Μία νέα βρετανική έρευνα ήρθε να αποδείξει ότι το μέγεθος του πιάτου σου και άρα η μερίδα που βάζεις μπροστά σου όταν κάτσεις να φας, επηρεάζουν την ποσότητα που καταναλώνεις.

Μία νέα βρετανική έρευνα ήρθε να αποδείξει ότι το μέγεθος του πιάτου σου και άρα η μερίδα που βάζεις μπροστά σου όταν κάτσεις να φας, επηρεάζουν την ποσότητα που καταναλώνεις.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge  συνδύασαν τα αποτελέσματα από 61 μελέτες, με στοιχεία από 6.711 συμμετέχοντες από Βρετανία και ΗΠΑ, προσπαθώντας να βρουν σύνδεση ανάμεσα στο μέγεθος της μερίδας, το σερβίτσιο, τη συσκευασία του φαγητού και την κατανάλωση.

Τι βρήκαν οι επιστήμονες; Ότι όταν έχεις μπροστά σου μεγαλύτερη μερίδα, μερίδα σε μεγαλύτερο πιάτο και supersize ποτήρι με αναψυκτικό έχεις την τάση να καταναλώνεις περισσότερο φαγητό και ποτό.

Διαπίστωσαν ακόμα ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάλογα με το φύλο ή άλλους παράγοντες όπως ο δείκτης μάζας σώματος.

«Μπορεί να φαίνεται ολοφάνερο ότι όσο μεγαλύτερη είναι η μερίδα τόσο περισσότερο τρώνε οι άνθρωποι, όμως, μέχρι που ολοκληρώθηκε η μελέτη, η συνολική εικόνα ήταν θολή. Υπήρχε επίσης η τάση να αναγνωρίζουμε προσωπικά χαρακτηριστικά όπως η παχυσαρκία ή η έλλειψη αυτοέλεγχου ως μία βασική αιτία για υπερκατανάλωση τροφής από τους ανθρώπους», είπε Dr Gareth Hollands από τη μονάδα έρευνας Συμπεριφοράς και Υγείας που διηύθυνε την έρευνα.

Στα συμπεράσματά τους οι επιστήμονες, συστήνουν να θεσπιστούν ανώτατα όρια στις μερίδες που σερβίρονται ή στα μεγέθη των πιάτων και των ποτηριών προκειμένου να μειωθεί το μέγεθος των μερίδων και έτσι και οι θερμίδες. Υποστηρίζουν ότι με λίγη προσπάθεια θα μπορούσε να μειωθεί η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων από ενήλικες μέχρι και 16% στη Βρετανία, δηλαδή μείον 280 θερμίδες, και έως και 29% στις ΗΠΑ, που μεταφράζεται σε 527 θερμίδες λιγότερο.

Μήπως ήρθε η ώρα, με το καλοκαίρι να είναι προ των πυλών, να τσεκάρεις κι εσύ το μέγεθος των πιατικών σου;

empty alt

Οι ‘ημερομηνίες» που πρέπει να τηρούνται ευλαβικά

Οι αναγραφόμενες ενδείξεις κατανάλωσης στις συσκευασίες των βρώσιμων προϊόντων είναι στο κέντρο των συζητήσεων τον τελευταίο καιρό. Ο βασικός κανόνας που ισχύει επιβάλλει ότι εάν αναγράφεται η ένδειξη «ημερομηνία λήξης» στα συσκευασμένα τρόφιμα θα πρέπει να μην καταναλώνεται μετά την παρέλευσή της.
empty alt

Πώς θα ψήσεις μια πατάτα στο φούρνο

Έχει υπερβολική ζέστη για να μπεις στη διαδικασία να μαγειρέψεις, αλλά δεν θέλεις να φας για μεσημεριανό (μία ακόμα) σαλάτα; Ψήσε μία πατάτα στο φούρνο.
empty alt

Ένας εικονικός περίπατος για τα παιδιά που παλεύουν

  Η 29η Απριλίου είναι η ημερομηνία που έχει σηματοδοτήσει παγκοσμίως την ελπίδα. Την ελπίδα για ζωή και όνειρα, για χιλιάδες παιδιά που αντιμετωπίζουν μια πολύ σοβαρή ασθένεια και παλεύουν να γίνουν καλά.
empty alt

Μένουμε σπίτι και κάνουμε μαθήματα μαγειρικής από το youtube

Εξοικειωθείτε με τα μαγειρικά σας σκεύη αλλά και όρους της μαγειρικής παρακολουθώντας μαθήματα στο youtube – ακόμα κι αν αυτή τη στιγμή έχετε έλλειψη από συγκεκριμένα υλικά, η ενασχόληση με τα μαθήματα μαγειρικής θα γεμίσει ευχάριστα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σας και θα κάνει καλό και […]
empty alt

Το λευκό ταιριάζει στην πίτσα!

Αν για σένα πίτσα σημαίνει οπωσδήποτε και σάλτσα ντομάτας, σου έχουμε μια εκδοχή λευκή πίτσας που θα σε κάνει να αναθεωρήσεις τις απόψεις σου.
empty alt

Εύκολη συνταγή για απολαυστικά τσιπς καρότου στο φούρνο

Αναζητάτε έναν υγιεινό τρόπο να ικανοποιήσετε τις λιγούρες σας για σνακ; Αυτή η συνταγή 5 συστατικών για τσιπς καρότου είναι τόσο εύκολο να γίνει για νόστιμο, ευχάριστο σνακ! Αυτά τα τσιπ είναι χωρίς γαλακτοκομικά, χωρίς γλουτένη, vegan και μπορούν να είναι έτοιμα σε λιγότερο από μισή ώρα.
empty alt

Το Mostaccioli θα γίνει το νέο αγαπημένο σας πιάτο ζυμαρικών

Το Mostaccioli είναι ένα χορταστικό πιάτο ψημένων ζυμαρικών που είναι τέλειο για δείπνο το βράδυ της εβδομάδας.
empty alt

Γεμιστές πατάτες με πίτα βοσκού – ένας συνδυασμός που τα σπάει

Κάντε την έκπληξη με μια γευστική εκδοχή που θα σας ενθουσιάσει
Back To Top