Η κοτόσουπα δεν είναι μόνο το απόλυτο σπιτικό comfort food αλλά και μια καλή λύση για τις ημέρες που δεν προλαβαίνεις να μαγειρέψεις, καθώς μπορείς να τη φτιάξεις σε μεγαλύτερες ποσότητες και να τη διατηρήσεις στην κατάψυξη.

Η κοτόσουπα δεν είναι μόνο το απόλυτο σπιτικό comfort food αλλά και μια καλή λύση για τις ημέρες που δεν προλαβαίνεις να μαγειρέψεις, καθώς μπορείς να τη φτιάξεις σε μεγαλύτερες ποσότητες και να τη διατηρήσεις στην κατάψυξη. Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα, για μια σούπα που θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, ανακουφίζει από το κρύο και σε κάνει να γλείφεις τα δάχτυλά σου.

1. Χρησιμοποίησε μπόλικο κοτόπουλο. Ιδανικά, ένα ολόκληρο κοτόπουλο και ½ κιλό ακόμη κομμάτια κοτόπουλου (φτερούγες, λαιμό κ.λπ.). Στη διάρκεια του μαγειρέματος θα αποσύρεις το ολόκληρο κοτόπουλο νωρίς, όσο ακόμα το κρέας του παραμένει ζουμερό και τρυφερό, αφήνοντας το επιπλέον ½ κιλό από φτερούγες, λαιμό κ.ά. να συνεχίσει να μαγειρεύεται απελευθερώνοντας το ζωμό του.

2. Επιστράτευσε τη μεγαλύτερη κατσαρόλα που έχεις στην κουζίνα σου. Υπολόγισε ένα σκεύος που χωράει ένα ολόκληρο κοτόπουλο, συν ½ κιλό κοτόπουλο ακόμα, συν λαχανικά, συν 12 φλιτζάνια νερό! Μπορείς, πάντα, να χρησιμοποιήσεις λιγότερο κοτόπουλο και μικρότερη κατσαρόλα – τότε, όμως, δεν θα έχεις αποθέματα κοτόσουπας για… όλο το χειμώνα.

3. Διάλεξε τα κατάλληλα λαχανικά. Ξεκίνησε από τα βασικά: ένα μεγάλο καρότο, ένα στέλεχος σέλερι και ένα ακαθάριστο κίτρινο κρεμμύδι (ναι, ακαθάριστο). Την παρέα των λαχανικών μπορούν να συνοδεύσουν άνετα ένα πράσο, καθαρισμένο και κομμένο στη μέση, και ένα καθαρισμένο παστινάκι, που επίσης θα δώσουν ωραία γεύση. Καλό είναι όμως να αποφύγεις λαχανικά όπως το μπρόκολο ή το λάχανο: η έντονη γεύση τους θα επισκιάσει τις υπόλοιπες της σούπας σου. Όσο για τα μυρωδικά, μπορείς να ποντάρεις άφοβα σε φρέσκο άνηθο και/ή μαϊντανό, αφήνοντας το βασιλικό για άλλες συνταγές.

4. Άρχισε το μαγείρεμα. Ρίξε στην κατσαρόλα το σέλερι (τα υπόλοιπα λαχανικά θα έρθουν αργότερα) με 12 φλιτζάνια κρύο νερό και το μισό κιλό κοτόπουλο σε κομμάτια. Άφησε το μείγμα να πάρει μια βράση και πρόσθεσε και το ολόκληρο κοτόπουλο. Σκέπασε την κατσαρόλα και χαμήλωσε τη φωτιά. Άφησε τη σούπα να σιγοβράσει για 30 λεπτά. Στη συνέχεια, τσίμπησε το ολόκληρο κοτόπουλο με ένα πιρούνι να δεις αν έχει γίνει. Αν ναι, βγάλε το από την κατσαρόλα και άφησέ το να κρυώσει. Άφησε τα κομμάτια κοτόπουλου να συνεχίσουν να σιγοβράζουν στο ζωμό.

5. Πρόσθεσε τα υπόλοιπα λαχανικά και τα μυρωδικά. Ρίξε στην κατσαρόλα τα υπόλοιπα λαχανικά, μαζί με 2 κ.σ. αλάτι και ¼ κ.σ. φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Άφησε τη σούπα να σιγοβράσει για ακόμα 1 ώρα και 15 λεπτά. Στο μεταξύ, καθάρισε το ολόκληρο κοτόπουλο που έχεις βγάλει από την κατσαρόλα, αφαιρώντας την πέτσα και τα κόκαλα, και κόψε το σε μπουκίτσες. Μπορείς να μην το χρησιμοποιήσεις όλο για τη σούπα σου, αλλά να κρατήσεις μια ποσότητα για να φτιάξεις μια ωραία κοτοσαλάτα.

