Αν θέλετε να κάνετε τη διαφορά στη γεύση, τη διάρκεια ζωής και την θρεπτικά αξία των φρούτων δείτε ποια είναι τα μυστικά τους.

 

Αν θέλετε να κάνετε τη διαφορά στη γεύση, τη διάρκεια ζωής και την θρεπτικά αξία των φρούτων δείτε ποια είναι τα μυστικά τους.

* Αν θέλετε να αδυνατίσετε, να προτιμάτε τα άγουρα φρούτα. Όσο πιο άγουρα, τόσο περισσότερο κόβουν την όρεξη και τόσο πιο χαμηλά διατηρούν τα επίπεδα γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα.

* Να τα βάζετε άπλυτα στο ψυγείο. Το πλύσιμο δημιουργεί υγρασία, η οποία ευνοεί την επιβίωση των μικροβίων.

* Μην τα βράζετε με τις ώρες. Η παρατεταμένη θερμική επεξεργασία (βράσιμο, ψήσιμο, τηγάνισμα) καταστρέφει ορισμένα θρεπτικά συστατικά, ιδίως τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες (λ.χ. C, βιταμίνες συμπλέγματος Β) και διασπά τις φυτικές ίνες σε απλά μόρια γλυκόζης.

* Βάλτε τα άφοβα στην κατάψυξη. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ελαττώνουν τα θρεπτικά συστατικά τους, αλλά αντιθέτως καθυστερούν την καταστροφή τους και τα διατηρούν ασφαλή. Αρκεί να μην τα βάλετε στην κατάψυξη έπειτα από θερμική επεξεργασία (π.χ. ζεμάτισμα).

* Να τα προτιμάτε ολόκληρα. Η κατανάλωση μαζί με τη φλούδα τους αυξάνει πολύ λιγότερο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα απ’ ό,τι η κατανάλωση του χυμού τους, λόγω της κατανάλωσης των φυτικών ινών τους. Έτσι, διατηρείται υπό έλεγχο η πείνα και τροφοδοτείται σταθερά ο οργανισμός με ενέργεια (θερμίδες).

* Μην κάνετε υπερβολές με τα αποξηραμένα. Η αποξήρανση δεν καταστρέφει τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων αλλά η αφαίρεση του νερού σημαίνει περισσότερες θερμίδες σε μικρότερες μερίδες. Να διαβάζετε τις ετικέτες των συσκευασιών διότι μπορεί να έχουν προστεθεί ζάχαρη ή λιπαρά. Δύο έως τρία μέτρια αποξηραμένα φρούτα αντιστοιχούν σε μία μικρομερίδα φρούτου.

* Να χρησιμοποιείτε συχνά ξύσμα από πορτοκάλι. Ή λεμόνι ή όποιο άλλο εσπεριδοειδές σας αρέσει. Περιέχει πανίσχυρες αντιοξειδωτικές ουσίες και πηκτίνη (ρίχνει τη χοληστερόλη). Να βάζετε ξύσμα σε όλες τις συνταγές που περιέχουν τον χυμό τους και ει δυνατόν να τα χρησιμοποιείτε ολόκληρα στην παρασκευή χυμών.

* Προσοχή στο γκρέιπ φρουτ. Η συχνή κατανάλωσή του επηρεάζει τα ηπατικά ένζυμα που μεταβολίζουν τα φάρμακα και γι’ αυτό έχει βρεθεί ότι μπορεί να επηρεάσει 85 διαφορετικά φάρμακα (από αντιβιοτικά και υπερτασικά έως αντιπηκτικά). Αν παίρνετε φάρμακα, ρωτήστε τον γιατρό σας αν μπορείτε να τρώτε γκρέιπ φρουτ.

 

empty alt

Το «καθόλου» αλάτι βλάπτει

Η λίγη ποσότητα αλατιού στο φαγητό επιβαρύνει τον οργανισμό περισσότερο από την μέτρια. Αυτό υποστηρίζουν καναδοί ερευνητές, αντικρούοντας τα μέχρι σήμερα δεδομένα και προκαλώντας αντιδράσεις.
empty alt

5 tips για να διαλέγεις πάντα το σωστό καρπούζι

Καρπούζι και καλοκαίρι είναι δύο πράγματα απόλυτα συνδεδεμένα! Θα συμφωνήσεις όμως ότι είναι δύσκολο να διαλέξεις το σωστό.
empty alt

ΔΡΑΜΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑ

Όλα ξεκίνησαν όταν μια ιδέα της Εύης Τζήμου, ενός ανθρώπου που υπηρετεί την Περιφέρεια της Δράμας με μεράκι και επαγγελματισμό, πήρε “σάρκα και οστά” το 2014 οπότε και πραγματοποιήθηκε η πρώτη Δραμοινογνωσία.
empty alt

Πώς θα μαγειρέψεις τα μεγάλα σπαράγγια

Τα λεπτά σπαράγγια καθαρίζονται πιο εύκολα, όμως εκείνα που έχουν μεγαλύτερο πάχος, αν και πιο «μπελαλίδικα» στην προετοιμασία, έχουν περισσότερη σάρκα και είναι πιο ανθεκτικά στο μαγείρεμα, με αποτέλεσμα να μη λιώνουν εύκολα αλλά να γίνονται τραγανά και πλούσια.
empty alt

Στήθος γαλοπούλας με δεντρολίβανο

Καρυκεύστε τη γαλοπούλα με ένα μείγμα από δεντρολίβανο, σκόρδο και πάπρικα. Αν τρίψετε το μισό μείγμα απευθείας στο κρέας κάτω από το δέρμα, μπορείτε να αφαιρέσετε την πέτσα πριν το σερβίρετε και να μη χάσετε καθόλου τη γεύση.
empty alt

Λευκά λαζάνια με κοτόπουλο, σπανάκι και μανιτάρια

Λίγα πράγματα είναι πιο ευχάριστα από ένα τετράγωνο κομμάτι με λιωμένο τυρί και λαζάνια. Αυτή η κρεμώδης λευκή συνταγή με λαζάνια, φτιαγμένη εξαιρετικά με μια έξτρα τυρώδη σάλτσα τύπου μπεσαμέλ που ονομάζεται Mornay, έχει γέμιση με ψιλοκομμένο κοτόπουλο, σπανάκι, μανιτάρια και φρέσκα βότανα – και...
empty alt

Εξωτικές μπάρες cheesecake-καρύδας

Όχι μόνο για τους λάτρεις της καρύδας, αυτό το επιδόρπιο έχει όλα όσα αγαπάτε στις μπάρες cheesecake, καθώς και την ονειρικότητα της κρεμώδους καρύδας. Σκεφτείτε piña coladas ή πίτα με κρέμα καρύδας σε ένα επιδόρπιο με στρώσεις που είναι πιο εύκολο να το φτιάξετε και να το μοιραστείτε (ιδανικό για πάρτι,...
empty alt

Pasta Alla Gricia: μια μπουκιά και βρίσκεσαι στη Ρώμη

Εύκολη συνταγή για λαχταριστά ζυμαρικά με ιταλική σφραγίδα

Back To Top