Τρώγονται βραστά ή στον ατμό ως σαλάτα ή ως συνοδευτικό με άλλα χορταρικά – όπως ιδιαίτερα με βλίτα το καλοκαίρι.

Τρώγονται βραστά ή στον ατμό ως σαλάτα ή ως συνοδευτικό με άλλα χορταρικά – όπως ιδιαίτερα με βλίτα το καλοκαίρι. Αλλά είναι εξαιρετικό μαμαδίσιο φαγητό όταν γίνονται γεμιστά, ενώ λίγοι είναι εκείνοι που δεν τα τρώνε τηγανητά. Κι αν είναι γνωστά στην παροιμιώδη φράση «κολοκύθια με τη ρίγανη» – τα κολοκύθια τρώγονται και μαγειρεύονται με άπειρους τρόπους και επίσης προσφέρουν στον οργανισμό σου πολλά οφέλη!

Το κολοκύθι έχει χρησιμοποιηθεί στη λαϊκή ιατρική για τη θεραπεία κρυολογήματος, πόνων και διαφόρων καταστάσεων υγείας.

Εδώ είναι μερικά οφέλη που προσφέρουν τα κολοκυθάκια.

Πλούσιο σε πολλά θρεπτικά συστατικά

Το κολοκύθι είναι πλούσιο σε πολλές βιταμίνες, μέταλλα και άλλες ευεργετικές φυτικές ενώσεις.

Ένα φλιτζάνι (223 γραμμάρια) μαγειρεμένων κολοκυθιών παρέχει:

Θερμίδες: 17

Πρωτεΐνη: 1 γραμμάριο

Λίπος: λιγότερο από 1 γραμμάριο

Υδατάνθρακες: 3 γραμμάρια

Ζάχαρη: 1 γραμμάριο

Ίνες: 1 γραμμάριο

Βιταμίνη Α: 40% της ΣΗΠ

Μαγγάνιο: 16% της ΣΗΠ

Βιταμίνη C: 14% της ΣΗΠ

Κάλιο: 13% της ΣΗΠ

Μαγνήσιο: 10% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Κ: 9% της ΣΗΠ

Φολικό οξύ: 8% της ΣΗΠ

Χαλκός: 8% της ΣΗΠ

Φώσφορος: 7% της ΣΗΠ

Βιταμίνη Β6: 7% της ΣΗΠ

Θειαμίνη: 5% της ΣΗΠ

Περιέχει επίσης μικρές ποσότητες σιδήρου, ασβεστίου, ψευδαργύρου και αρκετών άλλων βιταμινών Β.

Το άφθονο περιεχόμενο σε βιταμίνη Α μπορεί να υποστηρίξει την όραση και το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Τα ωμά κολοκύθια προσφέρουν παρόμοιο προφίλ διατροφής με τα μαγειρεμένα κολοκύθια, αλλά με λιγότερη βιταμίνη Α και περισσότερη βιταμίνη C, μια θρεπτική ουσία που τείνει να μειώνεται με το μαγείρεμα.

Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά

Το κολοκύθι είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι ευεργετικές φυτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία του σώματός σας από βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες. Τα καροτενοειδή – όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και το β-καροτένιο – είναι ιδιαίτερα άφθονα στα κολοκύθια. Τα στοιχεία αυτά μπορεί να ωφελήσουν τα μάτια, το δέρμα και την καρδιά σου, καθώς και να προσφέρουν κάποια προστασία έναντι ορισμένων τύπων καρκίνου.

Η έρευνα δείχνει ότι η φλούδα του φυτού φιλοξενεί τα υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών. Τα κίτρινα κολοκυθάκια μπορεί να περιέχουν ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα από τα ανοιχτό πράσινα

Συμβάλλει στην υγιή πέψη

Τα κολοκυθάκια μπορούν να προωθήσουν την υγιή πέψη με διάφορους τρόπους. Βραστά είναι πλούσια σε νερό, και μειώνουν τις πιθανότητες δυσκοιλιότητας. Το κολοκύθι περιέχει επίσης διαλυτές και αδιάλυτες ίνες που βοηθούν τα τρόφιμα να μετακινούνται πιο εύκολα από το έντερο, μειώνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο δυσκοιλιότητας.

Μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα κολοκύθια μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2. Σε 3 γραμμάρια υδατανθράκων ανά μαγειρεμένο κύπελλο (232 γραμμάρια), τα κολοκύθια παρέχουν μια εξαιρετική εναλλακτική λύση χαμηλών υδατανθράκων σε σχέση με τα ζυμαρικά για όσους θέλουν να μειώσουν την πρόσληψη υδατανθράκων. Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ινσουλίνης, και τα δύο μπορεί να διατηρήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά και να μειώσουν την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Επιπλέον, οι ίνες κολοκυθιών βοηθούν στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, αποτρέποντας τα επίπεδα από το να αυξάνεται μετά τα γεύματα.

Μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς

Τα κολοκύθια μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη. Μελέτες παρατήρησης δείχνουν ότι τα άτομα που τρώνε περισσότερες φυτικές ίνες έχουν μικρότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η πηκτίνη, ένας τύπος διαλυτής ίνας που βρίσκεται στα κολοκύθια, φαίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μείωση των συνολικών και «κακών» επιπέδων χοληστερόλης LDL. Το κολοκύθι είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Η υγιέστερη αρτηριακή πίεση συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μπορεί να ενισχύσει την όραση

Η προσθήκη κολοκυθιών στη διατροφή μπορεί να βοηθήσει την όρασή σου. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι τα κολοκύθια είναι πλούσια σε βιταμίνη C και β-καροτένιο – δύο θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την υγεία των ματιών.

Το κολοκύθι περιέχει επίσης τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Η έρευνα δείχνει ότι αυτά τα αντιοξειδωτικά μπορούν να συσσωρευτούν στον αμφιβληστροειδή, βελτιώνοντας την όρασή σου και μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων που σχετίζονται με την ηλικία.

Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Η τακτική κατανάλωση κολοκυθιών μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος. Αυτό το λαχανικό είναι πλούσιο σε νερό και έχει χαμηλή πυκνότητα θερμίδων, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να νιώθεις πληρότητα. Η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί επίσης να μειώσει το αίσθημα πείνα.

Επιπλέον, οι μελέτες συνδέουν σταθερά την υψηλή πρόσληψη φρούτων και λαχανικών με την απώλεια βάρους και έναν βραδύτερο ρυθμό αύξησης βάρους με την πάροδο του χρόνου.

Ακολουθούν μερικές ιδέες:

Λουκουμάδες με κρεμμύδι και κολοκύθι – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

Κολοκυθοανθοί με μπέικον, ρικότα και μανιτάρια – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

Μπουκίτσες κολοκυθοκεφτέ που θα λατρέψεις! – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

empty alt

Το «καθόλου» αλάτι βλάπτει

Η λίγη ποσότητα αλατιού στο φαγητό επιβαρύνει τον οργανισμό περισσότερο από την μέτρια. Αυτό υποστηρίζουν καναδοί ερευνητές, αντικρούοντας τα μέχρι σήμερα δεδομένα και προκαλώντας αντιδράσεις.
empty alt

Σας εκνευρίζει όταν οι άλλοι μασάνε με θόρυβο; Υπάρχει λόγος!

Εκνευρίζεστε στα όρια της οργής ή αηδιάζετε όταν κάποιος που κάθεται δίπλα σας μασάει; Σας ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι όταν παίζει κάποιος το στυλό του; Όχι δεν είστε παράξενος, ούτε ο μόνος που νιώθει έτσι.
empty alt

Τι θα μαγειρέψεις τον Οκτώβριο σύμφωνα με το ζώδιό σου

Αν αφήνεις τα άστρα και τους πλανήτες να επηρεάζουν την προσωπική ζωή σου, γιατί να μη σου δώσουν τα φώτα τους και στην κουζίνα; Για του λόγου το αληθές, το παρακάτω ωροσκόπιο από το Food52.com δεν περιλαμβάνει κατηγορίες όπως «Έρωτας» και «Καριέρα», αλλά «Φαγητό».
empty alt

3 tips για τέλεια σάλτσα ντομάτας για ζυμαρικά

Είναι εύκολο να φτιάξεις σάλτσα ντομάτας για μακαρόνια και δύσκολο το αποτέλεσμα να πλησιάζει την τελειότητα στην υφή και τη γεύση.
empty alt

Διατήρησε τα λαχανικά σου φρέσκα για ώρες μετά το κόψιμο

Μπορεί το καροτάκι να το θέλεις μαλακό όταν το μαγειρεύεις, αλλά σε μια κρύα, ωμή σαλάτα ονειρεύεσαι να παραμείνει φρέσκο και τραγανό.
empty alt

Vegan λαζάνια

Δεν είναι βαρετά ούτε άγευστα τα χορτοφαγικά πιάτα. Τα ζυμαρικά, κι εν προκειμένω τα λαζάνια, χωράνε πολλές επιλογές και όχι μόνο όσες συνοδεύονται από υπερβολικές θερμίδες και «αμαρτωλά» λιπαρά.
empty alt

Ομελέτα γευστικό ουράνιο τόξο

Λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα. Ψάχνετε για μια επιλογή που είναι υγιεινή και εύκολη; Γεμάτο από λαχταριστά λαχανικά, όπως κολοκυθάκια, ντομάτα, μπρόκολο, κρεμμύδι και πιπεριές, αυτό το πιάτο με αυγά χαμηλών υδατανθράκων είναι ένας πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά τρόπος για να...
empty alt

Ένα Ούζο… έργο τέχνης

Στην τέχνη, η τελειότητα βρίσκεται στις πολλές, μικρές λεπτομέρειες, τις οποίες συνήθως μπορεί να εντοπίσει μόνο κάποιος γνώστης. Στο φαγητό και στο ποτό, η τελειότητα μπορεί να προέλθει από μια γεύση απρόσμενη αλλά ικανή να ξαφνιάσει ευχάριστα ακόμα και τους γευσιγνώστες.

Back To Top