Οι άνθρωποι που τρώνε άφθονες φυτικές ίνες από δημητριακά ολικής άλεσης διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια ή καρκίνο, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη ανάλυση.

Οι άνθρωποι που τρώνε άφθονες φυτικές ίνες από δημητριακά ολικής άλεσης διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια ή καρκίνο, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη ανάλυση.Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές του Χάρβαρντ, οι εθελοντές των ερευνών τους που έτρωγαν τα περισσότερα δημητριακά ολικής άλεσης είχαν κατά 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν απ’ οποιαδήποτε αιτία, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα.Είχαν επίσης 18% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιοπάθεια και 12% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρκίνο.

«Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι η συστηματική κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων ασθενειών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος του παχέος εντέρου», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κι Σαν δρ, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διατροφής του Χάρβαρντ.«Εν τούτοις, δεν είχαν γίνει έως σήμερα μεγάλες μεταναλύσεις (συνδυασμένες αναλύσεις) για την κατανάλωση αυτή και την ολική θνησιμότητα».Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ εξέτασαν συνδυαστικά τα ευρήματα 14 μακροχρόνιων επιδημιολογικών μελετών, στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικώς 786.076 εθελοντές, οι 97.867 εκ των οποίων είχαν πεθάνει έως την ολοκλήρωσή τους. Από αυτούς, σχεδόν 24.000 είχαν πεθάνει από στεφανιαία νόσο και περισσότεροι από 37.000 από καρκίνο.Δέκα από τις μελέτες είχαν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, τρεις σε σκανδιναβικές χώρες και μία στη Βρετανία, ενώ σε όλες είχε εξεταστεί η κατανάλωση δημητριακών σε συνάρτηση με τη νοσηρότητα και τη θνησιμότητα.Στους εθελοντές που έτρωγαν κάθε μέρα πάνω από 1 μερίδα δημητριακά ολικής αλέσεως, η νέα μελέτη συσχέτισε την κατανάλωση κάθε πρόσθετης μερίδας των 16 γραμμαρίων με μείωση κατά 9% του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια και κατά 5% του κινδύνου θανάτου από καρκίνο.Η μερίδα αυτή αντιστοιχεί σε μισό φλιτζάνι βρασμένο καφέ ρύζι, βρασμένο πλιγούρι βρώμης ή βρασμένα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ή σε μία λεπτή φέτα100% ψωμί ολικής αλέσεως.Τα νέα ευρήματα «υποδηλώνουν ότι υπάρχει όφελος στην επιβίωση», συνέχισε. «Ασφαλώς όλοι θα πεθάνουν μία μέρα, αλλά όσοι τρώνε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν μειωμένο κίνδυνο να πεθάνουν πρόωρα. Δυστυχώς, όμως, ο περισσότερος κόσμος προτιμά τα επεξεργασμένα, λευκά δημητριακά και αυτό κοστίζει ζωές».

Η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ) συνιστά να είναι ολικής αλέσεως τουλάχιστον τα μισά από τα δημητριακά (για πρωινό, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι) που καταναλώνουμε καθημερινά.

 

empty alt

3 μυστικά μαγειρικής από μια Ιταλίδα γιαγιά

Η Laura Vitale, δημιουργός του καναλιού στο YouTube Laura in the Kitchen, δεν συγκεντρώνει τυχαία πάνω από 2 εκατομμύρια συνδρομητές, καθώς έχει διδαχθεί πολλά από την Ιταλίδα γιαγιά της.
empty alt

Βασικά μυστικά εξοικείωσης με την κουζίνα

Δεν χρειάζεται να παρακολουθήσετε μαθήματα μαγειρικής για να νιώσετε άνετα στην κουζίνα σας, ωστόσο διάφορα sites παραδίδουν on line μαθήματα, ενώ στο youtube θα βρείτε πολλούς σεφ που κάνουν βήμα βήμα σε ζωντανό χρόνο όλα τα στάδια μιας συνταγής για να τα κάνετε μαζί τους.
empty alt

Πώς να ψήσετε φιλέτο σολομού στη σχάρα

Από όλα τα ψάρια στη σχάρα, ο σολομός είναι από τους πιο εύκολους και έχει τη δυνατότητα να δώσει μερικά από τα καλύτερα αποτελέσματα – αν ψωνίσεις έξυπνα και προετοιμάσεις σωστά τόσο το ψάρι όσο και τη σχάρα.
empty alt

Πώς να ετοιμάσεις το τέλειο ρομαντικό δείπνο

Δεν χρειάζεται να είναι η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου για να ετοιμάσεις ένα ρομαντικό δείπνο – ακόμα και αν δεν πιστεύεις ότι ο έρωτας περνάει από το στομάχι μπορείς πάντα να εντυπωσιάσεις το ταίρι σου ή το φλερτ σου με τις μαγειρικές σου ικανότητες.
empty alt

Monkey bread – το πιο απίθανο πρωινό με το πιο απίθανο όνομα

Όλα όσα θες από ένα πλήρες και «αμαρτωλό» πρωινό σε σχήμα κέικ και με τη λέξη «ψωμί» να μη θυμίζει τίποτα απ’ όσα ξέρεις μέχρι τώρα.
empty alt

Σαρδέλες: Το ψάρι του καλοκαιριού έχει πολλά οφέλη

Τηγανητή, παστή, στον φούρνο, στα κάρβουνα, τυλιχτή με αμπελόφυλλο, είναι ένα ψάρι που στην Ελλάδα αγαπάμε πολύ.
empty alt

Υγιεινά κι απολαυστικά μάφιν με κολοκύθα

Η κολοκύθα πέρα από ένα υλικό με πολλά οφέλη για την υγεία του οργανισμού μας, μας δίνει και πολλές επιλογές για να την χρησιμοποιήσουμε με μεγάλη ποικιλία σε συνταγές όλων των ειδών, από βελουτέ σούπες και πίτες μέχρι αυτά τα απολαυστικά και όχι τόσο παχυντικά μάφιν.
empty alt

Απολαυστικό flatbread με σπανάκι, τυριά και ρεβίθι

Μια ανατροπή στο ψωμί και την πίτσα που θα σας ενθουσιάσει

Back To Top