Ένα από τα πιο παρεξηγημένα φαγητά του ελληνικού καλοκαιριού επιστρέφει ανανεωμένο και προσπαθεί να σε πείσει για τις gourmet χάρες του – επιπλέον, διαθέτει ένα σούπερ ωφέλιμο διατροφικό προφίλ.

Ένα από τα πιο παρεξηγημένα φαγητά του ελληνικού καλοκαιριού επιστρέφει ανανεωμένο και προσπαθεί να σε πείσει για τις gourmet χάρες του – επιπλέον, διαθέτει ένα σούπερ ωφέλιμο διατροφικό προφίλ.
Το φυτό μπάμιας (Hibiscus esculentus) αναπτύσσεται ως ψηλός μίσχος με μεγάλα φύλλα και κίτρινα άνθη, αλλά είναι οι ανώριμοι, σπόροι σε σχήμα αστεριού που τρώμε ως λαχανικό. Επίσης, είναι το μόνο μέλος της οικογένειας μολόχας/μαλάχη (συγγενικά φυτά περιλαμβάνουν βαμβάκι, κακάο, ιβίσκο και durian) που τρώγονται με αυτόν τον τρόπο.

Βιολογικά ταξινομημένο ως φρούτο, οι μπάμιες χρησιμοποιούνται γενικά σαν λαχανικά στο μαγείρεμα.

Αν και δεν είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα τρόφιμα, οι μπάμιες είναι γεμάτα με πολύτιμα διατροφικά συστατικά.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Η μπάμια διαθέτει ένα εντυπωσιακό προφίλ θρεπτικών συστατικών.

Ένα φλιτζάνι (100 γραμμάρια) ωμής μπάμιας περιέχει:

Θερμίδες: 33

Υδατάνθρακες: 7 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια

Λίπος: 0 γραμμάρια

Ίνες: 3 γραμμάρια

Μαγνήσιο: 14% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας

Φολικό: 15% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Α: 14% της ΣΗΠ

Βιταμίνη C: 26% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Κ: 26% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Β6: 14% της ΣΗΠ

Η μπάμια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών C και K1. Η βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή θρεπτική ουσία που συμβάλλει στη συνολική ανοσολογική λειτουργία, ενώ η βιταμίνη Κ1 είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που είναι γνωστή για τον ρόλο της στην πήξη του αίματος.

Επιπλέον, το μπάμιες είναι χαμηλές σε θερμίδες και υδατάνθρακες και περιέχει μερικές πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Πολλά φρούτα και λαχανικά δεν έχουν πρωτεΐνες, γεγονός που καθιστά την μπάμια κάπως μοναδική.

Η μπάμια περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά που ωφελούν την υγεία.

Τα κύρια αντιοξειδωτικά στις μπάμιες είναι οι πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένων των φλαβονοειδών και της ισοκεκετίνης, καθώς και των βιταμινών A και C.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μπορεί να έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.

Μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα.

Είναι ευεργετική για γυναίκες σε εγκυμοσύνη.

Τι γεύση έχει η μπάμια;

Η μπάμια είναι φημισμένη για τη γλοιώδη υφή της όταν κοπεί. Αυτή η «γλίτσα» είναι στην πραγματικότητα βλεννώδης και ζελατινώδης ουσία που βοηθά το σπόρο να διατηρήσει το νερό. Μερικοί βρίσκουν δυσάρεστη αυτή τη σαν ζελατίνα υφή, ενώ άλλοι λαχταρούν την ολισθηρή υφή του. Το χαρακτηριστικό της αυτό είναι χρήσιμο για να γίνουν οι σούπες παχύρρευστες, τόσο πολύ ώστε να πωλούνται αποξηραμένες, σε σκόνη μπάμιες για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Πώς να μαγειρέψεις τις μπάμιες

