Οι άνθρωποι που τρώνε άφθονες φυτικές ίνες από δημητριακά ολικής άλεσης διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια ή καρκίνο, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη ανάλυση.

Οι άνθρωποι που τρώνε άφθονες φυτικές ίνες από δημητριακά ολικής άλεσης διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια ή καρκίνο, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη ανάλυση.Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές του Χάρβαρντ, οι εθελοντές των ερευνών τους που έτρωγαν τα περισσότερα δημητριακά ολικής άλεσης είχαν κατά 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν απ’ οποιαδήποτε αιτία, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα.Είχαν επίσης 18% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιοπάθεια και 12% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρκίνο.

«Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι η συστηματική κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων ασθενειών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος του παχέος εντέρου», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κι Σαν δρ, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διατροφής του Χάρβαρντ.«Εν τούτοις, δεν είχαν γίνει έως σήμερα μεγάλες μεταναλύσεις (συνδυασμένες αναλύσεις) για την κατανάλωση αυτή και την ολική θνησιμότητα».Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ εξέτασαν συνδυαστικά τα ευρήματα 14 μακροχρόνιων επιδημιολογικών μελετών, στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικώς 786.076 εθελοντές, οι 97.867 εκ των οποίων είχαν πεθάνει έως την ολοκλήρωσή τους. Από αυτούς, σχεδόν 24.000 είχαν πεθάνει από στεφανιαία νόσο και περισσότεροι από 37.000 από καρκίνο.Δέκα από τις μελέτες είχαν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, τρεις σε σκανδιναβικές χώρες και μία στη Βρετανία, ενώ σε όλες είχε εξεταστεί η κατανάλωση δημητριακών σε συνάρτηση με τη νοσηρότητα και τη θνησιμότητα.Στους εθελοντές που έτρωγαν κάθε μέρα πάνω από 1 μερίδα δημητριακά ολικής αλέσεως, η νέα μελέτη συσχέτισε την κατανάλωση κάθε πρόσθετης μερίδας των 16 γραμμαρίων με μείωση κατά 9% του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια και κατά 5% του κινδύνου θανάτου από καρκίνο.Η μερίδα αυτή αντιστοιχεί σε μισό φλιτζάνι βρασμένο καφέ ρύζι, βρασμένο πλιγούρι βρώμης ή βρασμένα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ή σε μία λεπτή φέτα100% ψωμί ολικής αλέσεως.Τα νέα ευρήματα «υποδηλώνουν ότι υπάρχει όφελος στην επιβίωση», συνέχισε. «Ασφαλώς όλοι θα πεθάνουν μία μέρα, αλλά όσοι τρώνε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν μειωμένο κίνδυνο να πεθάνουν πρόωρα. Δυστυχώς, όμως, ο περισσότερος κόσμος προτιμά τα επεξεργασμένα, λευκά δημητριακά και αυτό κοστίζει ζωές».

Η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ) συνιστά να είναι ολικής αλέσεως τουλάχιστον τα μισά από τα δημητριακά (για πρωινό, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι) που καταναλώνουμε καθημερινά.

 

empty alt

Γιατί προσφέρουμε σοκολατάκια την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου;

Πες το με μια σοκολάτα… Μια μπάρα ή μικρές μπουκίτσες σοκολάτας είναι ένας ιδιαίτερα κατάλληλος τρόπος για να δείξουμε τα ειλικρινή συναισθήματα αγάπης και οικειότητας.
empty alt

Έτσι θα αξιοποιήσεις νόστιμα τις μεστές άκρες των σπαραγγιών!

Μπορούσες να φανταστείς ότι έχεις τη δυνατότητα να φτιάξεις τραγανά και απολαυστικά τηγανιτά μπαστουνάκια λαχανικών με τις μεστές άκρες των σπαραγγιών, οι οποίες μέχρι τώρα κατέληγαν στα σκουπίδια; Τα οποία στη συνέχεια θα καταναλώσεις ως σνακ ή ως συστατικό σε ζυμαρικά, ομελέτες και σάντουιτς; Κι...
empty alt

Οι σταρ της Αμερικής κάνουν γενναίες δωρεές σε οργανισμούς τροφίμων

Εδώ είναι κάποιες από τις προσωπικότητες που έχουν δωρίσει στους οργανισμούς τροφίμων κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού μέχρι στιγμής.
empty alt

Tacos με εξωτικές γαρίδες

Αν σου αρέσει η Asian Latin κουζίνα, αυτή η συνταγή θα σε ενθουσιάσει. Αν λατρεύεις τα θαλασσινά πιάτα αλλά και οι γεύσεις που θυμίζουν την εξωτική πλευρά της Ανατολής, ειδικά όταν συνδυάζονται με την άγρια ασυμβίβαστη γεύση της λατινοαμερικάνικης γαστρονομίας, αυτές οι τηγανητές γαρίδες με σάλτσα μάνγκο […]
empty alt

Oh la la σπιτικά κρουασάν

Για να είμαστε δίκαιοι, δεν υπάρχει πραγματικά ένα «γρήγορο» κρουασάν. Η διαδικασία απαιτεί πολύ χρόνο και ακόμη περισσότερο βούτυρο (επίσης αρκετό χώρο), αλλά αυτή η συνταγή είναι τόσο γρήγορη όσο υπόσχεται.
empty alt

Κάντε την έκπληξη με αυτά τα λαχταριστά Brownies cheesecake-κολοκύθας

Εύκολα στην παρασκευή, θα σας χαρίσουν απολαυστική φθινοπωρινή γεύση
empty alt

Λαχταριστές κροκέτες κουνουπιδιού – υγιεινές και νόστιμες

Ένα γρήγορο και θρεπτικό σνακ για τις βραδινές λιγούρες κι όχι μόνο
empty alt

Λεμονάτο κοτόπουλο με πατάτες και φέτα στον φούρνο

Κάντε τη διαφορά, με μια ανανεωμένη εκδοχή μιας κλασικής συνταγής
Back To Top