Συνώνυμο με το καλοκαίρι και τις βόλτες με τη μυρωδιά του να σε βρίσκει εκεί που περπατάς από τους πλανόδιους πωλητές.

Συνώνυμο με το καλοκαίρι και τις βόλτες με τη μυρωδιά του να σε βρίσκει εκεί που περπατάς από τους πλανόδιους πωλητές. Είναι μια λιχουδιά που αγαπάς από τις παιδικές αναμνήσεις αλλά κι όσο μεγαλώνεις έχεις μάθει πώς να το βάζεις στις συνταγές και στο πιάτο σου!

Το καλαμπόκι θεωρείται τόσο λαχανικό όσο και δημητριακό. Το γλυκό καλαμπόκι που τρώτε στις σαλάτες και τα ριζότο θεωρείται συνήθως λαχανικό στον μαγειρικό κόσμο, ενώ οι ξηροί σπόροι που χρησιμοποιούνται για ποπ κορν ταξινομούνται ως δημητριακά ολικής αλέσεως.

Το καλαμπόκι προέρχεται από το Μεξικό πριν από 9.000 χρόνια και είναι γνωστό με το αρχικό του όνομα «αραβόσιτος» σε πολλά μέρη του κόσμου. Οι ιθαγενείς Αμερικανοί είχαν τη συγκομιδή αυτής της καλλιέργειας ως την κύρια πηγή τροφής τους.

Σήμερα, είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους σπόρους δημητριακών παγκοσμίως.

Το καλαμπόκι είναι συνήθως λευκό ή κίτρινο, αλλά υπάρχει επίσης σε ποικιλίες σε κόκκινο, μοβ και μπλε.

Τρώγεται ως γλυκό καλαμπόκι, ποπ κορν, αλλά και ως πρώτη ύλη για τορτίγιες, πολέντα, τσιπς, καλαμποκάλευρο, λάδι και σιρόπι και προστίθεται σε αμέτρητα άλλα τρόφιμα και συνταγές.

Τα θρεπτικά του στοιχεία

Το καλαμπόκι είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και είναι γεμάτο με φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Είναι επίσης σχετικά χαμηλή σε πρωτεΐνες και λίπη.

Ένα φλιτζάνι (164 γραμμάρια) γλυκού κίτρινου καλαμποκιού περιέχει:

Θερμίδες: 177 θερμίδες

Υδατάνθρακες: 41 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 5,4 γραμμάρια

Λίπος: 2,1 γραμμάρια

Ίνες: 4,6 γραμμάρια

Βιταμίνη C: 17% της ημερήσιας αξίας

Θιαμίνη (βιταμίνη Β1): 24% ημερήσιας αξίας

Φολικό οξύ (βιταμίνη Β9): 19% ημερήσιας αξίας

Μαγνήσιο: 11% ημερήσιας αξίας

Κάλιο: 10% ημερήσιας αξίας

Οι περισσότεροι από τους υδατάνθρακες στο καλαμπόκι προέρχονται από άμυλο – το οποίο μπορεί να αυξήσει γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα σας, ανάλογα με το πόσο τρώτε. Ωστόσο, έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας.

Λόγω του εντυπωσιακού θρεπτικού προφίλ του, οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να επωφεληθούν από την κατανάλωση ολόκληρου καλαμποκιού και ποπ κορν ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Είναι επίσης ένα φυσικό φαγητό χωρίς γλουτένη και μπορεί να καταναλωθεί από εκείνους που αποφεύγουν τη γλουτένη.

Περιέχει φυτικές ενώσεις και ίνες που ωφελούν την υγεία

Το καλαμπόκι περιέχει αντιοξειδωτικά και φυτικές ενώσεις που μπορεί να παρέχουν μια σειρά από οφέλη για την υγεία.

Η περιεκτικότητα σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη μπορεί να ωφελήσει την υγεία των ματιών

Το καλαμπόκι έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο καροτενοειδή που μπορούν να αποτρέψουν τον καταρράκτη και τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία (AMD).

Μπορεί να αποτρέψει την εκφυλιστική νόσο και άλλα πεπτικά προβλήματα

Οι ίνες στο καλαμπόκι μπορούν επίσης να προσφέρουν οφέλη για την υγεία.

Η πρόσληψη φυτικών ινών έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο διαφόρων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και ορισμένων καρκίνων. Ακόμη περισσότερο, η κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών προάγει την υγιή πέψη και μπορεί να σας προστατεύσει από τα προβλήματα του εντέρου.

Το καλαμπόκι, ειδικότερα, μπορεί να προστατεύσει από συγκεκριμένα πεπτικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της εκφυλιστικής νόσου, η οποία χαρακτηρίζεται από φλεγμονή του πεπτικού σωλήνα.

