Τρως αργά και απολαυστικά ή καταβροχθίζεις το φαγητό σου σαν να ήσουν νηστικός για μέρες; Γευματίζεις στην ησυχία του σπιτιού σου ή κυριολεκτικά στο πόδι, ενώ τρέχεις προς το γραφείο ή το επόμενο επαγγελματικό μίτινγκ; Αν επέλεξες τη δεύτερη απάντηση και στις δύο ερωτήσεις, τότε διατρέχεις υψηλότερο κίνδυνο […]

Τρως αργά και απολαυστικά ή καταβροχθίζεις το φαγητό σου σαν να ήσουν νηστικός για μέρες; Γευματίζεις στην ησυχία του σπιτιού σου ή κυριολεκτικά στο πόδι, ενώ τρέχεις προς το γραφείο ή το επόμενο επαγγελματικό μίτινγκ;

Αν επέλεξες τη δεύτερη απάντηση και στις δύο ερωτήσεις, τότε διατρέχεις υψηλότερο κίνδυνο να γίνεις παχύσαρκος ή να αναπτύξεις το λεγόμενο μεταβολικό σύνδρομο, ενώ ταυτόχρονα είσαι πιο ευάλωτος σε καρδιαγγειακές νόσους, εγκεφαλικά και διαβήτη. Αυτά είναι τα νέα επιστημονικά ευρήματα.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Χιροσίμα στην Ιαπωνία, αφού παρακολούθησαν 642 άντρες και 441 γυναίκες για περισσότερα από πέντε χρόνια, ανακάλυψαν ότι εκείνοι που τρώνε γρήγορα κινδυνεύουν κατά 11,6% περισσότερο να αναπτύξουν το μεταβολικό σύνδρομο (που χαρακτηρίζεται από υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλές τιμές τριγλυκεριδιών και σακχάρου σε περίοδο νηστείας και που με τη σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων).

Γιατί μας βλάπτει σοβαρά η γρήγορη κατανάλωση φαγητού; Όταν καταβροχθίζουμε βιαστικά το φαγητό μας το σώμα δεν προλαβαίνει να στείλει στον εγκέφαλο το μήνυμα του κορεσμού, με συνέπεια να τρώμε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από όσες πραγματικά χρειαζόμαστε.

Μάλιστα μια άλλη μελέτη, σε πάνω από 3.000 άντρες και γυναίκες στην Ιαπωνία (όπου οι εντατικοί ρυθμοί ζωής επηρεάζουν και το φαγητό), έδειξε ότι όσοι τρώνε γρήγορα διατρέχουν τριπλάσιο κίνδυνο να γίνουν υπέρβαροι από εκείνους που τρώνε αργά και υψηλότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν επεισόδια γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης (καούρες).

empty alt

Το μυστικό για την παχυσαρκία των εφήβων

Πέντε μικρά γεύματα την ημέρα μπορούν να «εκτροχιάσουν» τα γονίδια που ευθύνονται για την παχυσαρκία στους έφηβους.
empty alt

Υγιεινή διατροφή με σοκολάτα, καφέ και κόκκινο κρασί

Η αλήθεια είναι ότι διαρκώς βγαίνουν νέες έρευνες που ποντάρουν σε διαφορετικές τροφές. Και ενώ ήδη γνωρίζουμε, σε γενικές γραμμές, ότι μια διατροφή που στηρίζεται στις φυσικές τροφές κάνει καλό στην υγεία μας, από εκεί και πέρα επικρατεί ένα χάος από άπειρες, συχνά αντικρουόμενες πληροφορίες.
empty alt

Πόσα φρούτα πρέπει να τρώμε την ημέρα;

Διαρκώς διαβάζουμε και ακούμε ότι από την καθημερινή μας διατροφή δεν πρέπει να λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά.
empty alt

6 κατηγορίες τροφών που καλό είναι να περιορίσεις αν θηλάζεις

Μπορεί να έχεις κόψει «μαχαίρι» το αλκοόλ, ή τουλάχιστον να έχεις μειώσει την κατανάλωσή του στο ελάχιστο, το ήξερες όμως ότι υπάρχουν και άλλες τροφές που πρέπει να αποφεύγονται την περίοδο του θηλασμού, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία; 1.
empty alt

Σκέφτεσαι να κόψεις τον καφέ;

Αν φλερτάρεις με την ιδέα να κόψεις ή να ελαττώσεις τον καφέ και την πρόσληψη καφεΐνης στη διατροφή και την καθημερινότητά σου, εδώ θα βρεις όλα τα οφέλη και τους καλούς λόγους που θα σε ενθαρρύνουν να πάρεις την απόφαση που σου ταιριάζει.
empty alt

Σημαντικές πηγές πρωτεΐνης για vegans ή vegetarians

Χρήσιμες και για όσους νηστεύουν!
empty alt

Very βερίκοκο…ρικοκο ρίκοκο

Στρογγυλό και πορτοκαλοκίτρινο, μοιάζει με μια μικρότερη εκδοχή ενός ροδάκινου, αλλά μοιράζονται την τρυφερότητα των μοβ δαμάσκηνων.
empty alt

Τα 3 καλύτερα αντιφλεγμονώδη μπαχαρικά για το σάκχαρο του αίματος

Η μαγειρική χρήση του τζίντζερ, του κουρκουμά και της κανέλας δείχνουν όλα τα μεταβολικά οφέλη για την υγεία
Back To Top