Το επιστημονικό όνομα για το σύκο είναι το Ficus carica. Το σχήμα του λένε ότι θυμίζει δάκρυ, αλλά εγώ θα έλεγα μάλλον ότι μοιάζει με μια σταγόνα υπέρτατης απόλαυσης.

Το επιστημονικό όνομα για το σύκο είναι το Ficus carica. Το σχήμα του λένε ότι θυμίζει δάκρυ, αλλά εγώ θα έλεγα μάλλον ότι μοιάζει με μια σταγόνα υπέρτατης απόλαυσης. Έχουν περίπου το μέγεθος του αντίχειρα, γεμίζουν με εκατοντάδες μικροσκοπικούς σπόρους και έχουν μια μοβ ή πράσινη φλούδα. Η σάρκα του καρπού είναι ροζ και έχει ήπια, γλυκιά γεύση.

Τα σύκα – και τα φύλλα τους – είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και προσφέρουν μια ποικιλία από πιθανά οφέλη για την υγεία. Μπορούν να προωθήσουν την υγιή πέψη, να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

 

Διατροφικό προφίλ

Τα φρέσκα σύκα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ενώ είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες, καθιστώντας τα μια εξαιρετική προσθήκη σε μια υγιεινή διατροφή.

Ένα μικρό (40 γραμμάρια) φρέσκο σύκο περιέχει:

Θερμίδες: 30

Πρωτεΐνη: 0 γραμμάρια

Λίπος: 0 γραμμάρια

Υδατάνθρακες: 8 γραμμάρια

Ίνες: 1 γραμμάριο

Χαλκός: 3% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας (ΣΗΠ)

Μαγνήσιο: 2% της ΣΗΠ

Κάλιο: 2% της ΣΗΠ

Ριβοφλαβίνη: 2% της ΣΗΠ

Θιαμίνη: 2% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Β6: 3% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Κ: 2% της ΣΗΠ

Τα φρέσκα σύκα περιέχουν μερικές θερμίδες από τη φυσική ζάχαρη, αλλά το να έχεις μαζί σου μερικά σύκα είναι ένα ωφέλιμο, σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες ή μια εύκολη υγιεινή προσθήκη σε ένα γεύμα.

Από την άλλη, τα αποξηραμένα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και είναι πλούσια σε θερμίδες, καθώς η ζάχαρη συμπυκνώνεται όταν στεγνώσουν τα φρούτα.

Τα σύκα περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες μεγάλης ποικιλίας θρεπτικών συστατικών, αλλά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε χαλκό και βιταμίνη Β6.

Ο χαλκός είναι ένα ζωτικό μέταλλο που εμπλέκεται σε διάφορες σωματικές διεργασίες, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού και της παραγωγής ενέργειας, καθώς και στο σχηματισμό κυττάρων αίματος, συνδετικών ιστών και νευροδιαβιβαστών.

Η βιταμίνη Β6 είναι μια βασική βιταμίνη απαραίτητη για να βοηθήσει το σώμα να διαλύσει τις διατροφικές πρωτεΐνες και να δημιουργήσει νέες πρωτεΐνες. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου.

figs

Οφέλη

Τα σύκα έχουν πολλά πιθανά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της υγείας του πεπτικού συστήματος και της καρδιάς, καθώς και δυνητικά βοηθώντας στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Προωθούν την πεπτική υγεία

Τα σύκα έχουν χρησιμοποιηθεί εδώ και χρόνια ως θεραπεία στο σπίτι ή ως εναλλακτική θεραπεία για πεπτικά προβλήματα όπως η δυσκοιλιότητα.

Περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην προαγωγή της πεπτικής υγείας, μειώνοντας τη δυσκοιλιότητα και χρησιμεύουν ως πρεβιοτική – ή πηγή τροφής για τα υγιή βακτήρια που εισβάλλουν στο έντερο.

Μπορεί να βελτιώσουν την υγεία των αγγείων και της καρδιάς

Τα σύκα μπορεί να βελτιώσουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα λίπους στο αίμα, γεγονός που μπορεί να καλυτερεύσει την υγεία των αγγείων και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα

Μια μελέτη από σε άτομα με διαβήτη τύπου 1 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τσαγιού συκιάς στο πρωινό μπορεί να έχει μειώσει τις ανάγκες τους σε ινσουλίνη. Τον μήνα που έλαβαν τσάι από φύλλα συκιάς, οι δόσεις ινσουλίνης μειώθηκαν κατά περίπου 12%.