Οι διάφορες μέθοδοι για το μαγείρεμα της μπάμιας υπάρχουν φαινομενικά είτε για τη μεγιστοποίηση ή τον μετριασμό των βλεννογόνων τους. Για το πιο ζελατινώδες αποτέλεσμα, θα θέλατε να κόψετε τα μπάμιες και να τα μαγειρέψετε σε υγρό, όπως στο το κλασικό αμερικάνικο φαγητό gumbo. Εάν δεν σας αρέσει η γλοιώδης υφή, διατηρήστε ολόκληρα τις μπάμιες και χρησιμοποιήστε μια μέθοδο μαγειρέματος ξηρής θερμότητας. Τα όξινα τρόφιμα όπως το ξύδι, το λεμόνι και η ντομάτα θα μειώσουν επίσης το γλοιώδες εφέ, εξ ου και η μεσογειακή μέθοδο μαρινάρισμα των μπάμιες σε αλάτι και ξύδι για 30-60 λεπτά, στη συνέχεια στραγγίζει και ξεπλένει και τηγανίζει.

mpamia

8 gourmet τρόποι για να μαγειρέψεις τις μπάμιες

Είτε μαγειρεύετε μπάμιες μέχρι να μαλακώσουν σε ένα πλούσιο κρεολικό στιφάδο είτε τις τηγανίζετε μέχρι να γίνουν τραγανές (με ή χωρίς κουρκούτι) για ένα γρήγορο πιάτο, οι μπάμιες έχουν συνταγές για όλους.

Gumbo: Υπάρχουν ένα εκατομμύριο τρόποι για να φτιάξεις το κλασικό στιφάδο της Λουιζιάνας, αλλά οι περισσότερες συνταγές βασίζονται σε ένα μείγμα πιπεριού, κρεμμυδιού και σέλινου που ονομάζεται ιερή τριάδα. Οι κομμένες μπάμιες προσθέτουν υφή, ενώ οι γαρίδες, το λουκάνικο και το μπέικον προσθέτουν γεύση. Σερβίρεις με ρύζι.

Τηγανισμένες μπάμιες: Κάλυψε ολόκληρες μπάμιες με αλεύρι, αλάτι και πιπέρι και τηγάνισέ τες σε λάδι – αντίστοιχα μπορείς να φτιάξεις και κλασικό κουρκούτι.

Ινδικό Bhindi: Κόψε φρέσκες (ή κατεψυγμένες) μπάμιες σε μικρά κομμάτια. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά, τσιγάρισε το σπόρους σε ελαιόλαδο. Προσθέστε κουρκουμά, σαφράν και μια μικρή τσίλι πιπεριά serrano. Ανεβάζεις τη φωτιά σε υψηλή θερμοκρασία και προσθέτεις τις μπάμιες, κόλιανδρο και μάραθο. Ανακατεύεις απαλά. Μειώνεις τη θερμότητα στο μέσο και μαγειρεύεις σε ομοιόμορφο στρώμα μέχρι να ροδίσει, περίπου 10 λεπτά ανά πλευρά. Προσθέτεις αλάτι και μαγειρεύεις μέχρι να γίνουν. Κατεβάζεις κι άλλο τη θερμότητα στο χαμηλό, προσθέτεις αποξηραμένο μάνγκο και ανακατεύεις απαλά. Σερβίρεις με ρύζι ή ψωμί.

Ψητές μπάμιες: Κόψε τα στελέχη και τις άκρες ολόκληρης της μπάμιας, ρίξε αλάτι και ελαιόλαδο και ψήνεις σε ένα μόνο στρώμα σε ένα ταψί σε φούρνο 200 ° μέχρι να μαλακώσουν και να ροδίσουν, περίπου 15 λεπτά.

Blanch: Μαγείρεψε ολόκληρους λοβούς μπάμιας σε μια μεγάλη κατσαρόλα με αλατισμένο βραστό νερό μέχρι να μαλακώσουν, περίπου δύο λεπτά. Στη συνέχεια στραγγίζεις και ξεπλένεις με κρύο νερό. Δοκίμασε λευκές μπάμιες σε σαλάτα περιχυμένες με βινεγκρέτ.

