Η συνέπεια σε μια θρεπτική διατροφή, συμπεριλαμβανομένων αυτών των 6 λαχανικών, μπορεί να είναι σύμμαχός σας κατά του μεταβολικού συνδρόμου.

Το μεταβολικό σύνδρομο είναι μια διαδεδομένη πάθηση που σχετίζεται με συμπτώματα όπως αυξημένο βάρος, ειδικά γύρω από την περιοχή της μέσης, αυξημένη αρτηριακή πίεση και αυξημένη χοληστερόλη. Συνδέεται επίσης με άλλα θέματα υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία.

Η διαχείριση του μεταβολικού συνδρόμου δεν χρειάζεται να μοιάζει με πλοήγηση σε έναν λαβύρινθο. Μπορείτε να ξεκινήσετε με αυτό που βάζετε στο πιάτο σας. Ακολουθούν έξι λαχανικά εγκεκριμένα από διαιτολόγους για να προσθέσετε στη διατροφή σας.

Τι είναι το Μεταβολικό Σύνδρομο;

Το μεταβολικό σύνδρομο, που αναφέρεται επίσης ως σύνδρομο αντίστασης στην ινσουλίνη, είναι ένα σύμπλεγμα καταστάσεων που αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη, στεφανιαίας νόσου και άλλων προβλημάτων υγείας, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Καρδιάς, Πνεύμονα και Αίματος (NHLBI).

Σύμφωνα με το NHLBI, περίπου ένας στους τρεις ενήλικες έχει αυτή την πάθηση. Ενώ το μεταβολικό σύνδρομο είναι διαδεδομένο στις Ηνωμένες Πολιτείες, ευτυχώς, μπορεί να προληφθεί μέσω της αλλαγής του υγιεινού τρόπου ζωής. Μερικοί από τους καλύτερους τρόπους υποστήριξης της μεταβολικής υγείας περιλαμβάνουν την τακτική άσκηση, τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και την κατανάλωση τροφών με θρεπτικά συστατικά.

Βοηθούν τα λαχανικά στη μείωση του μεταβολικού κινδύνου;

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε το 2020 στο Nutrients, τα λαχανικά, μαζί με τα φρούτα, είναι η κύρια πηγή τροφής αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών, οι οποίες έχουν συνδεθεί με καλύτερα επίπεδα ινσουλίνης, αίματος και γλυκόζης. Επιπλέον, τα λαχανικά περιέχουν περιορισμένο νάτριο και λίπος, κυρίως κορεσμένα λιπαρά οξέα (SFA), τα οποία είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

6 καλύτερα λαχανικά για την υποστήριξη της μεταβολικής υγείας

Τα λαχανικά είναι ωφέλιμα για άτομα με μεταβολικό σύνδρομο λόγω των βιταμινών, των μετάλλων και των αντιοξειδωτικών τους. Αυτά τα τρόφιμα είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Τα καλύτερα λαχανικά είναι ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ λαχανικά σας αρέσουν. Ενώ η ποικιλία είναι το κλειδί για τη λήψη επαρκών θρεπτικών συστατικών, η εστίαση στα λαχανικά που σας αρέσουν περισσότερο θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών – οι οποίες διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στη μείωση της θερμιδικής πρόσληψης και των επιπέδων χοληστερόλης.

Αντί να εφαρμόσετε ένα νέο διατροφικό πλάνο, η προσθήκη αυτών των λαχανικών στην εναλλαγή σας μια μέρα τη φορά μπορεί να είναι ευκολότερη. Εξερευνήστε αυτές τις τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες που υποστηρίζουν υγιή επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, όπως αναφέρεται σε μια μελέτη του 2021 στο Frontiers in Nutrition. Αυτό το λαχανικό είναι χαμηλό σε θερμίδες και περιέχει θρεπτικά συστατικά που ωφελούν τη μεταβολική σας υγεία. Περιέχει σουλφοραφάνη, μια χημική ουσία γνωστή για τις αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της.

Αγκινάρα

Οι καρδιές της αγκινάρας είναι μια καλή πηγή μαγγανίου, ενός ορυκτού που παίζει ρόλο στο μεταβολισμό της γλυκόζης και των υδατανθράκων. Επιπλέον, είναι επίσης μια καλή πηγή καλίου, υποστηρίζοντας μια υγιή αρτηριακή πίεση. Το μαγείρεμα αγκινάρων είναι αρκετά εύκολο – μπορείτε να τις απολαύσετε στον ατμό, στη σχάρα και ακόμη και στο φούρνο μικροκυμάτων.

Σπανάκι

Το μαγειρεμένο σπανάκι περιέχει εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία. Σε μια μερίδα 1 φλιτζάνι, μπορείτε να αποκτήσετε το 19% των αναγκών σας σε ασβέστιο, το 33% του ημερήσιου σιδήρου και το 17% του καλίου. Μπορεί να έχει εντυπωσιακά οφέλη, αλλά το φρέσκο ​​σπανάκι μπορεί να χαλάσει πολύ εύκολα. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε πώς να αποθηκεύετε σωστά το σπανάκι στο ψυγείο σας.