Πώς να μαγειρέψετε και να χρησιμοποιήσετε καλαμπόκι

Το καλαμπόκι είναι ένα ευέλικτο φαγητό που μπορεί να προστεθεί στη διατροφή σας με πολλούς τρόπους.

Το γλυκό καλαμπόκι διατίθενται ευρέως στα μανάβικα και στις αγροτικές αγορές τόσο σε φρέσκες, κατεψυγμένες ποικιλίες όσο και σε κονσέρβα.

Το φρέσκο καλαμπόκι μπορούν να ψηθεί στα κάρβουνα ή σε γκριλ ή να το μαγειρέψετε σε βραστό νερό ή στον ατμό. Συνήθως σερβίρονται με λιωμένο βούτυρο και αλάτι.

Τα σπόρια του μπορούν να προστεθούν σε σούπες, σαλάτες, πιάτα λαχανικών ή να σερβιριστούν μόνα τους με βούτυρο ή ελαιόλαδο και καρυκεύματα.

Μπορείτε να φτιάξετε τορτίγιες με αλεσμένο αραβόσιτο, νερό και αλάτι. Αυτά μπορούν να μετατραπούν σε σπιτικά τσιπ ψήνοντας κομμάτια σε φέτες με λάδι και καρυκεύματα.

Τέλος, τα αποξηραμένα σπόρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να φτιάξετε ποπ κορν.

Περισσότερα για το καλαμπόκι δες εδώ:

Πώς θα αφαιρέσεις τους σπόρους από το καλαμπόκι χωρίς να κάνεις χάλια την κουζίνα; – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

5 πρωτότυπα καρυκεύματα για το ψητό καλαμπόκι – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

Κοτόσουπα με καλαμπόκι – Έκτορας Μποτρίνι (botrini.gr)

empty alt

Ο καφές ασπίδα για την σκλήρυνση κατά πλάκας

Ούτε μία ούτε δύο αλλά τέσσερις κούπες καφέ τη μέρα ίσως να μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης σκλήρυνσης κατά πλάκας, αναφέρει διεθνής ομάδα επιστημόνων.
empty alt

Πώς θα φτιάξεις ένα νόστιμο και εύκολο στη μεταφορά σάντουιτς

Όσο νόστιμο μπορεί να είναι ένα σάντουιτς, άλλο τόσο μπελάς μπορεί να γίνει, λερώνοντας τα ρούχα σου με σάλτσες και ντομάτα και γεμίζοντας το γραφείο ψίχουλα.
empty alt

Το tip για να διατηρείται ο καφές σου ζεστός για περισσότερη ώρα

Μήπως ο καφές σου κρυώνει υπερβολικά σύντομα, από τη στιγμή που θα τον σερβίρεις στο φλιτζάνι; Δοκίμασε το παρακάτω κόλπο για να τον διατηρήσεις ζεστό για περισσότερη ώρα.
empty alt

Έτσι θα δώσεις πιο πλούσια γεύση στις ελαφρώς άγουρες ντομάτες

Η ώριμη ντομάτα είναι το καλύτερο υλικό για ένα μαγειρευτό φαγητό. Η άγουρη, ο μεγαλύτερος σαμποτέρ. Τι κάνεις, όμως, αν όλες οι ντομάτες που έχεις στο σπίτι σου είναι ελαφρώς πράσινες, δηλαδή δεν έχουν «γίνει» ακόμα; Για να επισπεύσεις τη διαδικασία ωρίμανσής τους δοκίμασε να τους προσθέσεις […]
empty alt

Tacos με εξωτικές γαρίδες

Αν σου αρέσει η Asian Latin κουζίνα, αυτή η συνταγή θα σε ενθουσιάσει. Αν λατρεύεις τα θαλασσινά πιάτα αλλά και οι γεύσεις που θυμίζουν την εξωτική πλευρά της Ανατολής, ειδικά όταν συνδυάζονται με την άγρια ασυμβίβαστη γεύση της λατινοαμερικάνικης γαστρονομίας, αυτές οι τηγανητές γαρίδες με σάλτσα μάνγκο […]
empty alt

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη μαγειρική σόδα

Η μαγειρική σόδα είναι ο βασικότερος παράγοντας ζύμωσης. Οι χημικοί διογκωτικοί παράγοντες ήταν γνωστοί ακόμη και στην αρχαιότητα, αλλά μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα, όταν το καθαρό όξινο ανθρακικό νάτριο έγινε εμπορικά διαθέσιμο, η δημοτικότητά τους στο ψήσιμο πραγματικά απογειώθηκε.
empty alt

Συνταγή για εύκολο μπαμπά-γκανούς

Η μελιτζανοσαλάτα αλλιώς…
empty alt

Απολαυστική και ωφέλιμη χωριάτικη σαλάτα με ζυμαρικά

Μπορεί οι θερμοκρασίες να μην έχουν ανέβει στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά οι μέρες μεγαλώνουν κι η άνοιξη κάνει δυναμικά την εμφάνισή της.
Back To Top