Το πιλάφι όταν δεν είναι επιτυχημένο μπορεί να βγει άνοστο, μονότονο, νοσοκομειακό. Αν όμως ξέρεις πώς φτιάχνεται, μπορεί να αναδειχθεί ακόμα και στον πρωταγωνιστή ενός τραπεζιού.

Το πιλάφι όταν δεν είναι επιτυχημένο μπορεί να βγει άνοστο, μονότονο, νοσοκομειακό. Αν όμως ξέρεις πώς φτιάχνεται, μπορεί να αναδειχθεί ακόμα και στον πρωταγωνιστή ενός τραπεζιού. Κάνε την αρχή, ακολουθώντας τα παρακάτω tips.

1. Σοτάρισε τις αρωματικές ύλες. Γιατί το πιλάφι είναι πιο αρωματικό από το απλό ρύζι στον ατμό; Το μυστικό κρύβεται στα αρωματικά συστατικά που χρησιμοποιούνται, όπως το ξερό ή φρέσκο κρεμμύδι, το σκόρδο και το καρότο. Ξεκίνησε λοιπόν σοτάροντας περίπου ¾ φλιτζ. αρωματικές ύλες (πάντα κρεμμύδι, συν ό,τι άλλο υπάρχει στην κουζίνα σου), σε ελαιόλαδο ή ανάλατο βούτυρο, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά μέχρι το κρεμμύδι να μαλακώσει και να γίνει διάφανο. Πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι.

2. Ώρα για το ρύζι. Μόλις η βάση είναι έτοιμη, πρόσθεσε στο αρωματικό μείγμα 1 φλιτζάνι ρύζι για πιλάφι, όπως bonnet, νυχάκι ή ακόμα και μπασμάτι. Άφησέ το για περίπου 3 λεπτά, μέχρι να αρχίσει να γίνεται διάφανο και να απελευθερώνει τα αρώματά του.

3. Ενίσχυσε τη γεύση με μπαχαρικά ή ζωμό. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο απλό ρύζι και ένα νόστιμο πιλάφι είναι το υγρό όπου μαγειρεύτηκε. Υπάρχουν δύο τρόποι να προσθέσεις γεύση στο νερό όπου βράζει. Είτε χρησιμοποιώντας, αντί για σκέτο νερό, κάποιο ζωμό κρέατος ή θαλασσινών, είτε ρίχνοντας στο νερό μπαχαρικά όπως κόλιανδρο, κύμινο, κανέλα ή κάρι. Μην το παρακάνεις με την ποικιλία και τις ποσότητες των μπαχαρικών όμως. Το ζητούμενο είναι να δώσεις, μεν, άρωμα στο ρύζι σου, αλλά χωρίς τα μπαχαρικά να επισκιάσουν τις άλλες γεύσεις.

4. Βράσε το ρύζι. Ανεξαρτήτως από τη μέθοδο που θα επιλέξεις για να δώσεις γεύση, άφησε το ρύζι να πάρει μια βράση και μετά χαμήλωσε τη φωτιά. Σκέπασέ το και άφησε το μείγμα να σιγοβράσει για περίπου 12-15 λεπτά, μέχρι να πιει το νερό του.

5. Άφησέ το να ξεκουραστεί. Απομάκρυνε την κατσαρόλα από τη φωτιά και ανακάτεψε το ρύζι με ένα πιρούνι για να αφρατέψει. Κάλυψε το σκεύος με μια καθαρή πετσέτα κουζίνας και άφησέ το για 5 λεπτά. Η πετσέτα θα απορροφήσει την υγρασία, ώστε το ρύζι να παραμείνει αφράτο και νόστιμο χωρίς να λασπώσει.

