

Υγιεινές επιλογές ενυδάτωσης για υψηλές θερμοκρασίες

Back To Top