Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι αποφεύγουν τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη. Μια νέα έρευνα όμως αποκαλύπτει ότι πίσω από αυτή την υγιεινή συνήθεια κρύβονται κίνδυνοι για την υγεία μας! Σίγουρα είναι κάτι που συστήνεται για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη ή παρουσιάζουν δυσανεξία στη γλουτένη, καθώς […]

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι αποφεύγουν τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη. Μια νέα έρευνα όμως αποκαλύπτει ότι πίσω από αυτή την υγιεινή συνήθεια κρύβονται κίνδυνοι για την υγεία μας!

Σίγουρα είναι κάτι που συστήνεται για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη ή παρουσιάζουν δυσανεξία στη γλουτένη, καθώς μπορούν να ωφεληθούν από την κατανάλωση δίαιτας ελεύθερης γλουτένης ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αυτή.

Βέβαια, όλο και περισσότεροι υγιείς ενήλικες στοχεύουν σε περιορισμό της κατανάλωσης γλουτένης, θεωρώντας πως αυτό μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας μελέτης, φαίνεται ότι η κατανάλωση δίαιτας με χαμηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία, αυξάνοντας την πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη.

Για τους σκοπούς της μελέτης, ερευνητές από το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ θέλησαν να εξετάσουν την επίδραση της κατανάλωσης γλουτένης σε άτομα που δεν έχουν ιατρικούς λόγους για να την αποκλείσουν από τη διατροφή τους.
Ειδικότερα, χρησιμοποίησαν δεδομένα από σχεδόν 200.000 ενήλικες, τους οποίους παρακολούθησαν για διάστημα περίπου 30 ετών.

Συνολικά, τα αποτελέσματα των αναλύσεων έδειξαν πως οι εθελοντές με την υψηλότερη ημερήσια πρόσληψη γλουτένης, η οποία έφτανε τα 12 γραμμάρια, είχαν 13% χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη μέσα στο διάστημα των 30 ετών παρακολούθησης, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν λιγότερα από 4 γραμμάρια την ημέρα.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, οι εθελοντές με τη χαμηλότερη πρόσληψη γλουτένης, κατανάλωναν και λιγότερες φυτικές ίνες από προϊόντα δημητριακών, οι οποίες ασκούν προστατευτική δράση ενάντια στην πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη.

Κλείνοντας, σχολιάζουν πως αν και ο σχεδιασμός της μελέτης δεν επιτρέπει την εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων και δεν αποδεικνύει σχέση αιτίας και αποτελέσματος, εν τούτοις ενδεχομένως οι υγιείς ενήλικες να πρέπει να αναθεωρήσουν αναφορικά με την προσπάθεια αποφυγής της γλουτένης.
Πηγή: www.iatrikanea.gr

empty alt

Γάλα σόγιας

  Το βλέπεις σε όλα τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αλλά διστάζεις να το πάρεις γιατί δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι και εάν σου κάνει καλό.
empty alt

Ένα αυγό την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα;

Ένα αυγό την ημέρα όχι μόνο δεν ανεβάζει επικίνδυνα τη χοληστερίνη αλλά μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Heart.
empty alt

Oh my Goji Berries

Όλα όσα θες να ξέρεις για τα οφέλη που σου προσφέρουν αυτά τα ιδιαίτερα μούρα
empty alt

Δύο λόγοι για να προτιμάς το φραπέ

Μπορεί οι περισσότεροι να προτιμούν πλέον εσπρέσσο, καπουτσίνο, freddo, latte, κλπ, υπάρχουν όμως ακόμα αρκετοί που δεν αλλάζουν τον στιγμιαίο καφέ, και δη το φραπέ, ειδικά τώρα που ο καιρός ζεσταίνει! Και σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχει και επιστημονικοί λόγοι να προτιμά κάποιος το στιγμιαίο...
empty alt

Γιατί το μανταρίνι είναι το απόλυτο σνακ και του χειμώνα

Η θερμιδική αξία ενός μανταρινιού είναι σχεδόν αμελητέα για τον οργανισμό μας, γεγονός που το καθιστά στο απόλυτο σνακ για τους μήνες του φθινοπώρου και του χειμώνα που αυτό ευδοκιμεί.
empty alt

Τα 9 ιδανικά φαγητά και ροφήματα που προσφέρουν καλύτερο ύπνο

Οι καλύτερες επιλογές για να φάτε πριν τον ύπνο μπορεί να σας προσφέρουν μια πολύ καλύτερη νύχτα.
empty alt

Οι 10 τροφές πιο πλούσιες σε βιταμίνη Κ, που προτείνονται από διαιτολόγους

Αυτά τα φρούτα και λαχανικά γεμάτα βιταμίνη Κ και σας προσφέρουν σημαντικά οφέλη
empty alt

Με τη ΓΙΩΤΗΣ ζαχαροπλάθουμε για καλό σκοπό και στηρίζουμε τo Μαζί για το Παιδί

Η εταιρία ΓΙΩΤΗΣ,με τη νέα της πρωτοβουλία «Ζαχαροπλάθουμε για καλό σκοπό»,προσκαλεί το κοινό να συμμετέχει σε μία δράση που συνδυάζει την αγάπη για τη ζαχαροπλαστική και την τέχνη, με την κοινωνική προσφορά.  

Back To Top