6. Ολοκλήρωσε με τη γαρνιτούρα. Πρόσθεσε από πάνω 2 κ.σ. φρέσκα βότανα (π.χ. κόλιανδρο, μαϊντανό ή δυόσμο), για έξτρα χρώμα και άρωμα και, αν θέλεις, συμπλήρωσε το πιάτο με λίγους ψιλοκομμένους ξηρούς καρπούς (όπως αμύγδαλα, φιστίκια ή πεκάν), που θα το κάνουν ελαφρώς τραγανό. Αν θέλεις να δώσεις στη γεύση μια γλυκιά διάσταση, ολοκλήρωσε τη γαρνιτούρα με λίγες σταφίδες.

empty alt

Πώς διατηρείς τα φρέσκα κρεμμυδάκια… φρέσκα για καιρό;

Τα φρέσκα κρεμμυδάκια δεν διατηρούνται στον πάγκο της κουζίνας, αλλά θέλουν ψυγείο. Ο τρόπος συντήρησής τους δεν παραπέμπει στις ρίζες αλλά στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, επομένως πρέπει να τα αντιμετωπίζεις όπως το σπανάκι ή ο μαϊντανός και όχι σαν τα ξερά κρεμμύδια ή τις πατάτες.
empty alt

Πώς θα ξαναδώσεις ζωή στις λιαστές ντομάτες που αγοράζεις σε σακουλάκι

Οι λιαστές ντομάτες που αγοράζεις στο βαζάκι, διατηρημένες σε λάδι, είναι έτοιμες για χρήση. Τι κάνεις όμως αν βρεθείς με ένα σακουλάκι λιαστές ντομάτες οι οποίες αναζητούν επειγόντως τρόπο για να αποκτήσουν ξανά ένα μέρος της υγρασίας τους, διαφορετικά δεν τρώγονται με τίποτα; Καταρχάς, γιατί να...
empty alt

Το ιδανικό μπολ για να φτιάξεις μια σαλάτα

Με την άνοδο της θερμοκρασίας επιστρέψαμε, επίσημα, στην εποχή που οι σαλάτες κυριαρχούν στο μενού μας. Ιδιαίτερα αν προσπαθούμε να φτιάξουμε σώμα για παραλία.
empty alt

Γιορτές φαγητού από όλο τον κόσμο

Σίγουρα δεν είναι λίγοι οι γονείς ή οι παππούδες και γιαγιάδες που όταν βλέπουν ένα παιδί να παίζει με το φαγητό του, σπεύδουν να του πούν πως αυτό που κάνει δεν είναι σωστό και θα έπρεπε να δείχνει περισσότερο σεβασμό, γιατί το φαγητό είναι κάτι το ιερό.
empty alt

Πώς να φτιάξετε τις καλύτερες βραστές πατάτες…

Κανένα συνοδευτικό φαγητών που λειτουργεί ως άριστη γαρνιτούρα αλλά που μπορεί και να σταθεί και μόνο του ως εξαιρετικό πιάτο δεν μπορεί να συγκριθεί με τις πατάτες.
empty alt

Τηγανίτες με λεμόνι και Ricotta

Τέλεια επίγευση ξινού με έναν υπαινιγμό γλυκύτητας, αυτές είναι οι απόλυτα πιο καλοκαιρινές τηγανίτες ρικότας λεμονιού. Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές τηγανίτες βουτύρου, έχουν πιο αφράτη υφή.
empty alt

Ομελέτα με σπαράγγια και κρεμμύδι με κομμάτια πίτας τορτίγια

Ποιος είπε ότι οι ομελέτες είναι μόνο για πρωινό; Αυτό το χορτοφαγικό γεύμα είναι αρκετά πλούσιο για πρωινό, μεσημεριανό ή βραδινό! Συστατικά 225 γρ.
empty alt

Με μόνο 3 υγιεινά υλικά θα έχετε απολαυστικά brownies

Πριν φτάσουμε στη συνταγή αυτή, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στο τι κάνει αυτά τα μπράουνις χωρίς αλεύρι μια εξαιρετική επιλογή για επιδόρπιο, σνακ πριν τον ύπνο ή ακόμα και για πρωινό.

Back To Top