Σε όλους μας έχει συμβεί να το ρίξουμε στα… σουβλάκια στις 2 η ώρα το πρωί ή να βγούμε για ένα ποτό και το ένα να γίνουν δύο, τρία και τέσσερα.

Σε όλους μας έχει συμβεί να το ρίξουμε στα… σουβλάκια στις 2 η ώρα το πρωί ή να βγούμε για ένα ποτό και το ένα να γίνουν δύο, τρία και τέσσερα. Με τη γνωστή κατάληξη: το άλλο πρωί θα ξυπνήσουμε με ένα στομάχι που διαμαρτύρεται και το κεφάλι μας «κουδούνι».

Πώς θα προστατεύσουμε λοιπόν τον εαυτό μας από τις διατροφικές καταχρήσεις χωρίς να στερηθούμε τις αγαπημένες μας γευστικές απολαύσεις; Το μυστικό κρύβεται στον τρόπο σκέψης μας.

Αν αρχίσουμε να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας, να χαιρόμαστε την καθημερινότητά μας και να μην αφήνουμε τις αρνητικές σκέψεις να μας κυριεύουν, θα αντιμετωπίζουμε το φαγητό και το ποτό σαν μια ακόμα (συμπληρωματική) απόλαυση και όχι σαν το νόημα της ζωής μας.

Διαφορετικά, θα είναι ευκολότερο να καταφύγουμε στην υπερβολή, μετά να πλημμυρίσουμε από τύψεις, η αυτοεκτίμησή μας να υποστεί πλήγμα και να εγκλωβιστούμε έτσι σε ένα φαύλο κύκλο.

Οι παρακάτω δύο στρατηγικές θα γίνουν σύμμαχοί μας:

1. Φάε ό,τι σε κάνει να νιώθεις ωραία (εκείνη τη στιγμή και τις επόμενες ώρες). Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μπορείς να τρως οτιδήποτε δεν… σου προκαλεί γαστρεντερίτιδα. Για να καταλάβεις ποιες τροφές πληρούν το συγκεκριμένο κριτήριο, προτού τις καταναλώσεις κάνε στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις;

-Αυτή η τροφή υποστηρίζει το σκοπό μου να διατηρήσω ή να αποκτήσω το σώμα που θέλω; (Αν ναι, μπορείς να ενδώσεις!)

-Αν όχι, θα μου προκαλέσει αργότερα τύψεις; (Αν όχι, μπορείς να τη δοκιμάσεις!)

-Ακόμα και αν αυτή η τροφή δεν υποστηρίζει το σκοπό μου, θα μου προσφέρει κάποια καινούρια εμπειρία; (Αν όχι, μην ενδώσεις!)

Το μυστικό είναι να κάνεις συνειδητές διατροφικές επιλογές, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι ενδίδεις, πού και πού, σε αμαρτωλούς πειρασμούς.

2. Ακολούθησε τον «κανόνα της πρώτης μπουκιάς». Αυτή η πρώτη γουλιά από ένα καλό κρασί Sauvignon Blanc μια ζεστή, ηλιόλουστη ημέρα. Αυτή η πρώτη μπουκιά ενός cookie που μόλις βγήκε από το φούρνο. Προτού προχωρήσεις στη δεύτερη, απόλαυσε την πρώτη, αργά. Έτσι θα τρως συνειδητά και, ειλικρινά, θα προστατέψεις τον εαυτό σου από τις υπερβολές. Το συγκεκριμένο κόλπο έχει και βιολογική βάση: τρώγοντας σιγά σιγά, δίνεις στον εγκέφαλό σου το χρονικό περιθώριο να συνειδητοποιήσει ότι το στομάχι σου έχει γεμίσει, προτού περάσεις το «κατώφλι» που οδηγεί στην υπερβολή, τη δυσπεψία και τα περιττά κιλά.

empty alt

5 υγιεινά σνακ για το παιδί στην παραλία που θα σας λύσουν τα χέρια

Αν πρόκειται να περάσετε μία ολόκληρη ημέρα στην παραλία ή έχετε μπροστά σας ένα μεγάλο ταξίδι, σίγουρα θα αναρωτιέστε ποια σνακ πρέπει να πάρετε μαζί σας ώστε τα παιδιά να χορτάσουν αλλά και να μην μπουν στον πειρασμό να αγοράσουν τυποποιημένα και πιθανόν ανθυγιεινά προϊόντα.
empty alt

Οι λιπαρές τροφές ευνοούν τη μακροζωία

Τα «παρεξηγημένα» λιπαρά απενοχοποιούνται από μια νέα, μεγάλη έρευνα. Όπως ανακάλυψε μια ομάδα ειδικών αφού μελέτησε τα στοιχεία διατροφής και διάρκειας ζωής 135.000 ανθρώπων από 18 χώρες, όσοι καταναλώνουν περισσότερα λιπαρά διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο θανάτου από εκείνους που τρώνε...
empty alt

Αυτές είναι οι 4 τροφές που γιγαντώνουν την πείνα σου

Αφού μόλις πριν λίγο έφαγα, γιατί πεινάω πάλι; Γιατί ξυπνάω μέσα στο βράδυ και πηγαίνω σαν υπνωτισμένος στο ψυγείο; Σίγουρα σου έχει συμβεί και ακόμα πιο σίγουρα, αυτό δεν βοηθάει καθόλου ούτε την πέψη ούτε τη σταθεροποίηση των κιλών σου.
empty alt

Μια νέα έρευνα σε ενθαρρύνει να πίνεις καφέ με τους κουβάδες

Καλά νέα για τους λάτρεις του καφέ. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη (PLOS Biology), ακόμα και τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα παρουσιάζουν οφέλη για την υγεία, ιδιαίτερα για όσους αναρρώνουν από καρδιακό επεισόδιο.
empty alt

«Γιατί αφήνω τα παιδιά μου να τρώνε γλυκά μόνο το Σαββατοκύριακο»

Δεν θυμάμαι αν ήταν η 3η, 4η η 50η φορά που σταματούσαμε στο φορτηγάκι με τα παγωτά μπροστά από το δημοτικό σχολείο των παιδιών μου, αλλά τελικά το συνειδητοποίησα: είχαμε πρόβλημα με τα γλυκά.
empty alt

Τα πιο δροσιστικά ροφήματα που θα σε ενυδατώσουν στον καύσωνα

Όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες τόσο θα αυξάνονται οι ανάγκες σου σε ενυδάτωση! Επειδή το νερό δεν φαίνεται πάντα η πιο δελεαστική επιλογή κι επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν διψάσουν έχουν φροντίσει να βάλουν ό,τι χρειάζονται στο ψυγείο τους… και για να μη φορτωθείς άχρηστες θερμίδες τώρα […]
empty alt

Παγκόσμια Μέρα Μπίρας και σου έχουμε 7 λόγους για να πιείς μια «στην υγειά» σου

Μερικές φορές δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την απόλαυση μιας παγωμένης μπίρας – ειδικά τώρα που ο καιρός αρχίζει να ζεσταίνει και να προχωράμε προς το καλοκαίρι.
empty alt

Το No 1 φρούτο για τον διαβήτη, που προτείνεται από διαιτολόγους

Η κατανάλωση αυτού του νόστιμου φρούτου μπορεί να σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Back To Top