Αν καθημερινά αρχίζεις να πεινάς μετά το απόγευμα, με αποτέλεσμα τελικά να κάνεις νυχτερινές επιδρομές στο ψυγείο, ίσως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το βράδυ ανεβαίνουν τα επίπεδα των ορμονών που μας προκαλούν πείνα ενώ πέφτουν εκείνα των ορμονών που μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι.

Αν καθημερινά αρχίζεις να πεινάς μετά το απόγευμα, με αποτέλεσμα τελικά να κάνεις νυχτερινές επιδρομές στο ψυγείο, ίσως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το βράδυ ανεβαίνουν τα επίπεδα των ορμονών που μας προκαλούν πείνα ενώ πέφτουν εκείνα των ορμονών που μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση International Journal of Obesity.

Ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς διεξήγαγαν μια σειρά πειραμάτων σε 19 υπέρβαρους άντρες και 13 υπέρβαρες γυναίκες, ηλικίας 18-50 ετών.

Κάθε εθελοντής απείχε από την τροφή για οκτώ ώρες και στη συνέχεια κατανάλωσε ένα υγρό γεύμα 608 θερμίδων είτε στις 9 το πρωί είτε στις 4 το απόγευμα. Στην επόμενη φάση του πειράματος οι εθελοντές βρέθηκαν αντιμέτωποι με έναν πλούσιο μπουφέ φαγητού. Μετά από κάθε γεύμα, όλοι υποβλήθηκαν σε ιατρικές εξετάσεις οι οποίες μετρούσαν τα επίπεδα των ορμονών που συνδέονται με το στρες και την πείνα.

Όπως ανακάλυψαν τελικά οι επιστήμονες, ένας λόγος που μπορεί να τρώμε περισσότερο το βράδυ είναι γιατί τότε ανεβαίνουν τα επίπεδα μιας ορμόνης που συνδέεται με την πείνα μας.

«Η έρευνά μας έδειξε ότι το βράδυ είμαστε πιο επιρρεπείς στην υπερφαγία, ιδιαίτερα μάλιστα αν είμαστε και στρεσαρισμένοι», σχολίασε μια από τις ερευνητές, η καθηγήτρια Ψυχιατρικής και Συμπεριφοριστικών Επιστημών Sarah Carnell, Ph.D.

«Τα καλά νέα είναι ότι από τη στιγμή που το γνωρίζουμε, μπορούμε να κάνουμε κάποια βήματα που θα μας βοηθήσουν να μειώσουμε τον κίνδυνο υπερκατανάλωσης φαγητού, για παράδειγμα τρώγοντας καλά νωρίτερα μέσα στην ημέρα ή βρίσκοντας εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης του στρες», πρόσθεσε η ίδια.

empty alt

Αυτή είναι η τροφή της μακροζωίας

Έχεις ακούσει τους διατροφολόγους που λένε ότι το καλύτερο πρωινό είναι ένα γεύμα με γάλα, φρούτα, ξηρούς καρπούς και βρώμη; Κάτι ξέρουν! Η βρώμη σε βοηθάει όχι μόνο να χάσεις κιλά με τον πλέον υγιεινό τρόπο αλλά σου εξασφαλίζει και μακροζωία.
empty alt

5 καθημερινές συνήθειες των διατροφολόγων

Η διατροφή τους στηρίζεται στην επιστημονική έρευνα και τη μακροχρόνια εμπειρία. Αν λοιπόν αναζητάς το ιδανικό πρότυπο για να αποφασίσεις τι θα βάζεις στο πιάτο σου, δεν υπάρχει καλύτερο από τους διατροφολόγους.
empty alt

Τροφική δυσανεξία ή αλλεργία;

Αν σε πιάνει στομαχόπονος μετά από ένα ποτήρι γάλα, ίσως έχεις απλώς μια δυσανεξία στη λακτόζη, αλλά ενδέχεται και να είσαι αλλεργικός στα γαλακτοκομικά.
empty alt

Χριστουγεννιάτικο δέντρο φρούτων

Αν ψάχνεις για μια υγιεινή εναλλακτική επιλογή για τις γεμάτες πιατέλες με τα χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά όπως τα μελομακάρονα, οι δίπλες και οι κουραμπιέδες ή απλώς θέλεις να φτιάξεις κάτι διασκεδαστικό με τα παιδιά σου ή τα ανίψια σου ένα κρύο απόγευμα, αξίζει τον κόπο να δοκιμάσεις […]
empty alt

Η πιο γλυκιά καρδιά του καλοκαιριού κρύβεται στο καρπούζι!

Η πιο λαχταριστή κατακόκκινη καρδιά του καλοκαιριού είναι κυριολεκτικά για φάγωμα… Το καρπούζι είναι ένα νόστιμο και δροσιστικό φρούτο που σου προσφέρει πολλά οφέλη.
empty alt

Παγκόσμια Μέρα Μπίρας και σου έχουμε 7 λόγους για να πιείς μια «στην υγειά» σου

Μερικές φορές δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την απόλαυση μιας παγωμένης μπίρας – ειδικά τώρα που ο καιρός αρχίζει να ζεσταίνει και να προχωράμε προς το καλοκαίρι.
empty alt

Αυτό είναι το καλύτερο φρούτο για την υγεία του εντέρου σας, σύμφωνα με έναν γαστρεντερολόγο

Αν και υποτίθεται ότι καταναλώνουμε 25 έως 38 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, μια σύσταση που βασίζεται στη συνολική κατανάλωση θερμίδων μας, ο μέσος Δυτικός καταναλώνει στην πραγματικότητα μόνο περίπου 10 έως 15 γραμμάρια την ημέρα, αναφέρουν οι ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ.
empty alt

Μούσμουλο: ένα φρούτο με εκπληκτικά ωφέλιμο διατροφικό προφίλ

Τα οφέλη που προσφέρει το μούσμουλο στην υγεία σου θα σε ενθουσιάσουν

Back To Top