Η λακτόζη είναι ένας τύπος ζάχαρης που βρίσκεται φυσιολογικά στο γάλα των περισσότερων θηλαστικών. Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως πόνος στο στομάχι, φούσκωμα, αέρια και διάρροια, τα οποία προκαλούνται από τη δυσκολία απορρόφησης της λακτόζης.

Η λακτόζη είναι ένας τύπος ζάχαρης που βρίσκεται φυσιολογικά στο γάλα των περισσότερων θηλαστικών. Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως πόνος στο στομάχι, φούσκωμα, αέρια και διάρροια, τα οποία προκαλούνται από τη δυσκολία απορρόφησης της λακτόζης.

Στους ανθρώπους, ένα ένζυμο γνωστό ως λακτάση είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση της λακτόζης στην πέψη. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα βρέφη που χρειάζονται λακτάση για να αφομοιώσουν το μητρικό γάλα.

Ωστόσο, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, γενικά παράγουν όλο και λιγότερο λακτάση.

Κατά την ενηλικίωση, μέχρι το 70% των ανθρώπων δεν παράγουν πλέον αρκετή λακτάση για να αφομοιώσουν σωστά τη λακτόζη στο γάλα, οδηγώντας σε συμπτώματα όταν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτό είναι ιδιαίτερα κοινό για τους ανθρώπους που δεν προέρχονται από την Ευρώπη.

Μερικοί άνθρωποι μπορεί επίσης να αναπτύξουν δυσανεξία στη λακτόζη μετά από χειρουργική επέμβαση ή λόγω γαστρεντερικών ασθενειών όπως ιογενών ή βακτηριακών λοιμώξεων.

AdobeStock_185140987-750x500

Εδώ είναι τα 5 πιο κοινά σημεία και συμπτώματα της δυσανεξίας στη λακτόζη.

 

Πόνος στο στομάχι και φούσκωμα

Ο πόνος στο στομάχι και το φούσκωμα είναι κοινά συμπτώματα της δυσανεξίας στη λακτόζη τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Ο πόνος συνήθως βρίσκεται γύρω από τον ομφαλό και στο κάτω μισό της κοιλιάς.

Το φούσκωμα και ο πόνος δεν σχετίζεται με την ποσότητα της λακτόζης που καταναλώνεται, αλλά με την ευαισθησία του ατόμου σε συναισθήματα διαταραχής. Ως εκ τούτου, η συχνότητα και η σοβαρότητα των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των ατόμων.

Διάρροια
Η δυσανεξία στη λακτόζη προκαλεί διάρροια αυξάνοντας τον όγκο του νερού στο έντερο. Είναι πιο συνηθισμένο στα μωρά και τα μικρά παιδιά από ό, τι στους ενήλικες.
Στο έντερο, η μικροχλωρίδα ζυμώνει τη λακτόζη σε λιπαρά οξέα και αέρια βραχείας αλυσίδας. Τα περισσότερα, αλλά όχι όλα, από αυτά τα οξέα απορροφώνται πίσω στο παχύ έντερο. Τα απομένοντα οξέα και η λακτόζη αυξάνουν την ποσότητα νερού που το σώμα απελευθερώνει στο παχύ έντερο.

Αυξημένα αέρια

Η ζύμωση της λακτόζης στο έντερο αυξάνει την παραγωγή αερίων υδρογόνου, μεθανίου και διοξειδίου του άνθρακα. Είναι ενδιαφέρον ότι τα αέρια που παράγονται από τη ζύμωση της λακτόζης δεν έχουν οσμή.

Δυσκοιλιότητα

Μπορεί να είναι μια άλλη ένδειξη της δυσανεξίας στη λακτόζη, αν και είναι πολύ πιο σπάνιο σύμπτωμα από τη διάρροια.

Άλλα συμπτώματα

πονοκέφαλοι

κούραση

Απώλεια συγκέντρωσης

Πόνος στους μυς και στις αρθρώσεις

Στοματικά έλκη

Προβλήματα ούρησης

έκζεμα

AdobeStock_106616288-1-750x500

Τι να κάνετε εάν έχετε συμπτώματα

Επειδή τα συμπτώματα της δυσανεξίας στη λακτόζη είναι μάλλον γενικά, είναι σημαντικό να έχετε ακριβή διάγνωση πριν αφαιρέσετε τα γαλακτοκομικά από τη διατροφή σας.