Λάχανο

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2022 που δημοσιεύτηκε στο Antioxidants, το μεταβολικό σύνδρομο σχετίζεται με το οξειδωτικό στρες, αυξάνοντας τον κίνδυνο άλλων χρόνιων ασθενειών. Η βιταμίνη C, ένα γνωστό αντιοξειδωτικό, βοηθά στην προστασία του οργανισμού από τις βλαβερές συνέπειες του οξειδωτικού στρες.

Αν ψάχνετε για ένα λαχανικό πλούσιο σε αυτό το είδος αντιοξειδωτικών, μην ψάξετε πέρα ​​από το λάχανο. Αυτή η τροφή είναι επίσης υψηλή σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και τον κορεσμό.

Πιπεριές τσίλι

Οι πιπεριές τσίλι έχουν καψαϊκίνη, η οποία είναι ο λόγος πίσω από την έντονη και καυτή γεύση τους. Αυτή η ένωση συνδέεται με πολλά οφέλη, από την αύξηση της HDL (γνωστής ως «καλή» χοληστερόλη) και τη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών όπως ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση έως την παροχή αντιοξειδωτικών.

Kale

Το kale είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη C, βοηθώντας στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες. Αυτό το λαχανικό είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών , βοηθώντας στην αποφυγή απότομης αύξησης του σακχάρου στο αίμα, μια κοινή συνέπεια του μεταβολικού συνδρόμου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσετε αυτά τα φυλλώδη λαχανικά στη διατροφή σας – να το φάτε ως πατατάκια, να το χρησιμοποιήσετε στη σαλάτα σας ή να το ανακατέψετε με τα αγαπημένα σας φρούτα για να δημιουργήσετε ένα smoothie. Eίναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά, αλλά η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη Κ το καθιστά ένα από τα καλύτερα λαχανικά για κατανάλωση. Η βιταμίνη Κ έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που σχετίζονται με το μεταβολικό σύνδρομο. Ορισμένες μελέτες συσχετίζουν αυτή τη βιταμίνη με την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

empty alt

Επιστροφή στην Κρητική διατροφή

Πολύτιμο σύμμαχο πρόληψης ασθενειών και προαγωγής της υγείας, μπορεί να αποτελέσει η παραδοσιακή κρητική διατροφή της δεκαετίας του 1960 σύμφωνα με τον Ομότιμο καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης  Αντώνη Καφάτο.
empty alt

Μήπως το παρακάνεις με τα light προϊόντα;

Το καλοκαίρι πλησιάζει και διανύουμε την «εποχή της δίαιτας», όπου η επιθυμία για γρήγορη και αποτελεσματική απώλεια βάρους είναι ιδιαίτερα έντονη.
empty alt

Πώς θα κερδίσετε τον «πόλεμο» των λαχανικών

Τα λαχανικά, από το μαρούλι και το σπανάκι ως τα καρότα, το κρεμμύδι και τον αρακά, είναι από τα τρόφιμα που συνήθως αποφεύγουν τα μικρά παιδιά.
empty alt

Το απολαυστικό ρόφημα που βοηθάει στη μυϊκή ανάρρωση μετά την προπόνηση

Μετά από εντατική άσκηση, σίγουρα θα πεινάς σαν λύκος. Τότε, είναι η ιδανική ευκαιρία να δώσεις στο σώμα σου τα θρεπτικά στοιχεία που θα αναπληρώσουν τη χαμένη ενέργεια και θα συμβάλουν στην ανάρρωση των μυών σου.
empty alt

Τα κοκτέιλ με λιγότερο αλκοόλ είναι πιο υγιεινά;

Αποφασίζεις να βγεις, αλλά δεν θέλεις να πιείς πολύ. Τι θα παραγγείλεις; Καταλήγεις σε ένα πιο «ελαφρύ» κοκτέιλ, με μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο ξεδίνεις χωρίς να επιβαρύνεις την υγεία σου.
empty alt

Δίαιτα… να την πιείς στο ποτήρι!

  Ένα smoothie πρέπει πάνω απ’ όλα να είναι απολαυστικό πέρα από υγιεινό. Παρακάτω θα βρεις τα πιο power συστατικά και τρόπους για να τα συνδυάσεις με βάση τις γεύσεις που προτιμάς αλλά και το σκοπό που θες να πετύχεις.
empty alt

Κάτι και να καίει… το μυστικό της αιώνιας νεότητας είναι πιο «πικάντικο» από ό,τι νομίζεις

Οι ερευνητές μπορεί να έχουν βρει έναν τρόπο για να ζουν περισσότερο οι άνθρωποι και η απάντηση βρίσκεται στο τσίλι! Μια νέα μελέτη θα παρουσιαστεί στις επιστημονικές εισηγήσεις του συνεδρίου του American Heart Association 2020 με «καυτά» στοιχεία που θα μπορούσαν να αποδείξουν σημαντικά μειωμένο...
empty alt

Πώς η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στον εγκέφαλό σας

Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να ενισχύσει την υγεία του εγκεφάλου με αρκετούς σημαντικούς τρόπους
Back To Top