Ειναι καθημερινή ανάγκη η καλή ενυδάτωση του οργανισμού, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και τις εποχές του χρόνου.

Ειναι καθημερινή ανάγκη η καλή ενυδάτωση του οργανισμού, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και τις εποχές του χρόνου. Δυστυχώς όμως πολλοί, ιδίως ηλικιωμένοι, δεν τροφοδοτούν τον οργανισμό τους με επαρκείς ποσότητες υγρών και η έλλειψη αυτή μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα. “ Αφενός διότι δεν αισθάνονται τη δίψα τόσο πολύ όσο όταν ήταν νεότεροι, αφετέρου διότι συχνά λαμβάνουν φάρμακα όπως τα διουρητικά που διεγείρουν την αποβολή υγρών από το σώμα» εξηγεί ο νεφρολόγος Τζούλιαν Σάιφτερ, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Οπως εξηγεί, το νερό είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο στον οργανισμό, καθώς μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε όλα τα κύτταρα, αποβάλλει βακτήρια από την ουροδόχο κύστη, συμβάλλει στην πέψη των τροφίμων και την εξομάλυνση της αρτηριακής πίεσης, προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα και εξισορροπεί τον καρδιακό παλμό, προστατεύει τα όργανα, τους ιστούς και τις αρθρώσεις, ρυθμίζει τη σωματική θερμοκρασία και διατηρεί την ισορροπία των ηλεκτρολυτών (κυρίως του νατρίου) στο αίμα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως είναι απολύτως απαραίτητο να καταναλώνουμε άφθονα υγρά, τονίζει.

Πώς μπορείτε να καταλάβετε αν πίνετε αρκετά; Μια πολύ καλή ένδειξη κρύβεται στο χρώμα των ούρων σας: πρέπει να είναι ωχρό προς διαφανές. Οσο πιο κίτρινο και προς το σκούρο είναι τόσο μεγαλύτερη έλλειψη νερού υποδηλώνει. Αν μάλιστα φθάσετε σε σημείο αφυδάτωσης, τα ούρα σας θα είναι λιγοστά και πολύ σκούρα (έως καφέ), θα νιώθετε αδυναμία, πιθανώς θα έχετε υπόταση και θα ζαλίζεστε, προσθέτει.

Η αλήθεια είναι ότι ο μύθος που ήθελε όλους τους ενηλίκους να πρέπει να πίνουν καθημερινά οκτώ ποτήρια νερό έχει καταρριφθεί προ πολλού. Για τον μέσο υγιή ενήλικο, ως φαίνεται, επαρκούν τέσσερα έως έξι ποτήρια, διότι προσλαμβάνει αρκετά υγρά από πολλές άλλες πηγές, κατά τον δρα Σάιφτερ.

Αυτό όμως δεν είναι απόλυτο, διότι όσοι γυμνάζονται σκληρά και όσοι κάνουν βαριά χειρωνακτική εργασία, με συνέπεια να ιδρώνουν πάρα πολύ, μπορεί να χρειάζονται μεγαλύτερες ποσότητες. Πόσο μεγάλες; «Οι άνθρωποι που στάζουν από τον ιδρώτα, μπορεί να χρειάζονται και δύο ή τρία ποτήρια νερό ανά ώρα σκληρής εργασίας ή προπόνησης» απαντά.

Αντιθέτατα τέσσερα έως έξι ποτήρια μπορεί να είναι υπερβολικά πολλά για τους πάσχοντες από ορισμένα νοσήματα (λ.χ. θυρεοειδοπάθειες, νεφροπάθειες, προβλήματα με το ήπαρ ή την καρδιά) και για όσους παίρνουν φάρμακα που προκαλούν κατακράτηση υγρών (όπως τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, τα οπιοειδή αναλγητικά και ορισμένα αντικαταθλιπτικά). Σε τέτοιες περιπτώσεις, η πρόσληψη υγρών πρέπει να εξατομικεύεται και καλό είναι να συμβουλευθείτε τον γιατρό σας, συνιστά ο ειδικός.

 

empty alt

Βάλτε το κριθάρι στη διατροφή σας

Το κριθάρι και τα προϊόντα που περιέχουν το πολύτιμο δημητριακό  είναι εκείνα που πρέπει να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.
empty alt

Ο πιο νοικοκυρεμένος τρόπος να κόψεις τη ζύμη με κουπ πατ

Πλησιάζει η εποχή που θα κόβουμε αστεράκια και αγγελάκια με κουπ πατ. Κάποιες φορές, ωστόσο, τα σχήματα δεν βγαίνουν τόσο τέλεια όσο είναι τα καλούπια μας, προκαλώντας την απογοήτευση σε μικρούς και μεγάλους.
empty alt

Τι θα μαγειρέψεις τον Οκτώβριο σύμφωνα με το ζώδιό σου

Αν αφήνεις τα άστρα και τους πλανήτες να επηρεάζουν την προσωπική ζωή σου, γιατί να μη σου δώσουν τα φώτα τους και στην κουζίνα; Για του λόγου το αληθές, το παρακάτω ωροσκόπιο από το Food52.com δεν περιλαμβάνει κατηγορίες όπως «Έρωτας» και «Καριέρα», αλλά «Φαγητό».
empty alt

Μπορώ να χρησιμοποιήσω σε μια συνταγή οποιοδήποτε είδος γιαουρτιού;

Ετοιμάζεσαι να φτιάξεις μια συνταγή με σος γιαουρτιού, αλλά ανακαλύπτεις ξαφνικά ότι σου έχει τελειώσει το στραγγιστό αγελαδινό (ή πιο εύκολη και ασφαλής λύση).
empty alt

Ποια μπαχαρικά ταιριάζουν περισσότερο στο ψητό κρέας;

Κάποιοι αλατοπιπερώνουν γενναιόδωρα το ψητό κρέας και το πνίγουν στο λεμόνι, ενώ άλλοι επενδύουν σε υλικά άριστης ποιότητας και είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στα καρυκεύματα, ώστε να αφήσουν τη γεύση του κρέατος να αναδειχθεί.
empty alt

Πώς θα ξεφλουδίσεις τα ροδάκινα και θα αφαιρέσεις το κουκούτσι τους

Ποιος είναι ο πιο πρακτικός τρόπος να καθαρίζεις τα ροδάκινα, τα μυρωδάτα αυτά και γευστικά φρούτα εποχής; Εξαρτάται από το πόσο ώριμα είναι, σύμφωνα με ένα μίνι οδηγό του περιοδικού Cook’s Illustrated.
empty alt

Κάνε τα γυάλινα βάζα της κουζίνας σου να λάμπουν με ένα γκρέιπφρουτ!

Αν έχεις συνδέσει το γκρέιπφρουτ μόνο με τον πικρόξινο χυμό του, που πίνουμε όταν κάνουμε δίαιτα, ήρθε η στιγμή να αναθεωρήσεις.
empty alt

Τα χειρότερα λάθη που κάνουμε στην κουζίνα σύμφωνα με τους σεφ

Βρετανοί σεφ επέλεξαν, για λογαριασμό της Independent, τα σημαντικότερα λάθη που διαπράττουμε, κατά τη γνώμη τους, κατά την προετοιμασία ενός γεύματος.
Back To Top