Την ώρα που η τεχνολογία, τα smartphones τα tablet και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι στην καθημερινότητα και δη στα παιδιά και στους έφηβους η σωστή διατροφή και η άσκηση πηγαίνουν περίπατο.

Την ώρα που η τεχνολογία, τα smartphones τα tablet και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι στην καθημερινότητα και δη στα παιδιά και στους έφηβους η σωστή διατροφή και η άσκηση πηγαίνουν περίπατο. Η αυξημένη χρήση τους από άτομα μικρής ηλικίας, παιδιά και εφήβους, δημιούργησε την ανάγκη να εξεταστεί η επίδραση που μπορεί να έχει ο χρόνος μπροστά στην οθόνη (screen time) στη διατροφική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών.

Οι επιστημονικές έρευνες κατέγραψαν θετική συσχέτιση μεταξύ του χρόνου μπροστά στην οθόνη και του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), καθώς επίσης και με την πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας. Παιδιά και έφηβοι , σύμφωνα με την μελέτη με Η/Υ στο σπίτι και σύνδεση στο διαδίκτυο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες αύξησης του ΔΜΣ1.

Επίσης μια σειρά αρνητικών επιπτώσεων έχει συσχετισθεί με την υπερβολική χρήση αυτών των μέσων, όπως ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες, κακή φυσική κατάσταση, κάπνισμα, υψηλά επίπεδα χοληστερίνης. Παράλληλα, είναι πιθανόν ο χρόνος μπροστά στον υπολογιστή να αντικαθιστά το χρόνο που θα αφιερωνόταν σε φυσική δραστηριότητα4. Κατά συνέπεια η χρήση του υπολογιστή μπορεί να ωθεί ταυτόχρονα και στη λαιμαργία αλλά και στη νωθρότητα.

Η ασύστολη χρήσης αυτών των μέσων συχνά αλλάζουν οι παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες. Το γεύμα πιθανότατα να γίνεται μπροστά στην τηλεόραση ή τον Η/Υ αντί για το τραπέζι,. Πολύ συχνά δε στη διάρκεια του φαγητού, μπορεί τα παιδιά να ασχολούνται ταυτόχρονα με το κινητό, το tablet, ένα βιντεοπαιχνίδι, με αποτέλεσμα το γεύμα να γίνεται ταυτόχρονα με ένα πλήθος άλλων δραστηριοτήτων. Η έρευνα υποστηρίζει ότι πιθανότητα ο χρήστης του Η/Υ στη διάρκεια του γεύματος, να μη θυμάται το γεύμα του και κατά συνέπεια να αισθάνεται λιγότερο χορτάτος μόλις αυτό τελειώσει6. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που οι ίδιοι οι γονείς παρέχουν τρόφιμα-σνακ, τα οποία οι ίδιοι έχουν συνδυάσει με το χρόνο που περνάνε μπροστά στην οθόνη.

Ο χρόνος που καταναλώνεται μπροστά στην οθόνη έχει φανεί ότι μπορεί να προκαλέσει απώλεια όρεξης, αύξηση της επιθυμίας για γρήγορο και πρόχειρο φαγητό, αύξηση της κατανάλωσης ποτών/ροφημάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη (πχ αναψυκτικά), αύξηση κατανάλωσης σνακ πλούσιων σε ζάχαρη και λιπαρά, μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Σε μια τέτοια περίπτωση η διατροφή είναι φτωχή ποιοτικά καθώς στερείται πλήθος θρεπτικών συστατικών. Παράλληλα, οι «εθισμένοι» στον Η/Υ και το διαδίκτυο είναι πιθανόν να παραλείπουν γεύματα καθώς επίσης να έχουν διαταραχές ύπνου.

Τέλος παιδιά και έφηβοι φαίνεται να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως το κύριο μέσο αναζήτησης συνταγών και διατροφικών πληροφοριών για συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων. Αυτό παρότι μπορεί να είναι ωφέλιμο, κρύβει κινδύνους αν δεν προέρχεται από έγκυρες και αξιόπιστες πηγές.

empty alt

Διατροφικές συνήθειες ενάντια στην εξωσωματική

Αναψυκτικά και καφές με ζάχαρη ή τεχνιτά γλυκαντικά εμποδίζουν την επιτυχία μιας εξωσωματικής  γονιμοποίησης σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων από την Βραζιλία.
empty alt

Αυτές είναι οι καλύτερες δίαιτες του 2017

Είναι η εποχή της δίαιτας. Της κάθε λογής δίαιτας, που άλλοι ονομάζουν διατροφή, άλλοι εξπρές ή θαυματουργή.
empty alt

Πώς αντιμετωπίζουμε κάποιον που μας πιέζει να φάμε;

Όλοι έχουμε στην οικογένειά μας έναν «food pusher», όπως λέγεται στα αγγλικά: τη γιαγιά που μας πιέζει να φάμε το τελευταίο κομμάτι του κέικ, το συνάδελφο που επιμένει να πάρουμε ένα τουλάχιστον από τα κεράσματα της γιορτής του, τη μαμά που δεν θα ησυχάσει αν δεν αδειάσουμε […]
empty alt

Το αλκοόλ σε βοηθάει να μιλήσεις καλύτερα μια ξένη γλώσσα

Την επόμενη φορά που θα δώσεις ραντεβού με έναν ξενόγλωσσο φίλο, μη διστάσεις να πιείς προηγουμένως ένα ποτηράκι κρασί.
empty alt

Γιατί το ρόδι φέρνει γούρι (και) στην υγεία σου!

Το ρόδι είναι πλούσιο σε μικροθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και συχνά χαρακτηρίζεται εφάμιλλο με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι ως προς τα οφέλη που παρέχει στην υγεία.
empty alt

Έχεις αδυναμία στο βύσσινο; Και πολύ καλά κάνεις!

  Το βύσσινο είναι συνδεδεμένο με τις παιδικές καλοκαιρινές αναμνήσεις – είτε ως γλυκό του κουταλιού είτε ως βυσσινάδα.
empty alt

Ποιες τροφές χαρίζουν λάμψη στην επιδερμίδα σου

Μερικά φυσικά καλλυντικά βρίσκονται στην κουζίνα και το ψυγείο σου
empty alt

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε κρεμμύδια κάθε μέρα

Τα κρεμμύδια μπορούν να σας δώσουν μια ώθηση γεύσης και θρεπτικής αξίας σε κάθε μπουκιά
Back To Top