Για να διευκολύνετε τη σύλληψη ο οργανισμός σας πρέπει να είναι στα καλύτερά του. Εδώ θα μάθετε ποιες βιταμίνες χρειάζεται να έχετε στο οπλοστάσιό σας και ποια είναι η λειτουργία της κάθε μίας ως προς τη γονιμότητα.

Για να διευκολύνετε τη σύλληψη ο οργανισμός σας πρέπει να είναι στα καλύτερά του. Εδώ θα μάθετε ποιες βιταμίνες χρειάζεται να έχετε στο οπλοστάσιό σας και ποια είναι η λειτουργία της κάθε μίας ως προς τη γονιμότητα.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α εμπλέκεται και στην αναπαραγωγική διαδικασία και επηρεάζει τόσο τη γυναικεία όσο και την αντρική γονιμότητα. Παράλληλα, είναι απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Σύμφωνα με μελέτη του 2011 στην επιθεώρηση Nutrients, η έλλειψη βιταμίνης Α συνδέεται στενά με τη δυσκολία σύλληψης, τις επαναλαμβανόμενες αποβολές και τις συγγενείς ανωμαλίες στα έμβρυα.

Βιταμίνη Β

Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β συμβάλλει στην ενίσχυση της αναπαραγωγικής ικανότητας. Ειδικά, η Β6 είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της εγκυμοσύνης. Επίσης, η Β12 βοηθά στην ενδυνάμωση του ενδομήτριου που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κινδύνου αποβολής, ενώ στους άνδρες συμβάλλει στην αύξηση της ποσότητας σπέρματος.

Βιταμίνη Ε

Αλλιώς, η επονομαζόμενη τοκοφερόλη. Η ονομασία της προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «τόκος» (γέννα, δημιουργία) και «φέρω». Αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιταμίνες που έχει σχετισθεί με τη γονιμότητα. Η Βιταμίνη Ε βελτιώνει την ποιότητα των ωαρίων στις γυναίκες και των σπερματοζωαρίων στους άνδρες, ενώ συμβάλλει στην προστασία του DNA τους, χάρη στις ισχυρές αντιοξειδωτικές της ιδιότητες. Οι γυναίκες συνιστάται να λαμβάνουν υψηλής ισχύος βιταμίνη Ε. Επίσης η λήψη της σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφησή της από τον οργανισμό.

Ινοσιτόλη & L-Αργινίνη 

Είναι πρόδρομες μορφές του νιτρικού οξειδίου (NO), το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην καλή ροή του αίματος στο ωοθυλάκιο και τα αναπαραγωγικά όργανα και να συμβάλλει στη διέγερση των ενδομήτριων εκκρίσεων, δημιουργώντας μια υγιή επένδυση στη μήτρα κατά τη διάρκεια της εμφύτευσης. Επιπλέον, σε μελέτες παρατηρήθηκαν αυξημένες εκκρίσεις στον τράχηλο σε γυναίκες που έλαβαν ινοσιτόλη και τα επίπεδά της έχουν συνδεθεί με την καλή έκβαση της εγκυμοσύνης. Η L-αργινίνη μπορεί επιπλέον να επηρεάσει την απελευθέρωση του ωοθυλακίου και την εμφύτευση.

N-ακετυλοκυστεΐνη (NAC) 

Είναι πρόδρομος ουσία της γλουταθειόνης που είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό ένζυμο του οργανισμού. Η NAC έχει σύμφωνα με μελέτες σημαντική αντιοξειδωτική δράση και μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες σύλληψης. Είναι ευρέως γνωστή ως βλεννολυτικός παράγοντας για τις βλεννώδεις εκκρίσεις.

Συνένζυμο CoQ10

Η σχέση μεταξύ συνένζυμου CoQ10 και γονιμότητας είναι πολυδιάστατη. Κατ’ αρχάς, συνδέεται με τη διαδικασία παραγωγής ωαρίων, την ωορρηξία και την ανάπτυξη του εμβρύου, λειτουργίες που απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας. Για να καλύψει τις ανάγκες αυτές, ο γυναικείος οργανισμός χρειάζεται υψηλά επίπεδα συνενζύμου CoQ10.

Φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ είναι μία από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β (B9). Είναι σημαντικό συμπλήρωμα για τις γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες, επειδή η λήψη του φυλλικού οξέος έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι προλαμβάνει τις ανωμαλίες σύγκλεισης του νωτιαίου σωλήνα, δηλαδή διαταραχές που αφορούν στη διάπλαση του νευρικού συστήματος του εμβρύου σε ποσοστό 70%. Αυτό συμβαίνει ήδη από δύο ή τρεις εβδομάδες μετά τη σύλληψη, όταν αρκετές γυναίκες μπορεί να μην γνωρίζουν καν ότι είναι έγκυες.

Ψευδάργυρος
Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ωορρηξία και τη γονιμότητα της γυναίκας, αλλά και στην παραγωγή σπέρματος και τεστοστερόνης στον άνδρα.

Ω3 και Ω6 λιπαρά

Τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα μπορούν να βελτιώσουν την γονιμότητα στις γυναίκες επειδή: Αυξάνουν την ροή αίματος στη μήτρα. Συμβάλλουν στη ρύθμιση του έμμηνου κύκλου. Μπορεί να βελτιώνουν την ποιότητα των ωαρίων. Μειώνουν τη φλεγμονή που μπορεί να επέμβει και να παρεμποδίσει τη σύλληψη και τη διατήρηση της εγκυμοσύνης.

Μια πλήρης και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να καλύψει μέρος των βιταμινών και των στοιχείων που θα βοηθήσουν στη σύλληψη, ο γιατρός που σας παρακολουθεί ωστόσο είναι ο πλέον κατάλληλος για να σας πει αν χρειάζεστε συμπλήρωμα και ποιο ακριβώς κάνει για εσάς.

empty alt

Να τι κάνουμε λάθος με το καθάρισμα των φρούτων!

Παίρνεις στο χέρι σου ένα πορτοκάλι, το κόβεις, αφαιρείς τη φλούδα του, το μοιράζεις σε κομμάτια και το απολαμβάνεις.
empty alt

4 συνήθειες φαγητού που πρέπει να υιοθετήσεις

Κατά τη διάρκεια των κυρίως γευμάτων, το έντονο αίσθημα πείνας, ειδικά σε περιπτώσεις που έχει προηγηθεί πολύωρη νηστεία, ο τρόπος που συνηθίζουμε να σερβίρουμε το φαγητό, καθώς και διάφοροι παράγοντες που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή μας, είναι πιθανό να οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση φαγητού...
empty alt

5 τρόποι να αποφύγεις να πάρεις κιλά στις γιορτές

Ακόμα και οι πιο εγκρατείς παρασυρόμαστε στην περίοδο των γιορτών, με όλα αυτά τα φαγητά, τα γλυκά και τα κοκτέιλ που μας περιτριγυρίζουν στα ρεβεγιόν και όχι μόνο.
empty alt

Το ιδανικό ρόφημα για τις στιγμές που σε πεθαίνει το στομάχι σου.

Πόσες φορές τα γιατροσόφια σε έχουν σώσει από την αλόγιστη κατανάλωση φαρμάκων; Ουκ ολίγες! Εάν προσπαθείς να βρίσκεις φυσικούς τρόπους ανακούφισης και αντιμετώπισης απλών συμπτωμάτων, μάθε άλλον έναν πραγματικά αποτελεσματικό σε περίπτωση που σε ενοχλεί το στομάχι σου: Ένα ρόφημα με καρότο και...
empty alt

Το αλκοόλ σε βοηθάει να μιλήσεις καλύτερα μια ξένη γλώσσα

Την επόμενη φορά που θα δώσεις ραντεβού με έναν ξενόγλωσσο φίλο, μη διστάσεις να πιείς προηγουμένως ένα ποτηράκι κρασί.
empty alt

Oh my Goji Berries

Όλα όσα θες να ξέρεις για τα οφέλη που σου προσφέρουν αυτά τα ιδιαίτερα μούρα
empty alt

Ποιες τροφές αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας

Όταν είστε άρρωστοι με κρυολόγημα ή ίωση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να καταπολεμήσετε την ασθένειά σας. Μπορείτε να φάτε ωφέλιμα τρόφιμα όπως την κοτόσουπα κοτόπουλου και τα φρούτα που είναι γεμάτα βιταμίνη C, τα οποία είναι ικανά να σας δώσουν μια ισχυρή ώθηση στο ανοσοποιητικό σας σύστημα.
empty alt

Πώς η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στον εγκέφαλό σας

Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να ενισχύσει την υγεία του εγκεφάλου με αρκετούς σημαντικούς τρόπους
Back To Top