Το ρόδι είναι πλούσιο σε μικροθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και συχνά χαρακτηρίζεται εφάμιλλο με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι ως προς τα οφέλη που παρέχει στην υγεία.

Το ρόδι είναι πλούσιο σε μικροθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και συχνά χαρακτηρίζεται εφάμιλλο με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι ως προς τα οφέλη που παρέχει στην υγεία.

Ωστόσο δεν είναι πολλές οι σχετικές μελέτες και έτσι δεν έχει αποδειχθεί οριστικά ότι ο θρεπτικός θησαυρός που περιέχουν συνεπάγεται αληθινά οφέλη για την υγεία, λέει στην εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς» ο δρ Μπρεντ Α. Μπάουερ, διευθυντής του Προγράμματος Συμπληρωματικής και Ολιστικής Ιατρικής της φημισμένης Κλινικής Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα.

«Ολες οι ενδείξεις που έχουμε συνηγορούν ότι τα ρόδια μπορεί να ασκήσουν πολλές ευνοϊκές επιδράσεις στην υγεία, αλλά το πρόβλημα είναι ότι προς το παρόν είναι περιορισμένα τα επιστημονικά δεδομένα που το αποδεικνύουν» υποστηρίζει.

Εστω και ελλιπή, αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι τα ενεργά συστατικά των ροδιών είναι διάφορες πολυφαινόλες, όπως οι ελλαγιταννίνες οι οποίες αναχαιτίζουν φλεγμονώδεις μηχανισμούς και οι ανθοκυανίνες που παρέχουν στα φρούτα το βαθύ κόκκινο χρώμα του και ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Μελέτες έχουν δείξει πως όσοι ακολουθούν διατροφή πλούσια στα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν χρόνια νοσήματα, περιλαμβανομένης της καρδιοπάθειας και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο χυμός ροδιού ασκεί δυνατή αντιοξειδωτική δράση και έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες απ’ ό,τι το κόκκινο κρασί, ο χυμός μύρτιλου, ο χυμός κράνμπερι, ο χυμός acai, ο μηλοχυμός, ο χυμός από μοβ (ποικιλία Concord) σταφύλια και ο χυμός πορτοκαλιού.

Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι ο χυμός ροδιού και το εκχύλισμα από τους καρπούς του έχουν διπλάσια έως τριπλάσια αντιοξειδωτική δύναμη σε σύγκριση με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι.

Υπάρχουν επίσης ευρήματα από μικρές μελέτες σε ανθρώπους, οι οποίες έδειξαν ότι η κατανάλωση χυμού από ρόδια σε καθημερινή βάση μπορεί να ωφελήσει την καρδιαγγειακή υγεία, βελτιώνοντας τη λειτουργία των αγγείων, την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα της καλής (HDL) χοληστερόλης.

Πειράματα στο εργαστήριο, εξάλλου, έχουν δείξει ότι το εκχύλισμα ροδιού εμποδίζει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη, του μαστού, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα όταν αυτά αναπτύσσονται σε καλλιέργειες σε δοκιμαστικούς σωλήνες, ενώ στα ζώα αναστέλλει την ανάπτυξη ορισμένων όγκων.

Αρχίζουν επίσης μελέτες οι οποίες εξετάζουν κατά πόσον ο χυμός ροδιού μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε εθελοντές που ήδη πάσχουν από αυτόν.

Η αλληλεπίδρασή του με φάρμακα

Ωστόσο τα ρόδια ενδέχεται να επηρεάζουν τον μεταβολισμό ορισμένων φαρμάκων, προειδοποιεί ο δρ Μπάουερ. Επομένως όσοι λαμβάνουν αιμολυτικά (αντιθρομβωτικά) ή/και φάρμακα για την αρτηριακή πίεση που ανήκουν στην κατηγορία των αναστολέων του μετατρεπτικού ενζύμου της αγγειοτασίνης (αναστολείς του ACE) ίσως πρέπει να συμβουλευθούν τον γιατρό τους, εάν συνηθίζουν να πίνουν τον χυμό ή να τρώνε τους καρπούς του ροδιού.

empty alt

Αυτή η τροφή θα εξαφανίσει τα χασμουρητά σου!

Mόλις ξύπνησες και αισθάνεσαι τρελή κούραση; Είσαι στο γραφείο και δεν μπορείς να σταματήσεις να χασμουριέσαι; Η καλύτερη λύση (για σένα, όχι το αφεντικό σου) θα ήταν να πας σπίτι και να ρίξεις έναν ύπνο ή έστω ένα δυναμωτικό power nap προτού επιστρέψεις στα καθήκοντά σου.
empty alt

Το αλκοόλ σε βοηθάει να μιλήσεις καλύτερα μια ξένη γλώσσα

Την επόμενη φορά που θα δώσεις ραντεβού με έναν ξενόγλωσσο φίλο, μη διστάσεις να πιείς προηγουμένως ένα ποτηράκι κρασί.
empty alt

Γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνεις επαρκή ποσότητα φυτικών ινών

Οι φυτικές ίνες είναι απίστευτα σημαντικές, καθώς τροφοδοτούν φιλικά βακτήρια στο έντερο, οδηγώντας σε διάφορα οφέλη για την υγεία.
empty alt

Πώς να καταλάβεις αν έχεις έλλειψη σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Αποτελούν ένα σημαντικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών. Το σώμα χρειάζεται επίσης να παράγει μόρια σηματοδότησης που ονομάζονται εικοσανοειδή, τα οποία βοηθούν το ανοσοποιητικό, πνευμονικό, καρδιαγγειακό και ενδοκρινικό σύστημα να λειτουργεί σωστά.
empty alt

5 «υγιεινά» λάθη που κάνουμε στο πρωινό μας

Όλοι ξέρουμε ότι το πρωινό γεύμα είναι το σημαντικότερο για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας γεμάτοι ενέργεια και υγεία, αλλά και ένας βασικός παίκτης στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος.
empty alt

Τροφές για να μειώσεις το stress και να βελτιώσεις τη διάθεσή σου

Πώς θα σου φαινόταν αν μέσα από τις διατροφικές σου επιλογές είχες την ευκαιρία να μειώσεις το stress που σε βασανίζει στην καθημερινότητα, αλλά και να βελτιώσεις συνολικά τη διάθεσή σου; Συνέχισε να διαβάζεις για δεις ποιες 7 τροφές θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν σε αυτήν την […]
empty alt

Το πολύτιμο διατροφικό προφίλ του ροδιού

Τα οφέλη περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αντιοξειδωτικά, υγεία της καρδιάς, του ουροποιητικού συστήματος κι αντοχή στην άσκηση
empty alt

Τι πρέπει να προσέξεις την περίοδο των Χριστουγέννων για να μην πάρεις βάρος

Η ομορφότερη περίοδος της χρονιάς είναι εδώ και η ξεγνοιασιά που αυτή περιέχει επηρεάζει και στη διατροφή μας, που σίγουρα μεταβάλλεται χάρη στις γιορτινές λιχουδιές, τα χειροποίητα γλυκά και τα συνεχή καλέσματα σε τραπέζια.

Back To Top