Το εύγεστο φαγητό θέλει την απόλυτη προσοχή μας . Αυτό υποστηρίζει μια νέα έρευνα η οποία αποκαλύπτει ότι ακόμα και το πιο τέλειο έδεσμα έχει ήπια γεύση όταν το τρώμε μπροστά στην τηλεόραση ή κάνουμε οτιδήποτε αποσπά την προσοχή μας από το πιάτο.

Το εύγεστο φαγητό θέλει την απόλυτη προσοχή μας . Αυτό υποστηρίζει μια νέα έρευνα η οποία αποκαλύπτει ότι ακόμα και το πιο τέλειο έδεσμα έχει ήπια γεύση όταν το τρώμε μπροστά στην τηλεόραση ή κάνουμε οτιδήποτε αποσπά την προσοχή μας από το πιάτο. Το αποτέλεσμα πιθανώς εξηγεί γιατί το που καταναλώνουμε φαγητό μπροστά στην τηλεόραση έχει αποδειχθεί εμπόδιο στις προσπάθειες αδυνατίσματος.

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει επίσης ότι όποιος τρώει μηχανικά, τρώει περισσότερο επειδή δεν αντιλαμβάνεται ο οργανισμός του ότι έχει χορτάσει.

Έξι στα δέκα γεύματα στη Δύση καταναλώνονται μπροστά στην τηλεόραση, αλλά οι επιστήμονες από την Ολλανδία υποστηρίζουν ότι αν κλείναμε την TV θα τρώγαμε λιγότερο και θα απολαμβάναμε το φαγητό μας περισσότερο. Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Psychological Science», φέρνει στο φως μια σειρά πειραμάτων με εθελοντές, οι οποίοι άλλοτε αφοσιώνονταν στο φαγητό τους και άλλοτε έτρωγαν μηχανικά, επειδή ταυτοχρόνως έπρεπε να κάνουν κάτι άλλο – λ.χ. να συμπληρώνουν τεστ μνήμης.

Όσο αλμυρό, πικρό ή γλυκό κι αν ήταν το φαγητό τους, οι εθελοντές το χαρακτήριζαν «ήπιο» όταν έτρωγαν μηχανικά. Επιπλέον, νόμιζαν ότι είχαν φάει λιγότερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα, ενώ δίχως να το συνειδητοποιούν επέλεγαν τα πιο αλμυρά εδέσματα ή έβαζαν περισσότερη ζάχαρη στα ροφήματά τους.

Οι δρες Λόττε βαν Ντίλλεν από το Πανεπιστήμιο του Leiden και Ρέινε βαν ντερ Βαλ από το Πανεπιστήμιο Raboud, που προχώρησαν τη μελέτη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «η αντίληψη της γεύσης αμβλύνεται» όταν κάποιος τρώει την ώρα που κάνει κάτι που αποσπά την προσοχή του, όπως «το να βλέπει τηλεόραση ή να οδηγεί το αυτοκίνητό του».

Οι συνήθειες αυτές «μπορεί να συμβάλλουν στις ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες, όπως η αυξημένη πρόσληψη παχυντικών τροφίμων ή η προσθήκη περισσότερων ενισχυτικών γεύσεως (σ.σ. όπως η ζάχαρη και το αλάτι) στην τροφή», σημειώνουν στο άρθρο τους. Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι όταν τρώμε μηχανικά μπορεί να καταναλώσουμε 10% περισσότερο φαγητό απ’ ό,τι όταν συγκεντρωνόμαστε στο πιάτο μας.

empty alt

Έτσι θα αποφύγεις να το παρακάνεις με το φαγητό (και το ποτό)

Σε όλους μας έχει συμβεί να το ρίξουμε στα… σουβλάκια στις 2 η ώρα το πρωί ή να βγούμε για ένα ποτό και το ένα να γίνουν δύο, τρία και τέσσερα.
empty alt

Ποια τρόφιμα μπορούμε να καταναλώσουμε μετά την ημερομηνία λήξης τους;

Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στους σχολαστικούς, που πετούν μια τροφή στα σκουπίδια δευτερόλεπτα αφού παρέλθει η ημερομηνία λήξης της.
empty alt

Kombucha: Πόσο καλό μας κάνει το νέο hot ρόφημα;

Μετά τα juice bars, το αβοκάντο και τον ενεργό άνθρακα, η νέα τάση υγιεινής διατροφής που μας έρχεται είναι το kombucha: ένα μη αλκοολούχο ρόφημα κινεζικής προέλευσης, που φτιάχνεται με ζυμωμένο τσάι πλούσιο σε προβιοτικά.
empty alt

«Γιατί αφήνω τα παιδιά μου να τρώνε γλυκά μόνο το Σαββατοκύριακο»

Δεν θυμάμαι αν ήταν η 3η, 4η η 50η φορά που σταματούσαμε στο φορτηγάκι με τα παγωτά μπροστά από το δημοτικό σχολείο των παιδιών μου, αλλά τελικά το συνειδητοποίησα: είχαμε πρόβλημα με τα γλυκά.
empty alt

Δέκα υλικά στην κουζίνα σου για γρήγορα και υγιεινά σνακ

1. Μαρούλι. Είναι ο τέλειος καμβάς για να ετοιμάσεις μια δροσερή και εύκολη σαλάτα προσθέτοντας οποιαδήποτε άλλα υλικά υπάρχουν στο ψυγείο σου.
empty alt

Πώς να κάνεις τον καφέ σου εξαιρετική πηγή ενέργειας και ωφέλιμων ιδιοτήτων

Ανήκετε σε αυτούς που ξεχνάνε να πάρουν τη βιταμίνη τους αλλά και σε αυτούς που δεν ξεχνάνε ποτέ τον καφέ τους; Τότε σας έχουμε καλά νέα κι έναν εύκολο τρόπο να τονώσετε το αγαπημένο σας ρόφημα με ακόμα πιο ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σας.
empty alt

7 τρόποι να χρησιμοποιήσεις ένα λεμόνι

Τα λεμόνια είναι ένα από τα πιο ευέλικτα φρούτα. Για του λόγου το αληθές, καθώς πλησιάζει η εποχή τους ανακάλυψε 7 από τις χρήσεις τους στη μαγειρική και όχι μόνο! 1.
empty alt

Τα διατροφικά οφέλη του λωτού για να τον βάλεις στην καθημερινή σου διατροφή

Ο λωτός είναι ένα μοναδικό φρούτο εποχής, πλούσιο σε οφέλη για τον οργανισμό μας και με γλυκιά γεύση που μπορεί να το καταστήσει στο τέλειο εναλλακτικό μιας λιχουδιάς με μπόλικη ζάχαρη και λιπαρά.
Back To Top