Καταναλώστε ψάρια για να προστατεύσετε την όρασή σας, λένε οι επιστήμονες. Δύο μερίδες λιπαρά ψάρια την εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετές για να προστατευθούν οι ασθενείς με διαβήτη από τις βλάβες που προκαλεί η νόσος στα μάτια τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Καταναλώστε ψάρια για να προστατεύσετε την όρασή σας, λένε οι επιστήμονες. Δύο μερίδες λιπαρά ψάρια την εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετές για να προστατευθούν οι ασθενείς με διαβήτη από τις βλάβες που προκαλεί η νόσος στα μάτια τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Όπως αποδείχθηκε, τα ψάρια μπορεί να μειώσουν σχεδόν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο εκδηλώσεως διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας, η οποία αποτελεί την κύρια αιτία τύφλωσης στις ηλικίες 20-64 ετών.

Η πάθηση αυτή οφείλεται στις αλλοιώσεις που προκαλούν τα αυξημένα επίπεδα σακχάρου στα αγγεία του αμφιβληστροειδούς χιτώνα, ο οποίος βρίσκεται στο πίσω μέρος του και φέρει τα φωτοευαίσθητα κύτταρα (ραβδία, κωνία) χάρη στα οποία βλέπουμε.

Υπολογίζεται ότι το 80% των ανθρώπων που πάσχουν από διαβήτη επί περισσότερο από 20 χρόνια έχουν βλάβες στα αιμοφόρα αγγεία των ματιών τους.

Επιστήμονες από την Ισπανία θέλησαν να εξετάσουν κατά πόσον η συστηματική κατανάλωση ψαριών μπορεί να δράσει προστατευτικά εναντίον τους.

Έτσι, εξέτασαν στοιχεία από 3.482 άνδρες και γυναίκες, ηλικίας άνω των 55 ετών, που έπασχαν από τύπου 2 διαβήτη.

Το 75% από αυτούς ακολουθούσαν πιστά τις επιταγές της μεσογειακής διατροφής και κατανάλωναν μεταξύ άλλων επαρκείς ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων – ενός είδους λιπιδίων που προέρχεται κυρίως από τα ψάρια και παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «JAMA Ophthalmology», στη διάρκεια έξι ετών παρακολούθησης 69 από τους εθελοντές τους εκδήλωσαν διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όσοι εθελοντές κατανάλωναν τουλάχιστον 500 mg ωμέγα-3 λιπαρών οξέων την ημέρα, είχαν κατά 48% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια.

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε δύο μερίδες λιπαρά ψάρια (όπως οι σαρδέλες, ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα, η ρέγγα και το σκουμπρί) την εβδομάδα.

Το εύρημα αυτό δεν άλλαξε όταν οι ερευνητές έλαβαν υπ’ όψιν τους άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να εμπλέκονται στην εμφάνιση της νόσου, όπως το φύλο, η ηλικία, ο τρόπος ζωής και διάφορες κλινικές παράμετροι.

Πώς μπορεί τα ψάρια να μειώνουν τον κίνδυνο αμφιβληστροειδοπάθειας; Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι καθώς αυξάνονται τα επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο αίμα, μειώνεται η φλεγμονή στον οργανισμό η οποία αποτελεί γενεσιουργό αιτία και της αμφιβληστροειδοπάθειας, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Αλέι Σάλα-Βίλα, ερευνητής στο Κέντρο Βιοϊατρικών Ερευνών enRed της Βαρκελώνης.

 

empty alt

Το κόκκινο κρέας γερνάει τους άντρες

Πρώορη γήρανση προκαλεί στους άντρες η έλλειψη φρούτων και λαχανικών και η μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα, στη Σουηδία υποστηρίζουν πωςβασική αιτία γι’ αυτό είναι η αύξηση των επιπέδων φωσφορικών αλάτων στο αίμα...
empty alt

Τα δύο φαγητά που μπορείς να απολαύσεις με ασφάλεια στο αεροπλάνο

Το φαγητό στο αεροπλάνο δεν έχει και την καλύτερη φήμη – και όχι τυχαία. Οι συνθήκες παρασκευής και διατήρησής του δεν είναι και οι ιδανικές, γι’ αυτό καλό είναι να αποφεύγεις τα πιο ευπαθή πιάτα και να συμβιβάζεσαι με ασφαλείς λύσεις, όπως τονίζει ένας επαγγελματίας του χώρου.
empty alt

Σας εκνευρίζει όταν οι άλλοι μασάνε με θόρυβο; Υπάρχει λόγος!

Εκνευρίζεστε στα όρια της οργής ή αηδιάζετε όταν κάποιος που κάθεται δίπλα σας μασάει; Σας ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι όταν παίζει κάποιος το στυλό του; Όχι δεν είστε παράξενος, ούτε ο μόνος που νιώθει έτσι.
empty alt

Το τρικ για να μη γλιστράει η επιφάνεια κοπής από τον πάγκο της κουζίνας

Κάθε φορά που προσπαθείς να ψιλοκόψεις π.χ. τα λαχανικά σου, ο δείκτης δυσκολίας ανεβαίνει καθώς η επιφάνεια κοπής γλιστράει στον πάγκο της κουζίνας; Το παρακάτω απλό tip θα σου λύσει τα χέρια, κρατώντας την επιφάνεια κοπής στη θέση της: Προτού αρχίσεις το κόψιμο των λαχανικών, κόψε ένα-δύο […]
empty alt

Πώς θα φτιάξεις σαλάτα με αγγουράκια χωρίς να χρησιμοποιήσεις μαχαίρι

Όλα αρχίζουν με τη σωστή επιλογή λαχανικών. Μιλάμε για αγγουράκια από κάποιο περιβόλι, κατά προτίμηση βιολογικά και σίγουρα ολόφρεσκα, δηλαδή όσο το δυνατόν πιο σκληρά.
empty alt

Πώς να καθαρίσετε και να φιλετάρετε ένα ψάρι

Όταν παρακολουθούμε εκπομπές ή ριάλιτι μαγειρικής ακόμα και οι πιο δύσκολες ή πολύπλοκες εργασίες μοιάζουν να γίνονται εύκολα και με φυσικό τρόπο.
empty alt

Ποια φρέσκα τρόφιμα κρατάνε περισσότερο

Μήλα Αυτό το βολικό και προσιτό φρούτο μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δύο μήνες στο ψυγείο. Για να μεγιστοποιήσετε τη διάρκεια ζωής, τοποθετήστε τα μήλα σε μια πλαστική τσάντα στο συρτάρι.
empty alt

Απολαυστικό flatbread με σπανάκι, τυριά και ρεβίθι

Μια ανατροπή στο ψωμί και την πίτσα που θα σας ενθουσιάσει
Back To Top