Στην πραγματικότητα, πολλοί άνθρωποι που πιστεύουν ότι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη επειδή έχουν βιώσει τα συμπτώματα έχουν δείξει ότι απορροφούν τη λακτόζη κανονικά.

Οι γιατροί συχνά διαγνώσουν δυσανεξία στη λακτόζη χρησιμοποιώντας: Τεστ δυσαπορρόφησης της λακτόζης μέσω παρακολούθησης της αύξησης της γλυκαιμίας. Τεστ αναπνοής με μέτρηση του εκπνεόμενου Η2 μετά από χορήγηση λακτόζης. Γενετικός έλεγχος για πρωτοπαθή δυσαπορρόφηση λακτόζης

Η θεραπεία της δυσανεξίας στη λακτόζη συνήθως συνεπάγεται περιορισμό ή αποφυγή τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λακτόζη, όπως γάλα, τυρί, κρέμα και παγωτό.

Ωστόσο, οι άνθρωποι συχνά ανέχονται καλύτερα τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το τυρί και το γιαούρτι, αυτά τα τρόφιμα να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε ασβέστιο χωρίς να προκαλέσουν συμπτώματα.

empty alt

3 τροφές που κάνουν το άγχος σου να χτυπάει κόκκινο

Συνήθως τέτοια εποχή αγχώνεσαι με αυτά που τρως. Τα περιττά κιλά ξαφνικά μοιάζουν απίστευτα πολλά, κι ας είναι δύο ή τρία… Κι όμως δεν φταίνε μόνο αυτά για το άγχος σου αλλά και ορισμένες τροφές που το εκτινάσσουν στα ύψη.
empty alt

Τι λάθος κάνεις με τα δημητριακά και δεν χάνεις βάρος

  Θυμάμαι πριν από χρόνια μια φίλη που μετά τη γέννηση του γιου της είχε ξεκινήσει την προσπάθεια να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης.
empty alt

Παθαίνεις συχνά κράμπες; Δες ποια βιταμίνη σού λείπει!

Τον τελευταίο καιρό αισθάνεσαι κουρασμένη, το σώμα σου μουδιάζει ενώ οι κράμπες σε επισκέπτονται ανά τακτά. Τι σου συμβαίνει; Είναι πολύ πιθανόν να σου λείπει βιταμίνη Β5.
empty alt

Να τι σου συμβαίνει όταν πίνεις καφέ με άδειο στομάχι

Και ποιος δεν θέλει ένα καφεδάκι το πρωί για να ανοίξει το μάτι; Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι το πίνουμε χωρίς να έχουμε φάει κάτι πριν.
empty alt

Οκτώ τροφές που θα φορτίσουν τις μπαταρίες ενέργειάς σου

Όταν το μεσημέρι νιώθεις να πέφτουν επικίνδυνα τα επίπεδα της ενέργειά σου αλλά οι δουλειές κι οι υποχρεώσεις κρατούν ακόμα καλά, συνήθως η πρώτη σου σκέψη είναι να βάλεις ακόμα ένα φλιτζάνι καφέ – όμως η κατάχρηση της καφεΐνης μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα στον βραδινό ύπνο […]
empty alt

Παγκόσμια μέρα tofu και ρίχνουμε μια ματιά στο διατροφικό του προφίλ

Το Tofu είναι ένα φαγητό φτιαγμένο από συμπυκνωμένο γάλα σόγιας που πιέζεται σε συμπαγή λευκά τεμάχια σε μια διαδικασία παρόμοια με την τυροκομική.
empty alt

Ποια είναι η νούμερο 1 τροφή που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τη μυϊκή σου ισχύ

Όταν λέμε «τροφές που χτίζουν μυς», πιθανότατα αρχίζετε να σκέφτεστε είδη πλούσια σε ζωικές πρωτεΐνες όπως μπριζόλα, κοτόπουλο, αυγά, ψάρια … βασικά το μενού που μπορεί να φάει ο Σταλόνε ενώ ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία Ρόκι.
empty alt

Τροφές για να μειώσεις το stress και να βελτιώσεις τη διάθεσή σου

Πώς θα σου φαινόταν αν μέσα από τις διατροφικές σου επιλογές είχες την ευκαιρία να μειώσεις το stress που σε βασανίζει στην καθημερινότητα, αλλά και να βελτιώσεις συνολικά τη διάθεσή σου; Συνέχισε να διαβάζεις για δεις ποιες 7 τροφές θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν σε αυτήν την […]
Back To Top