Limpin’ Susan: Αυτή η σπεσιαλιτέ στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας αποτελείται από σοταρισμένες μπάμιες σε φέτες, μαγειρεμένες με κρεμμύδια, σκελίδες σκόρδου, τζίντζερ, καυτερή πιπεριά και ρύζι.

Σούπα της Δυτικής Αφρικής: Αυτή η σούπα με βάση την ντομάτα διαθέτει μπάμιες με κοτόπουλο, βόειο κρέας, θαλασσινά και καυτερή πιπεριά.

Τουρσί: Δοκίμασε να μαζέψεις ωμές, ολόκληρες μπάμιες και κάνε τες τουρσί με μπαχαρικά όπως μαύρο πιπέρι, σπόρους μουστάρδας και σπόρους μάραθου.

Τip: εννοείται ότι μπορείς να κάνεις τις κλασικές ελληνικές μπάμιες ως λαδερό στην κατσαρόλα, με σάλτσα φρέσκιας ντομάτας και κρεμμυδάκι ή να τις συνδυάσεις με κοκκινιστό κοτόπουλο.

 

empty alt

Τι ενώνει το τυρί με το κρασί;

Το τυρί αλλάζει την αντίληψη της γεύσης του κρασιού, ενισχύοντας τα φρουτένια αρώματά του.Δεν είναι τυχαίο ότι ο καλύτερος μεζές για το κρασί, λευκό ή κόκκινο, παραμένει το τυρί.
empty alt

Για πόσο χρόνο διατηρείται φρέσκο το κρασί μετά το άνοιγμα της φιάλης;

Σίγουρα θα σου έχει τύχει να περισσέψει κρασί από ένα δείπνο, να το δοκιμάσεις μερικές ημέρες αργότερα και να απογοητευτείς τόσο, ώστε να αναρωτηθείς αν είναι το ίδιο με εκείνο που είχες πιει το πρώτο βράδυ.
empty alt

10 γαστρονομικές τάσεις που περιμένουμε για το 2018

Εδώ και τέσσερα χρόνια το Pinterest δημοσιεύει τη λίστα Pinterest 100, με τις τάσεις που προβλέπει ότι θα πάρουν μεγαλύτερες διαστάσεις στη διάρκεια της επόμενης χρονιάς.
empty alt

Τι άλλο θα δουν τα μάτια μας; Έφτιαξαν ντόνατ που φωσφορίζει!

Mετά τον καφέ στο αβοκάντο, ξέρεις, το avolatte, που δημιούργησε ένα καφέ στη Μελβούρνη, η Αυστραλία πρωτοτυπεί και πάλι και συστήνει στον κόσμο το glownut, το ντόνατ που φωσφορίζει! Είναι το φαγητό που υπόσχεται ότι μπορείς να το φας άφοβα σε συνθήκες απόλυτου σκότους, π.
empty alt

7 tips για να μειώσεις τον όγκο των άπλυτων πιάτων

Αν σιχαίνεσαι το πλύσιμο των πιάτων, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι απλώς τα ξεπλένεις και τα βάζεις στο πλυντήριο, υπάρχουν τρόποι να περιορίσεις σημαντικά τον όγκο τους χωρίς να κάνεις… συμβιβασμούς στη μαγειρική σου, να καταφύγεις στο delivery ή στα σερβίτσια μίας χρήσης! Όπως είναι οι […]
empty alt

Nέες ημερομηνίες για τη FOOD EXPO 2020

H διεξαγωγή της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων & Ποτών FOOD EXPO 2020 μετατίθεται για 16-18 Μαΐου λόγω των πρόσφατων εξελίξεων της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
empty alt

Ντομάτα + μοτσαρέλα = ο απόλυτος συνδυασμός του καλοκαιριού

Υπάρχει κάτι πιο τέλειο από μια σαλάτα caprese το καλοκαίρι; Δροσερή, ελαφριά, με χρώμα και άρωμα που σε ταξιδεύει σε Μεσόγειο.
empty alt

Αγγούρι: ένα υπερόπλο στο νεσεσέρ της ομορφιάς σας

Εκτός από δροσερό και νόστιμο, έχει πολλά οφέλη για το δέρμα σας

Back To Top