Μπορεί να έχουν βγάλει κακό όνομα λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε υδατάνθρακες (τους οποίους, να σημειώσουμε, το σώμα μας χρειάζεται για να λειτουργήσει).

Μπορεί να έχουν βγάλει κακό όνομα λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε υδατάνθρακες (τους οποίους, να σημειώσουμε, το σώμα μας χρειάζεται για να λειτουργήσει). Όμως σύμφωνα με τη διατροφολόγο Cara Harbstreet, MS, RD, LD, έχουμε πολλούς καλούς λόγους να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις πατάτες. Χωρίς τύψεις.

Σύμφωνα με την ειδικό, «στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, οι πατάτες μπορούν να έχουν μια θέση τους στο πιάτο μας».

Δεν μας προσφέρουν μόνο γεύση, αλλά και πολλά θρεπτικά στοιχεία. «Το κάλιο παρουσιάζεται ως το θρεπτικό συστατικό σούπερ σταρ της πατάτας», φέρνει ως παράδειγμα η Harbstreet. Πράγματι, είναι πολύτιμο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στην ομαλή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος του οργανισμού μας.

Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι οι πατάτες μας δίνουν και μια μικρή έστω ποσότητα φυτικού σιδήρου, ενός στοιχείου ιδιαίτερα σημαντικού για τις γυναίκες. «Μία πατάτα δεν θα καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μας σε σίδηρο, αλλά μπορεί να συνεισφέρει στην πρόσληψή του», εξηγεί η ειδικός. Επιπλέον, οι πατάτες περιέχουν κάποιες βιταμίνες της ομάδας B και μια μικρή ποσότητα βιταμίνης C.

Η φλούδα της πατάτας, από την άλλη, που συνήθως καταλήγει στα σκουπίδια, δίνει φυτικές ίνες, σίδηρο, κάλιο αλλά και μαγνήσιο. «Πάντα συμβουλεύω τους ασθενείς μου να τρώνε και τη φλούδα της πατάτας», τονίζει η Harbstreet. Μπορούμε να καταναλώσουμε, έστω και μικρές ποσότητές της, μέσα από ψητές πατάτες μαγειρεμένες με τη φλούδα.

Σημασία έχουν, επίσης, οι συνδυασμοί τροφών που κάνουμε στο πιάτο μας. «Όταν προσθέτουμε πολύ αλάτι ή ζάχαρη σε οποιοδήποτε φαγητό μειώνουμε τη θρεπτική αξία του, χωρίς οι πατάτες να αποτελούν εξαίρεση του κανόνα», εξηγεί η διατροφολόγος. Ιδανικά, σε ένα γεύμα μπορούμε να τις ψήσουμε στο φούρνο παρέα με άλλα, μη αμυλώδη λαχανικά, για να εξασφαλίσουμε ποικιλία στη διατροφή μας.

empty alt

5 τρόποι να μειώσεις την κατανάλωση αλκοόλ

Αν κάθε φορά που βγαίνεις έξω (ή μένεις μέσα) θέλεις να πιείς όλο το Βόσπορο, ίσως ήρθε η στιγμή να περιορίσεις λίγο αυτή την τάση, ιδιαίτερα αν έχεις περάσει τα πρώτα –άντα.
empty alt

Γνωρίστε τον κρόκο Κοζάνης – το χρυσάφι της γης

Ο κρόκος, το χρυσάφι της ελληνικής γης όπως αποκαλείται, συγκαταλέγεται στα πιο προσφιλή και πολύτιμα μπαχαρικά των αρχαίων πολιτισμών, για το άρωμα, το χρώμα, τις φαρμακευτικές και αφροδισιακές του ιδιότητες.
empty alt

Τα εντυπωσιακά οφέλη του χυμού καρότου

Ο φρέσκος χυμός καρότου είναι εξαιρετικά θρεπτικός κι είναι πολύ εύκολο να τον φτιάξεις και στο σπίτι.
empty alt

Ρόδι: Ποια σημαντικά οφέλη προσφέρει στην υγεία

Τα ρόδια είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά, αλλά πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Τα οφέλη περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά, υγεία της καρδιάς, υγεία του ουροποιητικού συστήματος, αντοχή στην άσκηση και πολλά άλλα.
empty alt

10 πολύτιμα οφέλη του λάχανου στην υγεία σου

Το λάχανο είναι εξαιρετικά θρεπτικό και πλούσιο σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες και βιταμίνη Κ. Επιπλέον, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να υποστηρίξει την πέψη, να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τη φλεγμονή.
empty alt

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για το διατροφικό προφίλ της κάππαρης

Η κάππαρη είναι τα ανώριμα μπουμπούκια ανθέων του Capparis spinosa, ενός τύπου θάμνου που καλλιεργείται συνήθως σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα.
empty alt

Τα 6 καλύτερα ποτά για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας

Δεν είναι μόνο τα τρόφιμα που επηρεάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας – τα ποτά μπορούν επίσης να σας ωφελήσουν!
empty alt

7 πλούσια σε θρεπτικά συστατικά σνακ πριν τον ύπνο για τη βραδινή ρουτίνα των παιδιών σας, σύμφωνα με έναν διαιτολόγο

Οδηγός για αυτές τις βραδινές λιγούρες που τα κρατούν ξύπνια

Back To Top