Δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κάθε χρόνο.

Δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κάθε χρόνο. Και φυσικά μεγάλο μέρος ξοδεύεται στην “στράτευση” των ποπ ειδώλων της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Σύμφωνα με την έρευνα αμερικανών επιστημόνων οι σταρ βλάπτουν σοβαρά την υγεία των παιδιών και των εφήβων, διότι συμμετέχουν σε διαφημίσεις που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα. Ερευνόντας όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους «κολυμπούσαν» στα λίπη, τις θερμίδες και τη ζάχαρη.

Η Κέιτι Πέρι διαφήμισε αναψυκτικά και πατατάκια, ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ αλυσίδες πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών, οι One Direction αναψυκτικά και μπισκότα, και οι Maroon 5 που διαφήμισαν αναψυκτικά και φρουτοποτά.

Στο χορό των προσοδοφόρων διαφημίσεων μπήκαν και μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής κάουντρι σκηνήε. Η Κάρι Άντρεγουντ διαφήμισε βιταμινούχο νερό και σοκολάτες και ο Μπλέικ Σέλτον αναψυκτικά και πίτσες.

«Δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα που έκαναν οι αστέρες της μουσικής αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη. Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία », υποστήριξε η επικεφαλής ερευνήτρια η δρ Μέρι Μπραγκ, επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Στην Αμερική το μέσο παιδί σχολικής ηλικίας βλέπει περίπου 4.700 τέτοιου είδους διαφημίσεις τον χρόνο, ενώ ο μέσος έφηβος βλέπει 5.900.Συνολικά, τα τέσσερα πέμπτα των διαφημίσεων τροφίμων και τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων ροφημάτων είναι ανθυγιεινά.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση “Pediatrics”έδειξε ακόμα ότι κανένας σταρ δεν συμμετείχε σε διαφημίσεις φρούτων, λαχανικών ή προϊόντων ολικής αλέσεως – γεγονός απολύτως λογικό, σύμφωνα με την δρα Μπραγκ, διότι «καμία εταιρεία παραγωγής τέτοιων προϊόντων δεν έχει αρκετά χρήματα ώστε να πληρώσει έναν μεγάλο σταρ».

empty alt

Λίγο κρασί, λίγα φρούτα πολύ σεξ

Μια διατροφή λύση μπορεί ν αντιμετωπίσει την στυτική λειτουργία και μάλιστα εκείνη που δεν αποκλείει το αλκοόλ.
empty alt

Καταστροφή! Ο καφές Arabica μπορεί να εξαφανιστεί σε 70 χρόνια!

Σου έχω άσχημα νέα…Σύμφωνα με επιστήμονες από το Λονδίνο και την Αιθιοπία, ο εξαιρετικά δημοφιλής καφές Arabica μπορεί να έχει εξαφανιστεί μέχρι το 2080 εξαιτίας των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής! Ο Arabica είναι μία ποικιλία καφέ που ευδοκιμεί στα highlands της Αιθιοπίας και αντιπροσωπεύει...
empty alt

Το φαγητό σου βγήκε πολύ γλυκό; Να πώς θα σώσεις την κατάσταση

Πώς μπορεί ένα φαγητό να σου βγει υπερβολικά γλυκό; Όταν η συνταγή ζητάει μέλι ή ζάχαρη (π.
empty alt

Anthony Bourdain: «Άλλαξε τον κόσμο μέσα από το φαγητό»

Ένα συγκινητικό κείμενο για την κληρονομιά του αγαπημένου σεφ που έδωσε τέλος στη ζωή του πριν από λίγες μέρες, από τον restaurant editor Andrew Knowlton του Bon Appetit: «Είναι 8.42 το πρωί της Παρασκευής, 8 Ιουνίου 2018, όταν μαθαίνω τα νέα.
empty alt

Γιατί αλάτι και πιπέρι πάνε πακέτο στο τραπέζι;

Χρησιμοποιούμε αλάτι και πιπέρι καθημερινά, σχεδόν σε όλα τα φαγώσιμα, για να ενισχύσουμε τη γεύση τους. Ίσως όμως δεν έχετε αναρωτηθεί, γιατί τα έχουμε «παντρέψει» αυτά τα δυο, γιατί τα έχουμε συνδυάσει μαζί; Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει το κανάλι του YouTube, «It’s Okay To Be Smart», […]
empty alt

Πώς να μαρινάρετε το ψητό της Ανάστασης

  Το βράδυ πριν να μαγειρέψετε το αρνί, φτιάξτε το μείγμα με τα βότανά σας ή τη μαρινάδα σας και απλώστε το σε όλο το κρέας.
empty alt

Το «πράσινο» τσίλι… πικάντικο και χορτοφαγικό

Ο καιρός αρχίζει να ψυχραίνει σιγά σιγά – αν και κάποιοι δεν χρειάζονται κρύο για να ανεβάσουν τη θερμοκρασία στην κουζίνα και το πιάτο τους.
empty alt

Η καλύτερη και πιο καλοκαιρινή σαλάτα κοτόπουλου

Μια σαλάτα που χωράει τα πάντα και σε χορταίνει απολαυστικά!
Back To Top