6. Στράγγισε και σέρβιρε. Όταν γίνει η σούπα, πέρασέ τη από λεπτό σουρωτήρι και πέταξε οτιδήποτε στέρεο εκτός από το καρότο. Μην ανησυχείς, ό,τι πετάς δεν έχει πάει χαμένο – τα κομμάτια κοτόπουλου και τα λαχανικά έχουν δώσει όλη τη γεύση και το άρωμά τους στο ζωμό, δηλαδή έχουν εκτελέσει πλήρως το καθήκον τους!

Ένα λεπτό προτού σερβίρεις τη σούπα, βύθισε ένα ματσάκι άνηθου δεμένο με σπάγκο μαγειρικής για να της δώσει επιπλέον άρωμα. Δοκίμασε το ζωμό. Πρόσθεσε λίγο παραπάνω αλάτι και πιπέρι, αν κρίνεις ότι χρειάζεται. Κόψε το καρότο σε φέτες και ρίξε το στη σούπα μαζί με το ψιλοκομμένο κοτόπουλο. Καλή όρεξη!

empty alt

Φρούτα και λαχανικά διώχνουν τα κιλά της ηλικίας

Δεν περιμέναμε την επιστημονική έρευνα για να μάθουμε ότι η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών μετά τα 40 μπορεί να προστατεύει από τη συσσώρευση περιττών κιλών λόγω ηλικίας.
empty alt

7 tips για να φτιάξεις μια σαλάτα στο… κόψε-σβήσε

Όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει, και ιδιαίτερα καθώς πλησιάζουν οι μέρες για τα πρώτα καλοκαιρινά μπάνια, η σαλάτα μετατρέπεται σε πρωταγωνιστή των μενού μας.
empty alt

Τι είναι η ζελατίνη (και πώς θα τη χρησιμοποιήσεις);

Αν έχεις κάποιον φίλο που ακολουθεί vegan διατροφή, ίσως σού έχει πει σε κάποια φάση ότι δεν μπορεί να καταναλώσει την τάδε ή τη δείνα τροφή γιατί περιέχει ζελατίνη, ένα ζωικό υποπροϊόν.
empty alt

Πώς ο κορωνοϊός εμπνέει την παγκόσμια…ζαχαροπλαστική!

Το χιούμορ κι η φαντασία είναι πάντα τρόποι να αντεπεξέρχεται κανείς στις δύσκολες καταστάσεις. Έτσι και τώρα ζαχαροπλάστες απ’ όλο τον κόσμο επιστράτευσαν τη φαντασία και το χιούμορ τους για να αντιμετωπίσουν με τα δικά τους όπλα την πανδημία του κορωνοϊού.
empty alt

Μπρόκολο και κουνουπίδι σε γευστικές comfort food εκδοχές

Ίσως στο άκουσμα των λέξεων κουνουπίδι και μπρόκολο να σκέφτεσαι μόνο υγιεινές συνταγές αδυνατίσματος με τα δύο αυτά λαχανικά να σερβίρονται βραστά ή στον ατμό ή στην καλύτερη των περιπτώσεων στο γκριλ αλλά πάντα σκέτα! Όχι πια! Ακόμα κι αν είσαι υπέρμαχος της υγιεινής διατροφής (που και […]
empty alt

Βάλσαμο ψυχής σε μορφή πατατόσουπας

Το να πολτοποιήσετε τις μισές πατάτες σας όταν η σούπα είναι σχεδόν έτοιμη, σας δίνει μια πιο παχιά, πιο κρεμώδη υφή.
empty alt

Αγγούρι: ένα υπερόπλο στο νεσεσέρ της ομορφιάς σας

Εκτός από δροσερό και νόστιμο, έχει πολλά οφέλη για το δέρμα σας
empty alt

Δροσιστείτε με ένα απολαυστικό κι υγιεινό smoothie

Με την καλοκαιρινή σεζόν να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο υδράργυρος συνεχώς ανεβαίνει. Αναζητάτε έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο να παραμείνετε ενυδατωμένοι, ανανεωμένοι και δροσεροί; Δεν χρειάζεται να ψάξετε μακριά.

Back To Top