Επιπλέον, μια πιο πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι τα ποτά που περιέχουν υψηλές δόσεις εκχυλίσματος χυμού σύκων είχαν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη (GI) από τα ποτά χωρίς εκχύλισμα χυμού σύκων, που σημαίνει ότι αυτά τα ποτά θα είχαν πιο ευνοϊκή επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες

Έχουν διεξαχθεί πολλές υποσχόμενες μελέτες δοκιμαστικών σχετικά με τις επιπτώσεις των φύλλων συκιάς στα καρκινικά κύτταρα.

Τα φύλλα συκιάς έχουν δείξει ότι εμφανίζουν αντικαρκινική δράση κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου του ανθρώπου, του καρκίνου του μαστού, του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και των καρκινικών κυττάρων του ήπατος.

Κάνουν καλό στο δέρμα

Τα σύκα μπορεί να έχουν κάποια ευεργετικά αποτελέσματα στο δέρμα, ειδικά σε άτομα με αλλεργική δερματίτιδα – ξηρότητα ή φαγούρα στο δέρμα ως αποτέλεσμα αλλεργιών.

 

 

empty alt

Πόση γυμναστική «στοιχίζει» ένα χάμπουρκερ;

Eνα μεγάλο χάμπουργκερ παρέχει 24 γραμμάρια λίπους και 490 θερμίδες, οι οποίες αντιστοιχούν στο 19,6% των ημερήσιων θερμίδων του μέσου άνδρα ενός άνδρα και στο 24,5% εκείνων μιας γυναίκας.
empty alt

Βραδινό φαγητό: Μύθοι και αλήθειες

Μύθος: Το βραδινό φαγητό παχαίνει Αλήθεια: Το σύνολο των θερμίδων της ημέρας παχαίνει η αδυνατίζει ανεξάρτητα από την ώρα της λήψης του φαγητού Μύθος: Να μην τρώμε τίποτα μετα τις 8 μμ Αλήθεια: Το βραδινό φαγητό είναι εξίσου σημαντικό όπως και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας.
empty alt

Τελικά μπορούμε να χάσουμε κιλά πίνοντας κρύο νερό;

Ίσως έχεις ακούσει ότι πίνοντας κρύο νερό επιταχύνεις το μεταβολισμό σου και καις περισσότερες θερμίδες στη διάρκεια της ημέρας, αλλά δυστυχώς πρόκειται για μύθο.
empty alt

Μίλα μου για μήλα και όχι μόνο…

  Τα φρούτα έχουν σίγουρα μια θέση στο πρόγραμμα απώλειας βάρους. Εδώ είναι οι καλύτερες επιλογές που σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας.
empty alt

Χριστουγεννιάτικο δέντρο φρούτων

Αν ψάχνεις για μια υγιεινή εναλλακτική επιλογή για τις γεμάτες πιατέλες με τα χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακάρονα, οι δίπλες και οι κουραμπιέδες ή απλώς θέλεις να φτιάξεις κάτι διασκεδαστικό με τα παιδιά σου ή τα ανίψια σου ένα κρύο απόγευμα, αξίζει τον κόπο να δοκιμάσεις […]
empty alt

5 δημιουργικοί τρόποι να βάλεις τα λαχανικά στη διατροφή σου

Ακόμα και αν το μπρόκολο ή το καρότο δεν ανήκουν στις αγαπημένες σου τροφές, οι παρακάτω ιδέες θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την ποσότητα λαχανικών που καταναλώνεις καθημερινά, αλλά και να τα απολαμβάνεις πραγματικά.
empty alt

Ποιος είναι ο πιο υγιεινός τρόπος για να μαγειρέψεις και να απολαύσεις τα αυγά;

Τα αυγά είναι ένα φτηνό αλλά εξαιρετικά θρεπτικό φαγητό. Περιέχουν σχετικά λίγες θερμίδες, αλλά είναι γεμάτα με: πρωτεΐνες βιταμίνες μεταλλικά στοιχεία υγιή λίπη διάφορα ιχνοστοιχεία Τα αυγά είναι νόστιμα και μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να συνδυαστούν εύκολα με...
empty alt

Γιατί να βάλεις τα σπαράγγια στη διατροφή σου

Αυτό το δημοφιλές λαχανικό διατίθεται σε διάφορα χρώματα, όπως πράσινο, λευκό και μοβ. Χρησιμοποιείται σε πιάτα σε όλο τον κόσμο, όπως φριτάτες, ζυμαρικά και πατάτες.

Back To Top