Εξίσου επικίνδυνη για τους εφήβους με τη λήψη κοκαΐνης, είναι και η ανάμιξη οινοπνευματωδών ποτών με ενεργειακά ροφήματα.

Εξίσου επικίνδυνη για τους εφήβους με τη λήψη κοκαΐνης, είναι και η ανάμιξη οινοπνευματωδών ποτών με ενεργειακά ροφήματα. Αυτό υποστηρίζει μία νέα μελέτη σύμφωνα με την οποία η επαναλαμβανόμενη κατανάλωση αυτού του είδους των κοκτέιλ προκαλεί στον εγκέφαλό τους αλλαγές παρόμοιες με εκείνες που παρατηρούνται στους χρήστες του ναρκωτικού – και οι αλλαγές μπορεί να διατηρηθούν και μετά την ενηλικίωση.

Το πρόβλημα τελικά οφείλεται στην καφεΐνη που περιέχουν τα ενεργειακά ροφήματα. Αναλόγως με το ρόφημα, η περιεκτικότητά της κυμαίνεται από 6 έως 250 mg ανά μερίδα, με τις μέγιστες ποσότητες να είναι σχεδόν δεκαπλάσιες από αυτές που περιέχονται στα αναψυκτικά.

«Ως φαίνεται, όταν το αλκοόλ αναμιγνύεται με υψηλές δόσεις καφεΐνης ασκεί επιδράσεις που αλλάζουν τη νευροχημεία του εγκεφάλου και οι οποίες δεν παρατηρούνται όταν οι δύο ουσίες καταναλώνονται μεμονωμένα», ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ρίτσαρντ Βαν Ριν, επίκουρος καθηγητή Φαρμακευτικής Χημείας & Μοριακής Φαρμακολογίας στο Πανεπιστήμιο Purdue, στην Ιντιάνα.

Ο δρ Βαν Ριν και οι συνεργάτες του έκαναν την έρευνά τους σε ποντίκια, στα οποία αρχικά έδιναν τις δύο ουσίες μεμονωμένες και αργότερα σε συνδυασμό.

Όπως εξηγούν οι εεπιστήμονες δεν θα ήταν δυνατό να κάνουν τη μελέτη σε εφήβους, αλλά τα ευρήματα ισχύουν και γι’ αυτούς διότι προγενέστερες έρευνες για την κατάχρηση ουσιών έχουν δείξει πως η λήψη ουσιών προκαλεί παραπλήσιες αλλοιώσεις στον εγκέφαλο ποντικιών και ανθρώπων.

Οπως υποστηρίζουν στη μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PLoS όταν οι επιστήμονες χορήγησαν σε έφηβα ποντίκια αλκοολούχα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη, τ εκδήλωσαν σωματικές και νευροχημικές αντιδράσεις παρόμοιες με εκείνες που παρατηρούνται όταν τους χορηγούν κοκαΐνη.

Με την  χορήγηση του κοκτέιλ, τα ζώα γίνονταν ολοένα πιο διεγερτικά, ακριβώς όπως συμβαίνει με την κοκαΐνη, ενώ αυξήθηκαν τα επίπεδα μίας πρωτεΐνης (λέγεται ΔFosB) η οποία είναι δείκτης μακροχρόνιας αλλαγής της νευροχημείας του εγκεφάλου.

Προγενέστερες μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει ότι η ΔFosB αυξάνεται στους χρήστες κοκαΐνης ή μορφίνης.

«Οι παρατεταμένες αλλαγές στην νευροχημεία του εγκεφάλου είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι χρήστες ναρκωτικών δυσκολεύονται τόσο πολύ να απαλλαγούν από αυτά», εξήγησε ο δρ Βαν Ριν. Η μελέτη έδειξε επίσης ότι μετά την ενηλικίωσή τους τα ζώα που έπιναν συχνά αλκοόλ με καφεΐνη είχαν μειωμένη ευαισθησία στην κοκαΐνη και δεν αποκόμιζαν εύκολα ευχαρίστηση από αυτήν.

 

empty alt

Πρωτότυπες ιδέες για να μαγειρέψεις τις αγκινάρες

Αν πάρεις τη μεγάλη απόφαση να καθαρίσεις τις αγκινάρες (εκτός αν έχεις την τύχη να βρεις άγριες, που είναι πιο τρυφερές και δεν χρειάζονται ιδιαίτερο καθάρισμα), όλα τα άλλα είναι εύκολα.
empty alt

Ποια είδη τυριού λιώνουν ευκολότερα και ομορφότερα;

Γιατί κάποια τυριά λιώνουν εύκολα, γρήγορα και όμορφα, ενώ άλλα αντιστέκονται ακόμα και στις πιο υψηλές θερμοκρασίες; Κάθε τυρί συνδυάζει νερό και λίπος.
empty alt

4 tips για πεντανόστιμο ψητό κοτόπουλο

Αν το ψητό κοτόπουλο πετύχει, είναι ένα όνειρο. Αν όχι, μπορεί να είναι ακόμα και για πέταμα.
empty alt

Bruschetta time…

  Τίποτα δεν «καλωσορίζει» το καλοκαίρι όπως η… μπρουσκέτα. Αν και μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά το να τρίψεις το φρυγανισμένο ψωμί με σκόρδο θα απογειώσει το γευστικό του αποτέλεσμα.
empty alt

Πώς να ψήσετε φιλέτο σολομού στη σχάρα

Από όλα τα ψάρια στη σχάρα, ο σολομός είναι από τους πιο εύκολους και έχει τη δυνατότητα να δώσει μερικά από τα καλύτερα αποτελέσματα – αν ψωνίσεις έξυπνα και προετοιμάσεις σωστά τόσο το ψάρι όσο και τη σχάρα.
empty alt

Say cheese… στο φούρνο

Το τυρί είναι ένα τρόφιμο σε τέτοια ποικιλία που αποκλείεται να μην υπάρχει κάποιο που να του έχεις αδυναμία.
empty alt

Μια γευστική κι υγιεινή οπτασία στο πιάτο σου

Τα λαχανικά είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να προσφέρουμε στον εαυτό μας: πλούσια σε φυτικές ίνες, ιδανικά για μια διατροφή γεμάτη βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, τα λαχανικά αποδεικνύουν καθημερινά πως εκτός από υγιεινά, μπορούν να κάνουν τα πιάτα μας ευφάνταστα και πεντανόστιμα! Ακόμη κι όταν θέλεις...
empty alt

Υγιεινό, γρήγορο, θρεπτικό πρωινό για να ξεκινήσετε νόστιμα τη μέρα σας

Το μόνο που χρειάζεται είναι 5 λεπτά για να ετοιμάσετε αυτή την εύκολη και νόστιμη συνταγή πρωινού.

Back To Top