Ελεύθερα γλουτένης, χαμηλά σε υδατάνθρακες, φυτικής προέλευσης, πλούσια σε απαραίτητα αμινοξέα και πρεβιοτικά (ουσίες που θρέφουν τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου): τα λούπινα φαίνεται να συνδυάζουν όλες τις νέες τάσεις στη διατροφή.

Ελεύθερα γλουτένης, χαμηλά σε υδατάνθρακες, φυτικής προέλευσης, πλούσια σε απαραίτητα αμινοξέα και πρεβιοτικά (ουσίες που θρέφουν τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου): τα λούπινα φαίνεται να συνδυάζουν όλες τις νέες τάσεις στη διατροφή. Όχι τυχαία, χαρακτηρίζονται από κάποιους η νέα υπερτροφή.

Τα μειονεκτήματά τους; Δεν είναι… αρκετά φωτογενή για το Instagram (όπως, ας πούμε, το αβοκάντο) και είναι σχετικά άγευστα: βασικά, η κάπως πικρή γεύση τους χρειάζεται αρκετό μούλιασμα και βράσιμο για να αναδειχθεί.

Αξίζει λοιπόν να τα βάλουμε στη διατροφή μας;

Η Sofi Sipsa, επιστημονική συνεργάτης μιας εταιρείας που διαθέτει νιφάδες λούπινου, τα θεωρεί «ιδανικά για να αντιμετωπίσουμε προβλήματα υγείας που συνδέονται με τη σύγχρονη διατροφή, όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία, η υπέρταση, τα προβλήματα της υγείας του εντέρου και του καρδιαγγειακού συστήματος».

Μια άλλη ειδικός, η διατροφολόγος Fiona Hunter, εφιστά την προσοχή μας σε έρευνες που δείχνουν ότι όσοι αντικατέστησαν το λευκό αλεύρι με αλεύρι λουπίνου κατάφεραν να ρίξουν την πίεσή τους. Άλλες μελέτες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι όσοι τρώνε ψωμί εμπλουτισμένο με λούπινο καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες από εκείνους που τρώνε λευκό ψωμί, «επομένως ίσως τα λούπινα να συμβάλλουν στον κορεσμό», προσθέτει η Hunter.

Πώς θα τα καταναλώσουμε;

Ανήκουν στην οικογένεια των οσπρίων αλλά παρότι θεωρούνται μέρος της μεσογειακής διατροφής (ιδιαίτερα σε περιόδους νηστείας), είναι άγνωστα στους περισσότερους. Σήμερα μάλιστα το 85% της παγκόσμιας παραγωγής τους γίνεται στη μακρινή Αυστραλία, αν και κάποιες εταιρείες προσπαθούν να τα φέρουν στη δυτική διατροφή λανσάροντάς τα στην -πιο ευέλικτη, εύχρηστη και εύπεπτη μορφή- της νιφάδας.

Τα λούπινα καταναλώνονται μουλιασμένα και βρασμένα σε μορφή ζεστής σαλάτας, μαγειρεμένα όπως τα κουκιά. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις σε μια συνταγή αλεύρι λουπίνου αντί για λευκό και νιφάδες λουπίνου στη θέση της βρόμης, π.χ. σε σμούθι και μούσλι.

Προσοχή: Επειδή όπως και τα κουκιά θεωρούνται αλλεργιογόνα, αν υποφέρεις από τροφικές αλλεργίες ζήτησε τη συμβουλή του γιατρού σου προτού να το καταναλώσεις.

empty alt

Το αυγό απομακρύνει το εγκεφαλικό

Μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 12% διατρέχουν όσοι καταναλώνουν ένα αυγό την ημέρα λένε επιστήμονες από τις ΗΠΑ.
empty alt

Δέκα τροφές που σας κάνουν …lifting! Δείξτε νεότεροι τρώγοντάς τες

Ποιος δε θέλει να μοιάζει (και φυσικά να είναι) νεότερος… Αν και τον κυρίαρχο ρόλο τον έχουν τα γονίδια, μια ζωτικής σημασίας θέση στο κυνήγι της αιώνιας νεότητας έχει και το κεφάλαιο «διατροφή».
empty alt

Tips για να διαλέξεις το καλύτερο καρπούζι

Η αλήθεια είναι ότι αυτή την περίοδο θα βρεις τα πιο γλυκά καρπούζια, αλλά πάντα η αγορά τους μπορεί να σου επιφυλάσσει και δυσάρεστες εκπλήξεις.
empty alt

Ζεστό κρασί και ζεστή σοκολάτα 2 σε 1!

Το ζεστό κρασί ή mulled wine θα το βρεις με πολλές ευρωπαϊκές ονομασίες αλλά όπως και να το πεις όπως και να το προφέρεις, σε όποια εκδοχή του και να το φτιάξεις το σίγουρο είναι ότι θα το απολαύσεις.
empty alt

Πώς να φτιάξεις τη δική σου ζύμη ζυμαρικών

Η βραδιά ζυμαρικών αξίζει μια ιδιαίτερη μακαρονάδα. Το να φτιάξετε τη δική σας ζύμη χρειάζεται λίγο χρόνο, αλλά η ίδια η διαδικασία δεν είναι περίπλοκη.
empty alt

Ταξίδι στην Ινδονησία με noodle κοτόσουπα λαχανικών

Παρόλο που στην ελληνική κουζίνα έχουμε συνδέσει τις σούπες με το να είναι κάποιος άρρωστος ή έστω αδιάθετος, η αλήθεια είναι ότι λίγα φαγητά προσφέρουν το comfort εφέ που αναζητάς τα κρύα βράδια όσο μια ωραία και γευστική σούπα.
empty alt

Μαστίχα – η πιο ωφέλιμη καλοκαιρινή απόλαυση

Παγωμένη μαστίχα λικέρ, το καλύτερο σφηνάκι καλοκαιριού ή το πιο απολαυστικό χωνευτικό μετά από ένα υπέροχο γεύμα ή δείπνο.
empty alt

My Blueberry Gin & Tonic nights and... days

Δώσε χρώμα και γεύση στις στιγμές σου με μια καλοκαιρινή εκδοχή ενός διαχρονικού ποτού
Back To Top