Το πιλάφι όταν δεν είναι επιτυχημένο μπορεί να βγει άνοστο, μονότονο, νοσοκομειακό. Αν όμως ξέρεις πώς φτιάχνεται, μπορεί να αναδειχθεί ακόμα και στον πρωταγωνιστή ενός τραπεζιού.

Το πιλάφι όταν δεν είναι επιτυχημένο μπορεί να βγει άνοστο, μονότονο, νοσοκομειακό. Αν όμως ξέρεις πώς φτιάχνεται, μπορεί να αναδειχθεί ακόμα και στον πρωταγωνιστή ενός τραπεζιού. Κάνε την αρχή, ακολουθώντας τα παρακάτω tips.

1. Σοτάρισε τις αρωματικές ύλες. Γιατί το πιλάφι είναι πιο αρωματικό από το απλό ρύζι στον ατμό; Το μυστικό κρύβεται στα αρωματικά συστατικά που χρησιμοποιούνται, όπως το ξερό ή φρέσκο κρεμμύδι, το σκόρδο και το καρότο. Ξεκίνησε λοιπόν σοτάροντας περίπου ¾ φλιτζ. αρωματικές ύλες (πάντα κρεμμύδι, συν ό,τι άλλο υπάρχει στην κουζίνα σου), σε ελαιόλαδο ή ανάλατο βούτυρο, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά μέχρι το κρεμμύδι να μαλακώσει και να γίνει διάφανο. Πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι.

2. Ώρα για το ρύζι. Μόλις η βάση είναι έτοιμη, πρόσθεσε στο αρωματικό μείγμα 1 φλιτζάνι ρύζι για πιλάφι, όπως bonnet, νυχάκι ή ακόμα και μπασμάτι. Άφησέ το για περίπου 3 λεπτά, μέχρι να αρχίσει να γίνεται διάφανο και να απελευθερώνει τα αρώματά του.

3. Ενίσχυσε τη γεύση με μπαχαρικά ή ζωμό. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο απλό ρύζι και ένα νόστιμο πιλάφι είναι το υγρό όπου μαγειρεύτηκε. Υπάρχουν δύο τρόποι να προσθέσεις γεύση στο νερό όπου βράζει. Είτε χρησιμοποιώντας, αντί για σκέτο νερό, κάποιο ζωμό κρέατος ή θαλασσινών, είτε ρίχνοντας στο νερό μπαχαρικά όπως κόλιανδρο, κύμινο, κανέλα ή κάρι. Μην το παρακάνεις με την ποικιλία και τις ποσότητες των μπαχαρικών όμως. Το ζητούμενο είναι να δώσεις, μεν, άρωμα στο ρύζι σου, αλλά χωρίς τα μπαχαρικά να επισκιάσουν τις άλλες γεύσεις.

4. Βράσε το ρύζι. Ανεξαρτήτως από τη μέθοδο που θα επιλέξεις για να δώσεις γεύση, άφησε το ρύζι να πάρει μια βράση και μετά χαμήλωσε τη φωτιά. Σκέπασέ το και άφησε το μείγμα να σιγοβράσει για περίπου 12-15 λεπτά, μέχρι να πιει το νερό του.

5. Άφησέ το να ξεκουραστεί. Απομάκρυνε την κατσαρόλα από τη φωτιά και ανακάτεψε το ρύζι με ένα πιρούνι για να αφρατέψει. Κάλυψε το σκεύος με μια καθαρή πετσέτα κουζίνας και άφησέ το για 5 λεπτά. Η πετσέτα θα απορροφήσει την υγρασία, ώστε το ρύζι να παραμείνει αφράτο και νόστιμο χωρίς να λασπώσει.

6. Ολοκλήρωσε με τη γαρνιτούρα. Πρόσθεσε από πάνω 2 κ.σ. φρέσκα βότανα (π.χ. κόλιανδρο, μαϊντανό ή δυόσμο), για έξτρα χρώμα και άρωμα και, αν θέλεις, συμπλήρωσε το πιάτο με λίγους ψιλοκομμένους ξηρούς καρπούς (όπως αμύγδαλα, φιστίκια ή πεκάν), που θα το κάνουν ελαφρώς τραγανό. Αν θέλεις να δώσεις στη γεύση μια γλυκιά διάσταση, ολοκλήρωσε τη γαρνιτούρα με λίγες σταφίδες.

empty alt

Τα φρούτα και τα λαχανικά του Μάη

Διανύουμε τον «κερασάρη» ή «πράσινο» μήνα, όπως λέγεται. Στην έναρξή του γιορτάζουμε την ανθοφορία, την καρποφορία, τη φύση.
empty alt

Πρωτοχρονιάτικο δείπνο: η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει μία εβδομάδα πριν!

Όποιο μενού κι αν σχεδιάσεις για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς, υπάρχουν κάποιοι γενικοί κανόνες που θα σου ανοίξουν το δρόμο για την επιτυχία του πάρτι.
empty alt

Τι είναι το συμπυκνωμένο ζαχαρούχο γάλα;

Το αγαπημένο υλικό της παιδικής ηλικίας μας, που απολαμβάναμε σε γλυκά ή και σκέτο με το κουτάλι, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στη ζαχαροπλαστική.
empty alt

Μπορείς να κάνεις κι εσύ μια πανεύκολη σπιτική λεμονάδα

Όταν η ζωή σου δίνει λεμόνια, φτιάξε μια λεμονάδα, όπως λέει μια αγγλόφωνη παροιμία. Και εσύ δεν έχεις παρά να ακολουθήσεις αυτή την προτροπή.
empty alt

Όλα τα μυστικά από τη Μυτιλήνη για να φτιάξεις τις νοστιμότερες παστές σαρδέλες

Ένας από τους απολαυστικότερους μεζέδες για να συνοδεύσεις το ούζο σου τώρα το καλοκαίρι είναι οι παστές σαρδέλες.
empty alt

Ube(r) alles: Μοβ γλυκιά απόλαυση με υγιεινά οφέλη

Αυτά τα εύκολα μπράουνι έχουν ένα από τα πιο αντιφλεγμονώδη λαχανικά και συνδυάζουν γεύση, χρώμα και υγεία
empty alt

Γευστικό ταξίδι στην Τοσκάνη με σαλάτα-τορτελίνι

Ζυμαρικά+σαλάτα = ο πιο δροσερός συνδυασμός του καλοκαιριού
empty alt

Δροσερή σαλάτα με σπανάκι, φράουλες, αβοκάντο & καρύδια

Πάρτε μια γεύση καλοκαιριού με αυτή την υπέροχη σαλάτα

Back To Top