Στο πρώτο πείραμα οι 52 εθελοντές κλήθηκαν υποβλήθηκαν σε ένα τεστ που είχε στόχο να προκαλέσει πλήξη (απαιτούσε να κάνουν επί αρκετή ώρα αλλεπάλληλα copy σε μία ομάδα γραμμάτων) και στη συνέχεια να ζητήσουν να φάνε ό,τι ήθελαν.

Στο πρώτο πείραμα οι 52 εθελοντές κλήθηκαν υποβλήθηκαν σε ένα τεστ που είχε στόχο να προκαλέσει πλήξη (απαιτούσε να κάνουν επί αρκετή ώρα αλλεπάλληλα copy σε μία ομάδα γραμμάτων) και στη συνέχεια να ζητήσουν να φάνε ό,τι ήθελαν.

Στο δεύτερο πείραμα συμμετείχαν 45 εθελοντές οι οποίοι είδαν είτε ένα βαρετό είτε ένα αστείο βίντεο, οι οποίοι είχαν στη διάθεσή τους πολλά υγιεινά και ανθυγιεινά σνακ. Το βάρος των εδεσμάτων ζυγίστηκε πριν και μετά το βίντεο για να καταγραφεί πόσο και τι ακριβώς είχαν φάει.

Οι ερευνητές στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (BPS) που διεξήχθη στο Νότιγχαμ, υποστήριξαν ότι τα αποτελέσματα του πρώτου πειράματος έδειξαν πως μετά την ολοκλήρωση του βαρετού τεστ οι εθελοντές έφαγαν ως επί το πλείστον ανθυγιεινά τρόφιμα, όπως πατατάκια, γλυκά και πρόχειρα φαγητά.

Αντίστοιχα, στο δεύτερο πείραμα οι εθελοντές που έβλεπαν το βαρετό βίντεο κατανάλωσαν πολύ περισσότερα ανθυγιεινά σνακ.

«Όταν δεν νιώθουμε ενδιαφέρον από τη δουλειά, το σπίτι ή την κοινωνική μας ζωή, αποζητάμε τα πλούσια σε λίπη και ζάχαρη τρόφιμα σε μία προσπάθεια να αντισταθμίσουμε αυτή την έλλειψη. Αυτό ως φαίνεται οφείλεται στην ντοπαμίνη, την χημική ουσία του εγκεφάλου που παράγεται όταν νιώθουμε ενδιαφέρον για κάτι », δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σάντι Μαν, από το Πανεπιστήμιο του Κεντρικού Λάνκασιρ.

Η δρ Μαν τόνισε επίσης ότι τα νέα ευρήματα συνδέονται με παλαιότερες μελέτες εκείνα οι οποίες επίσης είχαν συσχετίσει την πλήξη με την κατανάλωση παχυντικών τροφίμων.

Και κατέληξε: «Οι άνθρωποι που σχεδιάζουν εκπαιδευτικές εκστρατείες για την προώθηση της υγιεινής διατροφής, θα πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν την πλήξη, συμπεριλαμβανομένης της πλήξης στους χώρους εργασίας και στα σχολεία. Οι άνθρωποι που βαριούνται δεν πρόκειται να φάνε ποτέ καρύδια».

empty alt

Η καλή γεύση απαιτεί συγκέντρωση

Το εύγεστο φαγητό θέλει την απόλυτη προσοχή μας . Αυτό υποστηρίζει μια νέα έρευνα η οποία αποκαλύπτει ότι ακόμα και το πιο τέλειο έδεσμα έχει ήπια γεύση όταν το τρώμε μπροστά στην τηλεόραση ή κάνουμε οτιδήποτε αποσπά την προσοχή μας από το πιάτο.
empty alt

Τι πρέπει να προσέχεις στα λαδερά φαγητά

Τα λαδερά φαγητά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας και περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό συνταγών. Βασικό τους συστατικό είναι τα λαχανικά, που πολλές φορές «παντρεύονται» με αμυλούχα τρόφιμα, για παράδειγμα ρύζι ή πατάτες ή πηγές πρωτεϊνών, όπως κρέας ή κοτόπουλο,...
empty alt

Για υγιεινές συνταγές, αυτούς τους λογαριασμούς πρέπει να ακολουθήσεις στο Instagram

Ας πούμε ότι είναι Σάββατο πρωί και δεν ξέρεις τι να μαγειρέψεις σήμερα (άλλωστε, πρέπει να ετοιμάσεις βαλίτσες και για τις διακοπές που πλησιάζουν).
empty alt

Το μυστικό για ασυναγώνιστα λαχανικά τουρσί

Ίσως ακούγεται απλό το να κάνεις ένα λαχανικό τουρσί, για να απογειώσεις όμως το αποτέλεσμα μπορείς να δοκιμάσεις τη συμβουλή που δίνει ο Mark Bittman στο βιβλίο του «How to Cook»: να ξεκινήσεις τη διαδικασία ψήνοντας το λαχανικό.
empty alt

Γιατί νιώθω να πεινάω συνέχεια;

Είτε η πείνα σου εκδηλώνεται με την επιθυμία να ψάξεις στο ψυγείο για σνακ, ή τη λαχτάρα να παραγγείλεις κάτι το συντομότερο δυνατόν ή να είσαι πάνω από την κατσαρόλα περιμένοντας με ανυπομονησία να γίνει το φαγητό, μπορεί να είναι ένα μικρό βασανιστήριο.
empty alt

Ποιες είναι οι τάσεις διατροφής και υγιεινής ζωής για το 2022;

Όλα συντείνουν στο εξής: το να διατηρήσουμε υγιεινές συνήθειες, είτε πρόκειται για τη διατροφή, την άσκηση ή τη διαχείριση του άγχους μας δεν είναι απλή υπόθεση.
empty alt

7 επιλογές άπαχης πρωτεΐνης για ισορροπημένη διατροφή

Τι μπορούμε να καταναλώνουμε άφοβα για μια ισορροπημένη διατροφή
empty alt

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν πίνετε καφέ κάθε μέρα

Η αγαπημένη δόση του καφέ σας μπορεί να κάνει περισσότερα για εσάς από το να σας δίνει ένα ενεργειακό μπουστάρισμα.
Back To Top